MS Windows
briani 27239
Win2k logon VÆK!
Fra : Claus Tersgov

Dato : 13-04-03 21:04

Hejsa

Hvordan får jeg win2k til at holde op med at spørge efter en adgangskode,
hvergang, den starter op?

Claus

Fra : Madsen

Dato : 13-04-03 21:08

Claus Tersgov skrev:

> Hvordan får jeg win2k til at holde op med at spørge efter en
> adgangskode, hvergang, den starter op?

Kontrolpanel > Brugere og adgangskoder > fanebladet Brugere > fjern
flueben ved 'Brugere skal angive...'.

Madsen.

Fra : Claus Tersgov

Dato : 13-04-03 22:39

> Kontrolpanel > Brugere og adgangskoder > fanebladet Brugere > fjern
> flueben ved 'Brugere skal angive...'.

Den mulighed har jeg ikke, det er en W2k proffesionel udgave, så hvad gør
man så. Jeg kan ikke finde en mulighed for at fjerne logon eller noget der
ligner under "brugere"...

Claus

Fra : Madsen

Dato : 13-04-03 22:55

Claus Tersgov skrev:

> Den mulighed har jeg ikke, det er en W2k proffesionel udgave, så
> hvad gør man så.

Det var mystisk, for den har jeg på min Win200 Pro. Jeg kan tydeligt
huske hvor irriteret jeg var over at den var svær at finde da jeg
senere installerede WinXP.

Så må du bruge TweakUI som Jesper nævner:
<http://www.microsoft.com/ntworkstation/downloads/PowerToys/Networking/NTTweakUI.asp>

Madsen.

Fra : Claus Tersgov

Dato : 14-04-03 00:18

> Det var mystisk, for den har jeg på min Win200 Pro. Jeg kan tydeligt
> huske hvor irriteret jeg var over at den var svær at finde da jeg
> senere installerede WinXP.

Der har jeg til gengæld ingen problemer med at finde den

Men nu virker det med tweak...

Claus

Fra : Madsen

Dato : 14-04-03 00:26

Claus Tersgov skrev:

> Der har jeg til gengæld ingen problemer med at finde den

Jeg vil senere tage et screenshot af hvordan det ser ud i min Win2000.
Det undrer mig altså at du ikke har muligheden inde i kontrolpanelet.

Madsen.

Fra : Claus Tersgov

Dato : 14-04-03 01:04

> Jeg vil senere tage et screenshot af hvordan det ser ud i min Win2000.
> Det undrer mig altså at du ikke har muligheden inde i kontrolpanelet.

Jeg har følgende muligheder under brugerer i administration:

"Bruger skal skifte adgangskode ved næste logon"
"Bruger kan ikke skifte adgangskode"
"Adgangskoder udløber aldrig"
"Kontoen er deaktiveret"

Så er der nogle faneblade, "medlem af" og "profil", men der er intet
relevant.

Men går jeg ind i brugere og adgangskoder, er der nu kommet en anden type
dialogboks, og der er et felt, man kan krydse af " Bruger skal angive
adgangskoder for at bruge" og så er der de almindelige administatorer og
brugere. Men denne boks er kommet efter, at jeg har installeret tweakUI.

Men skidt pyt, nu virker det da. Men sikke en forskel på winme og egentlig
også xp. Hvorfor kan de ikke gøre det lidt ensartet?

Claus

Fra : Madsen

Dato : 14-04-03 01:05

Claus Tersgov skrev:

> Der har jeg til gengæld ingen problemer med at finde den

Nu forstår jeg først det du skrev. (Jeg er lidt sløvt opfattende).

Hvor ser du det henne i WinXP, hvis du blot går ind i Kontrolpanel >
Brugere og adgangskoder, eller hvad det nu hedder i den danske WinXP?

Jeg kan kun finde det i WinXP (Pro US SP1) ved at gå ned i Start >
Run... og skrive: Control userpasswords2
Det får det samme vindue frem som det jeg ser i Win2000 når jeg går
ind i Kontrolpanel > Brugere og adgangskoder > fanebladet Brugere.

Madsen.

Fra : Claus Tersgov

Dato : 14-04-03 01:59

> Nu forstår jeg først det du skrev. (Jeg er lidt sløvt opfattende).

> Hvor ser du det henne i WinXP, hvis du blot går ind i Kontrolpanel >
> Brugere og adgangskoder, eller hvad det nu hedder i den danske WinXP?

Jeg er slet ikke i xp, for der har jeg nemlig ikke problemet
(jeg kan ikke engang huske, hvad jeg gjorde i xp, det er mange måneder
siden)

Alt hvad jeg har skrevet gælder for win2k pro...

Claus

Fra : Madsen

Dato : 14-04-03 12:06

Claus Tersgov skrev:

> Jeg er slet ikke i xp, for der har jeg nemlig ikke problemet

Nå, på den måde. :)

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 14-04-03 12:06

Jeg skrev:
| Kontrolpanel > Brugere og adgangskoder > fanebladet Brugere >
| fjern flueben ved 'Brugere skal angive...'.

Jeg sidder pt. i Win2000 Pro DK SP3 og hvis jeg gør som ovenstående
så får jeg følgende vindue frem på skærmen:
<http://home18.inet.tele.dk/madsen/win2000/brugere_skal_angive.png>

Den svarer nogenlunde til det vindue som jeg ser i WinXP hvis jeg
går ned i Start > Kør og skriver: Control userpasswords2
<http://home18.inet.tele.dk/madsen/winxp/users_must_enter.png>

Madsen.

Fra : Claus Tersgov

Dato : 14-04-03 17:19

> Jeg sidder pt. i Win2000 Pro DK SP3 og hvis jeg gør som ovenstående
> så får jeg følgende vindue frem på skærmen:
> <http://home18.inet.tele.dk/madsen/win2000/brugere_skal_angive.png>

Ja, det har jeg forstået. Den dialogboks har jeg også nu - *efter* install
af tweakUI

Inden jeg installerede den, fik jeg *ikke* denne dialogboks, men en anden
mere primitiv boks, magen til den du får, hvis man vælger brugere gennem
administration...

Claus

Fra : Madsen

Dato : 14-04-03 17:38

Claus Tersgov skrev:

> Ja, det har jeg forstået. Den dialogboks har jeg også nu -
> *efter* install af tweakUI

Den har jeg godt nok aldrig hørt før. Godt nok så har jeg også TweakUI
installeret på Win2000 pt. men så sent som for 14 dage siden havde jeg
en nyinstallation af Win2000 SP3 inde og her havde jeg også fluebenet
uden at have installeret TweakUI. Jeg ved det fordi at jeg havde slået
kodeordet fra for at lette de mange genstarter når man installerer dit
og dat.

> Inden jeg installerede den, fik jeg *ikke* denne dialogboks, men
> en anden mere primitiv boks, magen til den du får, hvis man vælger
> brugere gennem administration...

Jeg er ikke helt med på hvad du mener med at vælge brugere gennem
administrationen. Er det det vindue der svarer til at gå ned i Start >
Kør og starte: lusrmgr.msc ?

Madsen.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 13-04-03 21:17

In dk.edb.system.ms-windows, Claus Tersgov <clausnews@hotmail.com>
says...
> Hvordan får jeg win2k til at holde op med at spørge efter en adgangskode,
> hvergang, den starter op?

Med TweakUI.

--
Med venlig hilsen/best regards