Soltek SL-75KV (VIA KT133) Athlon XP?
Fra : Jens Rauff

Dato : 14-04-03 11:12

Er der noger, der ved om Athlon XP kan benyttes på et Soltek SL-75KV
bundkort med VIA KT133 chipset? Jeg overvejer at opgradere CPU'en fra en
Thunderbird 850 til XP 1700+. Kan man det? Jeg er klar over at Thoroughbred
skal have 1.65V core spænding mod 1.75V hos Thunderbird.

Har nogen prøvet det?

Mvh Jens Rauff

Fra : jk

Dato : 14-04-03 15:05

On Mon, 14 Apr 2003 12:11:59 +0200, "Jens Rauff"
<e01jensra@student.hih.dk> wrote:

> [...]
>Thunderbird 850 til XP 1700+. Kan man det? Jeg er klar over at Thoroughbred
>skal have 1.65V core spænding mod 1.75V hos Thunderbird.

Dit bundkort kan hverken køre fsb266 eller fsb333 cpu'er fra AMD. Kun
fsb200 cpu'er der mulighed for. D.v.s. duron og thunderbird.

Du har også begrænsningen med 12.5x multiplier. XP 1700+, som du
nævner, er til 1466 MHz = 11 x 133.

På dit bundkort vil den køre 1100 MHz, 11x100.

En XP2000+ palamino er til 12.5x133. Den vil køre 1250 MHz, som
12.5x100.

Thoroughbred cpu'er skulle slet ikke ville boote. Så mon ikke det er
på tide, at købe et nyt bundkort ?

mvh

John

Fra : [SANTA]-Cinnober

Dato : 14-04-03 15:16

"Jens Rauff" <e01jensra@student.hih.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
Thoroughbred
> skal have 1.65V core spænding mod 1.75V hos Thunderbird.

så vidt jeg kan se på www.soltek.de så kan du desværre ikke bruge
XP-cpu´er.fordi det kan kun køre 100 mzh FSB.Du kan højst køre med en Athlon
1.4 Ghz.
taget fra FAQ på hjemmeside...
Q What maximum speed of AMD Socket A CPU can be supported on SL-75KV?
Is any jumper setting needed for CPU setup ?
A SL-75KV supports AMD Socket A CPU up to 1.4 GHz (for thunder- bird)
and 1.3GHz (for Duron). Yet, you don't need to set any jumper for CPU setup,
because the function is already incorporated in BIOS SETUP.

Så skal du have et Soltek SL75 KAV som er med KT133A chipset og kan køre op
til XP 2600 cpu´er (har selv et med en XP1800 Palomino)

Fra : minibyb

Dato : 14-04-03 16:50

er der forskel på soltek kav og kv?

Fra : [SANTA]-Cinnober

Dato : 14-04-03 18:18

"minibyb" <minibyb@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> er der forskel på soltek kav og kv?

JA!!
KV=KT133 chipset =max 100 mhz FSB.
KAV=KT133A chipset =100-150 mhz FSB.

Fra : Jens Rauff

Dato : 15-04-03 06:39

Så vidt jeg kan se, kan der med DIP-swithes på bundkortet sættes op til at
køre 133MHz på "CPU clock". (Ifølge manual helt op til 150MHz) Det må vel
være FSB til processoren. Jeg kan ikke få "lov til" at sætte den længere op
end 105MHz med Redstorm uden at den låser under opstart. Det er vel pga. at
processoren ikke kan tåle mosten. Hvis jeg sætter CPU clock'en op til
133MHz, så kører PCI bussen stadig 33MHz, som må være sundest for
stabiliteten. Min RAM er 133Mhz (4 gg PCI bus clock) og de kan køre 140MHz
nu. (Jeg ved godt, at det ikke er vildt...)

Eftersom både Thunderbird og Palmino kan kører på 1.65Vcore, så mener jeg at
de er kompatible, men jeg har ikke nogen Palmino liggende som jeg kan prøve
med. Så hvis der er nogen, der har prøvet det, så vil jeg meget gerne høre
fra jer.

Mvh Jens

Fra : jk

Dato : 15-04-03 07:55

On Tue, 15 Apr 2003 07:39:27 +0200, "Jens Rauff"
> [...]

>med. Så hvis der er nogen, der har prøvet det, så vil jeg meget gerne høre

SL-75KV kan højest køre fsb 115 eller 110 MHz.

Det var også sådan asus a7v. Fsb så ud til at kunne sættes til 200
MHz. Men fsb 115 var maximum og det endda med en blæser på chipset.

mvh

John