Hardware fejl?
Fra : Falcon

Dato : 14-04-03 16:16

Min PC lukker pludselig ned med en blå skærm med en masse hvid skrift,
noget med at den lukker ned for at undgå damage to the computer (jeg
kører med WinXP US). Når den så genstarter kan jeg se en logfil hvor
der står:

Error signature
szAppName : Drivers.Display szAppVer : 10DE0281A100000000
szModName : nv4_disp.dll szModVer : 6.14.1.4282 Offset :
E8BE06EA

Det er siden jeg fik nyt grafikkort ( Gforce4 TI 4200 for ca 2mdr.
siden) at jeg har oplevet det flere gange. Er det grafikkortet eller
en driver det er galt med, og jo jeg har hentet den nyeste fra
NVidia???

Falcon

Fra : Taba

Dato : 14-04-03 23:30

> [...]
> siden) at jeg har oplevet det flere gange. Er det grafikkortet eller
> en driver det er galt med, og jo jeg har hentet den nyeste fra

Umiddelbart ville jeg sige en driver, da der henvises direkte til den fil
(som er en central del af driverne). Tag og download den sidste officielle
driver fra nVidia som er WHQL certificeret, og se om det ikke hjælper (WHQL
= Windows hardware quality lab eller noget i den dur), så er det rimelig
sikker på at det umiddelbart ikke er driverne....

Hvis det var selve grafikkortet rent fysisk vil du nok også opleve andre
finurligheder med det end bare end BSOD en gang i mellem (BSOD = Blue screen
of death)

/Taba