MS Windows
briani 27239
hjælp - opstart tager 7minutter
Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 14-04-03 14:58

Hjælp hvad går galt?

Jeg har en 800mhz processor 512mb ram og 32mb gforce 2 grafik kort.

når jeg starter windows op, så går der 7minutter og 40 sekunder før jeg kan
bruge den. jeg får ret hurtigt mit skrivebord, men kan ikke arbejde med det.
Jeg kan høre kraftig aktivitet på hardisken. lyder lige som når man
defragmenterer eller scanner for virus.

Det samme sker når jeg lukker ned. Så giver den sig til aat arbejde med
hardisken, i laaaang tid(har ikke taget tid) og så sker der ellers ikke
mere. jeg kan ikke lukke ned. (kun the hard way)

jeg prøvede under opstart at trykke "ctrl+alt+del" og følgende processes
brugte cpu under "swapning/aktivitet" på hardisken:

wsys.ece
taskmngr.exe
systemidle process
lsass.exe
svchost.

Håber det hjælper.

Nogen der kan fortælle mig hvad jeg skal gøre??

Peter

Fra : Leif Pedersen

Dato : 14-04-03 15:41

"Peter K. Nielsen" <peter.n@jubiiposten.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> svchost.
>
> Håber det hjælper.
>
> Nogen der kan fortælle mig hvad jeg skal gøre??

Vilken windows version?

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 14-04-03 15:43

"Leif Pedersen" <leif-pedersen@mail1.stofanet.dk> wrote in message

> Vilken windows version?

Ups og her troede jeg at jeg havde været omhyggelig med at give alle
relevante data og så glemmer jeg den vigtigste oplysning af dem alle

Windows XP

Peter

Fra : Sune Storgaard

Dato : 14-04-03 17:05

Peter K. Nielsen 's insignificant opinion was stated in:
b7ehd9$73i$1@sunsite.dk

> [...]
>
> Ups og her troede jeg at jeg havde været omhyggelig med at give alle
> relevante data og så glemmer jeg den vigtigste oplysning af dem alle

Hent bootvis
http://www.microsoft.com/hwdev/platform/performance/fastboot/BootVis.asp
Så kan du se hvilke tasks der kører så længe, du får nogle fine grafer over
hvilker filer den hentes hvornår under boot.
Den kan sågar optimere filerne så de er lagret i den rækkefølge de hentes ,
hvilket giver et hurtigere boot. Men du kan ikke barbere 7 min. af på den
måde, blot bruge værktøjet til at fejlfinde med.

--
/Sune
Fac ut vivas!

Fra : Birgitte

Dato : 14-04-03 22:14

Peter K. Nielsen skrev

> [...]
> defragmenterer eller scanner for virus.
>
> Nogen der kan fortælle mig hvad jeg skal gøre??

Du kan også krøve at køre msconfig i run, her kan du se hvilke programmer
der starter op når maskinen starter. Ofte er der mange af dem der kan
fjernes,
da mange programmer uden man er klar over det starter op med maskinen og
ligger og køre i baggrunden uden at det er nødvendigt.

/Birgitte