Mille Hard Racing Ocean
Fra : co

Dato : 13-04-03 23:48

Kan man påfører bundmaling Hempel Mille Hard Racing Ocean oven på Mille
Dynamic ?
Skal man evt. slibe det gamle af først ??

med venlig hilsen
Claus Olsen

Dacapo 8100/9000 Flyer

Fra : Kristian

Dato : 14-04-03 18:42

"co" <claus*FJERNDETTE*10@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Kan man påfører bundmaling Hempel Mille Hard Racing Ocean oven på Mille
> Dynamic ?
> Skal man evt. slibe det gamle af først ??

Det skulle være muligt, da begge er selvpolerende!

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 15-04-03 20:52

Nej, aldrig hård oven på blød. Hard Racing er "hård" (deraf navnet), så den
skal ligge direkte på en hård bund.

/Bjarke

Fra : Kristian

Dato : 17-04-03 15:08

"Bjarke Christensen" <BjarkeMC@(IngenSpam)grevestrand.dk> skrev i en
meddelelse news:b7hntk$205u$1@news.cybercity.dk...
> Nej, aldrig hård oven på blød. Hard Racing er "hård" (deraf navnet), så
den
> skal ligge direkte på en hård bund.

Hvilken af de nævnte bundmalinger er bløde? Bløde bundmalinger bliver næsten
ikke brugt mere, kun på folk som bare skal have noget billigt til deres
gamle kutter!

Hempel Mille Hard Racing Ocean = er der ikke noget der hedder
Hempel Mille Dynamic = selvpolerende (udgået model)
Hempel Hard Racing Ocean = hårdbundmaling (over 15 knob)
Hempel Mille Ocean = selvpolerende (op til ca. 10-15 knob)

Vil man have en selvpolerende bundmaling på sin motorbåd (over 10-15 knob),
hvilket jeg syntes er bedre og nemmere, kan man istedet bruge en
International Cruiser Premium (op til 30 knob) som også er billigere end
Hempel's!

En selvpolerende kan godt males oven på en hård og omvendt! Så er det
ligesom på plads!!!

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 18-04-03 23:02

Mille'erne er bløde. Hard racing er hård.

Nej, ikke "omvendt". Man kan ikke male en hård oven på en blød.

Fra : Kristian

Dato : 19-04-03 09:15

"Bjarke Christensen" <BjarkeMC@(IngenSpam)grevestrand.dk> skrev i en
meddelelse news:b7psl9$1ra6$1@news.cybercity.dk...
> Mille'erne er bløde. Hard racing er hård.
>
> Nej, ikke "omvendt". Man kan ikke male en hård oven på en blød.

Mille er ikke blød, men selvpolerende og en selvpolerende kan som man vil
males oven på en hård eller omvendt!

En blød kan derimod ikke males oven på en selvpolerende eller
hårdebundmalinger eller omvendt, men hvis vi taler bløde bundmalinger er de
eneste Hempel har af disse: Bravo og Classic Yacht, som jeg ikke tror bliver
brugt af mange, da de ikke er særligt effektive sammenlignet med Hard Racing
og Mille typerne!

Jeg ved ikke hvor du har dine oplysninger fra med at Mille er blød, men tag
nu ned til din nærmeste Hempel forhandler og få fat i Hempels hæfte "Den
lille søstærke" hvor der både står hvilke malinger der er bløde, hårde og
selvpolerende og også hvilke der kan males uden på hinanden!

Så er den gåde løst - igen, selvom jeg i mit tidligere indlæg næsten skrev
det samme!!!

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 19-04-03 23:02

Du har ret. Sorry.

Fra : Steen Holmgaard

Dato : 19-04-03 23:35

"Bjarke Christensen" <BjarkeMC@(IngenSpam)grevestrand.dk> wrote in message
> Du har ret. Sorry.
>
> Bjarke

Hold da helt op hvor er det dejligt at der er nogle kan give andre ret her i
gruppen !!!

Steen (teknikker og computer nørd der kæmper med en gammel Coronet