REQ: Webmail med brugeroprettelse i php (f~
Fra : FF

Dato : 14-04-03 00:46

Hej ....

Jeg vil lige høre om der er nogen herinde der har kendskab til et evt.
færdigt php script
til oprettelse af webmail konti ???????????????????????????

Det skal kunne det samme som du kan se det på www.gyxi.dk
Scriptet skal kunne køre på en Linux server/PHP

Ved brugeroprettelsen skal der være mulighed for at vælge imellem flere
domæner, og
oprettelsen skal ske automatisk (gerne med bekræftelse til brugeren) og
altså hvor scriptet skriver til sql'en automatisk , og opretter en mappe i
mailserveren .

systemet skal kunne køre sammen med en alm webmail klient som qmail ,,
squrrelmail eller lign.

svar gerne i gruppen eller på denne email : gylling18@hotmail.com

Håber nogen kan hjælpe mig :)

Takker

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 14-04-03 10:27

FF wrote:

> Jeg vil lige høre om der er nogen herinde der har kendskab til et evt.
> færdigt php script
> til oprettelse af webmail konti ???????????????????????????

Måske!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hvad der kræves af en oprettelse er meget forskelligt fra system til
system. Det afhænger af, hvordan emailbrugere, email mm. gemmes på
systemet. Derudover er der brugerproblemer: På de fleste servere, der
benytter almindelige tekstfiler til at gemme brugeroplysninger, mails
mv., har Apache-brugeren (og dermed PHP) ikke mulighed for at skrive i
de filer. Du skal ikke regne med, du bare sådan lige kan finde et
script, du kan installere med det samme, og det så virker.

Der findes en SMTP-server, der hedder Qmail, og til den findes der en
række ekstra programmer, der kan bruges til den slags. Men det kræver
jo, at serveren rent faktisk kører Qmail.

Prøv at finde noget på
http://freshmeat.net/search/?q=php+qmail§ion=projects&x=0&y=0

Der findes også en SMTP- og POP-server, der hedder mmmail:
http://freshmeat.net/projects/mmmail/?topic_id=28%2C32%2C34%2C68%2C87.
Den gemmer sine mails og brugere i en MySQL-database, og dermed er det
rimeligt let at lave et PHP-script, der kan oprette nye brugere.

> svar gerne i gruppen eller på denne email : gylling18@hotmail.com

Vi svarer altid i gruppen. Hvis vi svarede på mail, hvordan skulle andre
brugere så vide, om du allerede har fået ét brugbart svar? Og hvordan
skulle andre brugere så kunne lære af svaret?

Fra : FF

Dato : 14-04-03 16:44

Tusind tak for hjælpen Jonas :)
Kendte slet ikke Freshmeat - cool side