/ Forside / Teknologi / Hardware / Andet hardware / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Andet hardware
#NavnPoint
tedd 22408
refi 21484
Klaudi 14878
o.v.n. 12736
severino 10876
Fijala 9709
peet49 7935
Gambrinus 7284
emesen 6789
10  pallebhan.. 6757
Hjælp til køb af ny harddisk
Fra : Niels Solskin


Dato : 14-04-03 07:00

Hej Venner

MIn harddisk er lige gået død - øv.

Skal købe en ny 20-40 gb 7200 rpm og gerne lydløs, nogen der har et
godt bud på en ny ??????

Kan se at nogen sælger de her ombyttede IBM diske - skal jeg holde mig
fra dem ???

Hilsen

Niels


--
Posted via Mailgate.ORG Server - http://www.Mailgate.ORG

 
 
Peter (14-04-2003)
Kommentar
Fra : Peter


Dato : 14-04-03 08:08

Ja, hold dig væk fra IBM hvis du vil passe på dine data !! Desuden er de
heller ikke specielt lydløse.

Hvis du vil have en disk som er lydløs så gå efter en Seagate Barracuda IV
eller V. Prismæssigt kan det nok ikke betale sig at købe en 20GB

/peter

"Niels Solskin" <solskin@oncable.dk> wrote in message
news:da54d8ef38124106ffca622689e2b802.62180@mygate.mailgate.org...
> Hej Venner
>
> MIn harddisk er lige gået død - øv.
>
> Skal købe en ny 20-40 gb 7200 rpm og gerne lydløs, nogen der har et
> godt bud på en ny ??????
>
> Kan se at nogen sælger de her ombyttede IBM diske - skal jeg holde mig
> fra dem ???
>
> Hilsen
>
> Niels
>
>
> --
> Posted via Mailgate.ORG Server - http://www.Mailgate.ORG



Dr.Ralph (14-04-2003)
Kommentar
Fra : Dr.Ralph


Dato : 14-04-03 10:49

> Ja, hold dig væk fra IBM hvis du vil passe på dine data !! Desuden er de
> heller ikke specielt lydløse.

Det var da noget af det værste sludder jeg længe har hørt - en
generalisering der vil noget.
IBM laver for det første slet ikke diske mere -de har solgt alt til
Hitachi, for det andet så findes der stadig IBM 120GXP og endnu nyrere
180GXP, der begge har FDB motor - og 180GXP er i test målt til at være lige
så stille som Seagate Cuda diskene - og den er meget hurtigere i transfer
og søgetid.

> Hvis du vil have en disk som er lydløs så gå efter en Seagate Barracuda IV
> eller V. Prismæssigt kan det nok ikke betale sig at købe en 20GB

Rigtig nok er Cudaerne meget lydløse, men de er blandt de diske, der yder
suverænt ringest af alle diske - så hvis man også går lidt op i ydelsen, aå
ville jeg da gerne ture vælge en IBM 180GXP model - den har samlet set den
bedste kombination af ydels og lavt støjniveau.

Jeg har slet ikke læst om problemer med 120GXP og 180GXP serien - der kan
sammenlignes med de problemer folk havde med IBM 60GXP og 75GXP - så der er
ikke grund til at tryne IBM længere.

Ellers er også Maxtor +9 serien værd at overveje - den har også FDB motor.

--
Kind regards/Venlig Hilsen
Dr. Ralph

Peter (14-04-2003)
Kommentar
Fra : Peter


Dato : 14-04-03 11:36

Måske har du ikke helt forstået hvad det er jeg svarer på:

>>Kan se at nogen sælger de her ombyttede IBM diske - skal jeg holde mig
>>fra dem ???
Ombyttede IBM diske i 20-40gb størrelse er der nok ikke tale om 180GXP eller
120GXP for den sags skyld. Derfor skal han holde sig fra dem, især når det
er reparations diske, det er endnu værre end hvis de var nye.

Vi kan hurtig blive enig om at 180GXP er meget hurtigere end Cuda, men de
larmer altså mere...
http://www.storagereview.com/articles/200211/20021127IC35L180AVV207_6.html

Og Maxtor plus 9, larmer også en del mere alt efter hvilken udgave af den
man har:
http://www.storagereview.com/articles/200302/200302276Y200x0_6.html

