Verifying DMI pool
Fra : Lauridsen

Dato : 14-04-03 06:29

Hej
Jeg har et bundkort liggende som jeg godt vil have lidt gang i, men når jeg
starter maskinen op hænger den i opstarten. Dette sker ved Verifying DMA
pool og så kommer jeg ikke længere...

Bundkort er et FIC-2013 ATXog CPU er en AMD K6-2 500Mhz
http://makeashorterlink.com/?A53212024

Nogen som kan hjælpe?

Mvh.
Lars

Fra : Kristian

Dato : 14-04-03 07:56

"Lauridsen" <dsl30271@vip.cybercity.dk> wrote:
> [...]
>pool og så kommer jeg ikke længere...
>Bundkort er et FIC-2013 ATXog CPU er en AMD K6-2 500Mhz
---------------
Prøv at søge på google efter "dmi pool". Det er en kendt fejl - der
er masser af hits. Jeg havde selv fejlen på et tidspunkt, men jeg kan
ikke lige huske , hvad årsagen var.

mvh
Kristian

Fra : Christian Mygind

Dato : 14-04-03 08:05

Lauridsen wrote:
> [...]
> når jeg starter maskinen op hænger den i opstarten. Dette sker ved
> Verifying DMA pool og så kommer jeg ikke længere...

Fejlmeddelelsen betyder, at bundkortet efter at have PlayAndPlay-tildelt
dine PCI-kort IRQ-adresser har en konflikt mellem sådanne 2 kort. Prøv at
flytte dem lidt rundt.

/Chr

Fra : Peter

Dato : 14-04-03 08:09

Hejsa

Prøv at fjerne alle ekstra indstikskort, hvis det ikke hjælper prøv at
disable internal og external cache i BIOS og se om det gør nogen forskel.

/peter