Troede at man gøre sådan, men NEJ
Fra : NAS

Dato : 22-03-01 20:42

Hej
Er der en som kan hjælpe mig.
Jeg få fejl ved nedstående script, Der er problemer med den side, du prøver
at åbne, og den kan ikke vises.
Script ligger i samme mappe og hvis jeg kun uploader billedet går det godt
nok.

<%
Set Upload = Server.CreateObject("Persits.Upload.1")
Upload.Save("d:\home\forumdk\db\billeder")
Upload.OverwriteFiles = False
if not Upload.Files("billede") Is Nothing then
Billedenavn = Upload.Files("billede").ExtractFileName
' upload fil navn til databasen
dim cnn,rst
set cnn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
set rst = Server.CreateObject("ADODB.RecordSet")
cnn.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=../db/data.mdb"
sqltext = "SELECT * FROM salg"
rst.Open sqltext,cnn,3,3

rst.addnew
rst("billede") = billednavn
update

else
response.write "Der er ingen billeder"
end if
%>

Fra : Jonathan Stein

Dato : 22-03-01 22:54

NAS wrote:

> Er der en som kan hjælpe mig.
> Jeg få fejl ved nedstående script, Der er problemer med den side, du prøver
> at åbne, og den kan ikke vises.

Hvilken fejl får du? Hvilken linje er der fejl i? Hvad skriver Microsoft, når
du prøver at slå fejlnummeret op på deres websider (specielt knowledge base).

M.v.h.

Jonathan

Fra : NAS

Dato : 22-03-01 23:58

det er fejlen

Fra : Jonathan Stein

Dato : 23-03-01 11:05

NAS wrote:

> det er fejlen
>
> Der er problemer med den side, du prøver
> at åbne, og den kan ikke vises.

Ingen overskrift? Fejl 500 Intern server fejl?

Ligger siden på et hotel eller kører du det fra din egen maskine?

Den her linje ser lidt underlig ud - hvor har du den fra?

p.s. Kig lige på http://usenet.dk/netikette/quote.html

Fra : NAS

Dato : 23-03-01 17:23

> Ligger siden på et hotel eller kører du det fra din egen maskine?

Den ligger på et hotel

> Den her linje ser lidt underlig ud - hvor har du den fra?
> Set Upload = Server.CreateObject("Persits.Upload.1")

det skal jeg bruger for at upload et billede til severen, ASPUpload

Fra : Jonathan Stein

Dato : 23-03-01 23:19

NAS wrote:

> det skal jeg bruger for at upload et billede til severen, ASPUpload

Jeg spørger igen: Hvor har du den linje fra?

Dels undrer det mig, at der står ".1" til sidst - og dels kunne linjen
tyde på, at du prøver at bruge en 3-parts komponent, som måske ikke er
installeret på dit hotel.
Det er muligt at uploade filer uden 3-parts komponenter - det er
beskrevet i tidligere indlæg her i gruppen.

M.v.h.

Jonathan

Fra : Janus Klok Lauritsen

Dato : 24-03-01 03:27

"Jonathan Stein" <jstein@image.dk> wrote in message

> Jeg spørger igen: Hvor har du den linje fra?

Det er den måde man opretter et object af aspupload !

> Dels undrer det mig, at der står ".1" til sidst - og dels kunne linjen
> tyde på, at du prøver at bruge en 3-parts komponent, som måske ikke er
> installeret på dit hotel.

Ja, det er en 3-parts komponent fra http://www.aspupload.com/ , og hvis den
ikke er instaleret vil der (rigtigt nok) komme fejl.
Fra andre maile med NAS ved jeg at det ikke er her problemet ligger.
Komponenten er instaleret på serveren !

> Det er muligt at uploade filer uden 3-parts komponenter - det er
> beskrevet i tidligere indlæg her i gruppen.
> M.v.h.
> Jonathan

Det er muligt at uploade filer uden komponenter, men det er alt andet lige,
meget nemmere hvis man bruger dem.
Hvis vi får lidt mere af vide om fejlen vil det være nemmere at finde
løsningen ( linie nummer ol. )
( i IE5.5 kan du slå "visning af venlige HTTP fejl" ( Skud i tågen da jeg
ikke ved hvad den hedder på dansk) fra, og få mere specifikke fejl
meddeleser )
Mvh
Janus

Fra : Jonathan Stein

Dato : 24-03-01 14:08

Janus Klok Lauritsen wrote:

> Det er den måde man opretter et object af aspupload !

Her ville jeg så have spurgt for tredje gang, men...

> Ja, det er en 3-parts komponent fra http://www.aspupload.com/ , og hvis den

... jeg kan se, at de har linjen som et eksempel på deres site, så jeg går ud
fra, at den er korrekt.

> Fra andre maile med NAS ved jeg at det ikke er her problemet ligger.
> Komponenten er instaleret på serveren !

Jamen så fik vi da udelukket den mulighed.

M.v.h.

Jonathan