/peter

"Dr.Ralph" <dr.ralph@removesol.dk> wrote in message
news:irisvqtyhw1c$.1woyswik51j10$.dlg@40tude.net...
> > Ja, hold dig væk fra IBM hvis du vil passe på dine data !! Desuden er de
> > heller ikke specielt lydløse.
>
> Det var da noget af det værste sludder jeg længe har hørt - en
> generalisering der vil noget.
> IBM laver for det første slet ikke diske mere -de har solgt alt til
> Hitachi, for det andet så findes der stadig IBM 120GXP og endnu nyrere
> 180GXP, der begge har FDB motor - og 180GXP er i test målt til at være
lige
> så stille som Seagate Cuda diskene - og den er meget hurtigere i transfer
> og søgetid.
>
> > Hvis du vil have en disk som er lydløs så gå efter en Seagate Barracuda
IV
> > eller V. Prismæssigt kan det nok ikke betale sig at købe en 20GB
>
> Rigtig nok er Cudaerne meget lydløse, men de er blandt de diske, der yder
> suverænt ringest af alle diske - så hvis man også går lidt op i ydelsen,

> ville jeg da gerne ture vælge en IBM 180GXP model - den har samlet set den
> bedste kombination af ydels og lavt støjniveau.
>
> Jeg har slet ikke læst om problemer med 120GXP og 180GXP serien - der kan
> sammenlignes med de problemer folk havde med IBM 60GXP og 75GXP - så der
er
> ikke grund til at tryne IBM længere.
>
> Ellers er også Maxtor +9 serien værd at overveje - den har også FDB motor.
>
> --
> Kind regards/Venlig Hilsen
> Dr. Ralph



Niels Solskin (14-04-2003)
Kommentar
Fra : Niels Solskin


Dato : 14-04-03 20:41

Tak for hjælpen

Jeg vil kigge efter et godt tilbud på en seagate.

Og holde mig fra ombyttede IBM diske.

Endnu engang tak

Niels


--
Posted via Mailgate.ORG Server - http://www.Mailgate.ORG

Niels Solskin (14-04-2003)
Kommentar
Fra : Niels Solskin


Dato : 14-04-03 21:14

Mit bundkort er et Gigabyte 7zm
http://www.giga-byte.com/MotherBoard/Products/Products_GA-7ZM.htm

Er der nogen problemer i at jeg køber en Seagate 80 gb. harddisk til
det bundkort ??

Jeg tænker ATA www.et.ellerandetsomjegikkevedhvad.er.dk

Tak for hjælpen

Niels


--
Posted via Mailgate.ORG Server - http://www.Mailgate.ORG

Peter (15-04-2003)
Kommentar
Fra : Peter


Dato : 15-04-03 07:12

Gigabyte 7ZM kan fint køre med en 80GB disk, måske skal du opdatere din BIOS
først, den opdatering kan du også hente fra gigabytes hjemmeside.

ATA det hedder de diske du skal bruge, gider ikke lige til at finde den
store forklaring frem.

/peter

"Niels Solskin" <solskin@oncable.dk> wrote in message
news:d02204e4e5925e444c378f7d677476a8.62180@mygate.mailgate.org...
> Mit bundkort er et Gigabyte 7zm
> http://www.giga-byte.com/MotherBoard/Products/Products_GA-7ZM.htm
>
> Er der nogen problemer i at jeg køber en Seagate 80 gb. harddisk til
> det bundkort ??
>
> Jeg tænker ATA www.et.ellerandetsomjegikkevedhvad.er.dk
>
> Tak for hjælpen
>
> Niels
>
>
> --
> Posted via Mailgate.ORG Server - http://www.Mailgate.ORG



Peter Jespersen (14-04-2003)
Kommentar
Fra : Peter Jespersen


Dato : 14-04-03 19:20

On Mon, 14 Apr 2003 09:08:01 +0200, Peter wrote:

>Ja, hold dig væk fra IBM hvis du vil passe på dine data !! Desuden er de
>heller ikke specielt lydløse.

Ævl - GXP75 var meget fejlfyldt, GXP60 fejlfyldt ellers var det ganske
lydløse og fremragende diske, deres største problem var overophedning, mine
egne GXP'ere har fået servertjeneste hvor de hygger sig på livet løs (Fik
fingrene i et par billige ubrugte Cuda'er, der simpelthen har vundet mit
hjerte) ... IMO er det simpelthen fordi de bliver kølet.

Bortset fra dette er Seagates Cuda V en glimrende disk (Selvom dens
fejlprocent er betydeligt højere end den gamle IV'er) og nej uanset mærket
vil jeg ikke anbefale brugte diske, hvilket reperationsdiske i realiteten er.

Live long and prosper...
_________________________________________________________________
Peter Jespersen, member of Team OS/2 Denmark, Linux User #221493
flywheel@illogical.dk
http://www.illogical.dk
Change is inevitable --- except from a vending machine.




Niels Solskin (15-04-2003)
Kommentar
Fra : Niels Solskin


Dato : 15-04-03 22:44

God Påske


--
Posted via Mailgate.ORG Server - http://www.Mailgate.ORG

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408907
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste