tutorials og ligende søges til c++
Fra : Henrik Lynggaard

Dato : 13-04-03 21:11

Hejsa

Da jeg skal til at bruge c++ på arbejdet leder jeg i øjeblikket efter
tutorials og guides.

Jeg søger efter følgende ting/områder:

- generelt C++ intro, specs og ligende.

- Noget om microsofts MFC framework, og arbejde under Visual c++ v6-7

- Introduktion til c++ programmering under linux. Her søger jeg både
efter guides til diverse API'er, men også hjælp til valg af værktøjer,
udviklingsmiljø m.v. Jeg bruger gnome2 (intet kde/qt) som desktop,så evt
grafisk programmer jeg laver/benytter skal være rettet mod det.

Jeg har i øjeblikket kig på anjuta og glade2, men jeg ved ikke hvad der
ellers er.

mvh
henrik

Fra : Mogens Hansen

Dato : 14-04-03 08:15

"Henrik Lynggaard" <henrik@lynggaard.org> wrote

[8<8<8<]
> Da jeg skal til at bruge c++ på arbejdet leder jeg i øjeblikket efter
> tutorials og guides.

Hvis du skrev lidt om din baggrund, var det nemmere at give nyttige råd.

[8<8<8<]
> - generelt C++ intro, specs og ligende.

En god generel intro til C++ er bogen
Accelerated C++
Andrew Koenig & Barbara E. Moo
ISBN 0-201-70353-X

Du _ønsker_ ikke at læse C++ specifikationen - man kan ikke lære hvordan man
bruger C++ ud fra den.

> - Noget om microsofts MFC framework, og arbejde under Visual c++ v6-7

Bogen
Programming Windows with MFC, Second Edition
Jeff Prosise
ISBN 1-57231-695-0
har hjulpet mig med det jeg havde brug for.

Husk i den forbindelse at overveje hvor meget energi du putter i at lære
MFC, givet Microsoft's fokus på .NET - herunder WinForms.
For mig ville den afgørende faktor være om du vil lære MFC fordi du konkret
har brug for det eller fordi du har lyst og tror det har en stor kommerciel
fremtid.

Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Henrik Lynggaard

Dato : 14-04-03 19:21

Mogens Hansen wrote:
> "Henrik Lynggaard" <henrik@lynggaard.org> wrote

> Hvis du skrev lidt om din baggrund, var det nemmere at give nyttige råd.

Jeg har kodet java i en del år on and off,primært J2SE, JSP servlets
etc. Desuden har jeg kodet en masse andre sprog siden jeg var barn:
- motorola Assembler
- diverse pre-PC basic varianter
- Turbo Pascal
- C
- ASP/vb-script

Jeg kan bare intet huske af min C lærdom fra dengang, så det jeg primært
har behov for er en intro til alt det "svære" /ikke java ting i C++
såsom pointere, streng håndtering, datastrukturer og andet c++ specifict.
> Accelerated C++

Er allerede på mit natbord
> Bogen
> Programming Windows with MFC, Second Edition

Kender du nogen ting på nettet ?

> Husk i den forbindelse at overveje hvor meget energi du putter i at lære
> MFC, givet Microsoft's fokus på .NET - herunder WinForms.

Det prjekt som jeg skal lave på arbejdet benytter en MFC frontend (efter
hvad jeg har fået fortalt), så det er det jeg skal lære

Jeg har pt ingen interesse i at kunne andet microsoft specific
tecknologi end det jeg lige skal bruge på arbejdet. Min fritids
programmering bliver i java eller linux c++ for de oss projekter som jeg
forhåbenligt koder lidt for.

mvh
henrik

Fra : Rolf Ehrenreich Thor~

Dato : 15-04-03 12:11

Henrik Lynggaard wrote:

[SNIP]
> [...]
> har behov for er en intro til alt det "svære" /ikke java ting i C++
> såsom pointere, streng håndtering, datastrukturer og andet c++ specifict.

Dækker nok ikke alt det du efterspørger, men prøv:

http://www.horstmann.com/ccj2/ccjapp3.html

med overskriften "Moving from Java to C++"

/Rolf

--
"A good magician never reveals his secret; the unbelievable trick
becomes simple and obvious once it is explained. So too with UNIX."

Fra : Torben W. Hansen

Dato : 14-04-03 19:13

"Henrik Lynggaard" <henrik@lynggaard.org> skrev i en meddelelse
> Hejsa
>
> Da jeg skal til at bruge c++ på arbejdet leder jeg i øjeblikket efter
> [...]

Thinking in C++, Volume 1, 2nd Edition er en gratis introduktion til C++,
men er den er godt nok på 857 sider,
http://64.78.49.204/TICPP-2nd-ed-Vol-one.zip

Jeg har endnu ikke læst den, men du kan jo selv tage et kig på den...

Med venlig hilsen
Torben W. Hansen

Fra : Bertel Brander

Dato : 14-04-03 20:13

Henrik Lynggaard skrev:
> [...]
>
> Jeg søger efter følgende ting/områder:

[SNIP]

> - Noget om microsofts MFC framework, og arbejde under Visual c++ v6-7
Der kan findes en del info på http://www.codeguru.com/

[SNIP]

/b