Medion PC fra ALDI....
Fra : Per Fogtmann

Dato : 14-04-03 12:38

Hej NG

Jeg ved godt de her indlæg er lidt kedlige, men kan i ikke lige giv et bud
(eller en karater efter 13-skalaen) på om den her PC er pengene værd. ?

Det er en ny ALDI butik der åbner imorgen hvor de reklamere med en medion
PC, det er åbentbart ikke i alle ALDI butikker den kan fåes?????

Der er ca. de her specifikationer, og prisen er Kr. 9499 udover nedstående
er der en fronttilslutning (CONNECT XL)

Technische Daten:
Prozessor: Hersteller und Modell, Taktfrequenz
Intel Pentium 4, 2600 Megahertz
Arbeitsspeicher: Größe, Typ, belegte Steckplätze 512 Megabyte,
DDR-SDRAM PC333, 1
Größtmöglicher Arbeitsspeicher, vorhandene Steckplätze 2048
Megabyte, 2
DVD-ROM-Laufwerk: Hersteller und Modell, Geschwindigkeiten Sony
DDU 1612, 16fach DVD-/40fach CD-ROM
Brenner: Hersteller und Modell, Geschwindigkeiten Pioneer
DVR-105, 16-/8/-/32fach CD-R/-RW und 4-/2-/12fach DVD-R/-RW
Internet-Zugangsgerät: Hersteller und Modell, Art Creatix V.9X
DSP, Modem (wahlweise ISDN-Karte)
Festplatte: Hersteller und Modell, Anschlussart, Geschwindigkeit
Seagate 120GB, UDMA-100, 7200 Umdrehungen pro Minute
Anzahl und Typ der vorhandenen Steckplätze 3 PCI, 1 AGP
Grafikkarte: Hersteller und Modell, Grafikprozessor, Speicher
MSI Radeon 9600TX, ATI Radeon 9600, 128 Megabyte DDR-SDRAM
Maximale Bildpunkteanzahl bei der Echtfarben mit mindestens 85
Hertz darstellbar sind 2048 x 1536 Bildpunkte (21 Zoll)
Soundkarte: Hersteller und Modell Avance Logic ALC 650 (auf
Hauptplatine)
Netzteil: Hersteller und Modell, Leistung Forton Source FSP
250-60 MDN-120, 250 Watt
Zwischenspeicher: Level-1/Level-2-Cache 20 Kilobyte/512
Kilobyte
Hauptplatine: Hersteller und Modell, Festplatten-Anschlussart
Medion 5000 (MSI MS-6701), UDMA-100
Chipsatz/BIOS SIS 648/Award
Tastatur: Hersteller und Modell Chicony KB-9908
Maus: Hersteller und Modell Microsoft Intelli Mouse 1.3 A
Mitgelieferte Programme Windows XP Home Edition, Works Suite
2003 (Word 2002, Work 7.0, Picture lt. Foto 7.0, Encarta Enzyklopädie
Standard 2003, Autoroute 2002, Pocket Street für Windows CE), Medion Home
Cinema XL (Cyberlink Power DVD XP 4.0, Power Director Pro 2.55, Media Show
2.0, Video Live Mail 4.1), Ahead Nero 5.510.7, Pinnacle Instant Copy 7.0,
Media Player 9.0, DivX 5.02, Musicmatch Jukebox 7.1, BVRP Classic Phone
Tools 5.01, AOL 7.0
Erhältliche Gehäusefarben laut Hersteller Silber und Schwarz
Abmessungen: Breite x Höhe x Tiefe 18,0 x 36,5 x 43,5
Zentimeter

Fra : Brian Hansen

Dato : 14-04-03 14:21

"Per Fogtmann" <fogtmann@paradis.dk> wrote in message
> Hej NG
>
> Jeg ved godt de her indlæg er lidt kedlige, men kan i ikke lige giv et bud
> (eller en karater efter 13-skalaen) på om den her PC er pengene værd. ?

Så lad være med at sende det 3 gange, det bliver det ikke mere spændende af.

> [...]
> PC, det er åbentbart ikke i alle ALDI butikker den kan fåes?????
>
> Der er ca. de her specifikationer, og prisen er Kr. 9499 udover nedstående

Når men...

Hvis du kan bruge maskinen som den er, så vil jeg give den 11

Hvis du skal udvide meget den, så er vi nok nede på 7.

Har selv købt en og det eneste jeg som jeg overså var at den køre 400 MHz
FSB.
Min er sat til fjernsynet og bruges som videooptager og andet multimedia.

Pluser:
Pris
CONNECT XL
Firewire
USB2
Fjernbetjening
TV-kort
Design

Minuser:
400 MHz FSB
2 ledige PCIslot
XP Home (vil hellere have Pro)
Floppy (men savner det ikke)

Brian

Brian

Fra : Per Fogtmann

Dato : 14-04-03 20:51

det lyder da mystisk hvorfor køre den ikke på 533 (eller hvad det nu er) som
den burde, og hvad bliver problemet i praksis....

Fra : Ukendt

Dato : 14-04-03 21:16

>det lyder da mystisk hvorfor køre den ikke på 533 (eller hvad det nu er) som
>den burde, og hvad bliver problemet i praksis....
Jeg tvivler på forskellen på 400 og 533 er rigtig mærkbar, kan måske måles.

--
Brøndby
MVH THF Cessna 182S

Fra : Morten Raahede Knuds~

Dato : 14-04-03 21:31

Bundkortet kan godt køre 533 Mhz, derimod er den medfølgende processor kun
4000 Mhz FSB.

mvh
Morten Knudsen

?

Fra : Per Frederiksen

Dato : 15-04-03 17:49

hvad søren er det for en processor ?
Den som aldi solgte i nov. havde da 533 Mhz FSB!

Er den nye ikke en alm. 2,66 ghz?

mvh

Per

Fra : Morten Raahede Knuds~

Dato : 15-04-03 18:06

Processoren er denne:
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1244598144

2,6 GHz , 400 Mhz.

Det er rigtigt at den anden ALDI PC havde 2,66 GHz, 533 MHz.

mvh
Morten Knudsen

Fra : nauclerus

Dato : 15-04-03 21:52

En lille info til dem der går tanker om at købe denne pc fra Aldi. Tag
til Tyskland (ex. Harrislee ALDI) og spar ca. 1000,- på denne PC. Hvis
man kombinerer turen med en indkøbs tur til ex. Calle kan der jo også
indkøbes lidt humle :)

http://www.kandu.dk/

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 15-04-03 22:34

nauclerus wrote:
> [...]
> til Tyskland (ex. Harrislee ALDI) og spar ca. 1000,- på denne PC. Hvis
> man kombinerer turen med en indkøbs tur til ex. Calle kan der jo også

? Har de ikke humle i ALDI i Tyskland?

mvh
Henning

Fra : Peter Loumann

Dato : 15-04-03 22:35

On Tue, 15 Apr 2003 20:51:46 GMT, "nauclerus"
<nauclerus.news@kandu.dk> wrote:

>En lille info til dem der går tanker om at købe denne pc fra Aldi. Tag
>til Tyskland (ex. Harrislee ALDI) og spar ca. 1000,- på denne PC.

Joh, med tysk tastatur, tysk windåze, tysk software.

--
hilsen pl
http://huse-i-naestved.dk

Fra : nauclerus

Dato : 15-04-03 23:02

point taken, men keyboardet kan jo udskiftes og software...ja, hvis man
har brug for de OEM udgaver er det vel godt nok:) Foretrækker selv en
"ren" PC, skal sq nok selv fordre den med det jeg vil gi' den.
Og jo der er er også humle i ALDI, men sortimentet er bedre hos Calle
(eller en af den andre) og man sparer panten på dåserne:)

http://www.kandu.dk/

Fra : Kenneth Kristensen

Dato : 16-04-03 09:08

Peter Loumann wrote:

> Joh, med tysk tastatur, tysk windåze, tysk software.

Who cares, man installerer alligevel en Linux på den når man kommer hjem.
Et dansk tastatur koster ikke alverden.

/kenne

Fra : Calle.

Dato : 15-04-03 22:50

nauclerus wrote:
> [...]
> til Tyskland (ex. Harrislee ALDI) og spar ca. 1000,- på denne PC. Hvis
> man kombinerer turen med en indkøbs tur til ex. Calle kan der jo også

Ja og al softwaren + tastaturet er lige til at arkivere lodret, så er du
1000,- vi ikke sparet alligevel.
--
Calle

Fra : nauclerus

Dato : 19-04-03 22:44

>Ja og al softwaren + tastaturet er lige til at arkivere lodret, så er
du
> 1000,- vi ikke sparet alligevel.

Kender en der har købt Medion maskinen. Det første han gjorde var at
skrotte keyboardet. Var af en type man kunne forvente ligge sammem det
et Anders And Blad. Så om man køber den her eller i Tryskland har ingen
betydning, eftersom man alligevel får et nyt og bedre keyboard.

http://www.kandu.dk/

Fra : Calle.

Dato : 20-04-03 09:43

nauclerus wrote:

> [...]
> et Anders And Blad. Så om man køber den her eller i Tryskland har
> ingen betydning, eftersom man alligevel får et nyt og bedre keyboard.

du mister da en masse software, da man umuligt vil køre med tysk. har en
gang prøvet genvejstasterne er totalt forbyttet. f.eks. ALT+F (Filer) =
ALT+D (Datei)

--
Calle

Fra : Babba-Papa

Dato : 19-04-03 10:41

På et tidspunkt skrev "Per Fogtmann" <fogtmann@paradis.dk> noget
i retning af:

>Det er en ny ALDI butik der åbner imorgen hvor de reklamere med en medion
>PC, det er åbentbart ikke i alle ALDI butikker den kan fåes?????

Ork jo, i min lokale Aldi, hænger der en seddel, der siger at man
bare skal henvende sig til personalet, så skaffer de én hjem på
3-5 dage.