MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
De pokkers fejlmeddelser
Fra : Zuperman

Dato : 13-04-03 20:17

Hej.

Jeg har en maskine med Win. ME på, som hele tiden kommer med fejlmeddelser.

Fejl i MS Html.dll
Msimn medføre fejl
osv. osv.

Jeg ved da så meget, at der her er tale om noget med internet og e-mail
programmet (filerne hører vist til her) så jeg prøvede at installere
Internet explorer 6,0 sp1, men det eneste der skete,var at boxen med
fejlmeddeleserne fik nyt udseende, men det var samme fejl.

Så måske ligger fejlen i selve Win. systemet ???.

Fejlen "fejl i ms html.dll" kommer tit ved opstart af maskinen, uden at jeg
gør noget som helst, og andre gange først efter noget tids brug, også ved
afvikling af spil kommer der fejl.

Håber på lidt expert bistand her i gruppen.

Fra : Madsen

Dato : 13-04-03 21:10

Zuperman skrev:

> Fejlen "fejl i ms html.dll" kommer tit ved opstart af maskinen,
> uden at jeg gør noget som helst, og andre gange først efter noget
> tids brug, også ved afvikling af spil kommer der fejl.

Hvilken version af Mshtml.dll er der tale om? Det skulle vel aldrig
tænkes at være version 6.0.2800.1141 ?

Madsen.

Fra : Zuperman

Dato : 13-04-03 21:28

> Hvilken version af Mshtml.dll er der tale om? Det skulle vel aldrig
> tænkes at være version 6.0.2800.1141 ?
>
> --
> Med venlig hilsen
> Madsen.

Maskinen står hos naboen, jeg kan ikke tjekke versionen lige nu, min egen
her på maskinen
er version 6.00.2600.0000 og virker fint uden problemer, kan man uden vidre
skifte filen ud ?? eller hvad skal der til ?

Fra : Madsen

Dato : 13-04-03 21:31

Zuperman skrev:

> Maskinen står hos naboen, jeg kan ikke tjekke versionen lige nu,
> min egen her på maskinen er version 6.00.2600.0000 og virker fint
> uden problemer,

6.00.2600.0000 er så vidt jeg husker den version som fulgte med til
den første udgave af WinXP og muligvis også den version man får ind
hvis man installerer IE 6.0. IE SP1 opgraderer til 6.00.2800.1106 og
hvis du installerer <http://support.microsoft.com/?kbid=810847> - så
får du Mshtml.dll 6.0.2800.1141 ind og det er virkelig noget skrammel.
Den får OE til at gå i sort og kan også volde problemer i IE. MS har
allerede sendt en fejlrettelse ud som installerer en nyere version
af Mshtml.dll (6.0.2800.1173).

> kan man uden vidre skifte filen ud ?? eller hvad skal der til ?

Da jeg fik problemer med Mshtml.dll 6.0.2800.1141 tog jeg blot den
gamle 6.00.2800.1106 og brugte den i stedet og det gav ingen problemer.
Forleden installerede jeg <http://support.microsoft.com/?kbid=816506>
som heller ikke har givet problemer her på Win2000 og XP. Om den så
gør det på WinME ved jeg ikke.

Mshtml.dll 6.0.2800.1173 kan hentes her:
<http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=878c5cd5-0a58-40e8-a963-7496c71d1f40&DisplayLang=en>

Madsen.

Fra : Zuperman

Dato : 13-04-03 21:50

> Mshtml.dll 6.0.2800.1173 kan hentes her:

> [...]

Hmmm,hvad med denne løsning, som jeg lige har fundet ?

Internet Explorer forårsagede en ugyldig sidefejl i modul MSHTML.DLL ...
Skyldes fejl i Registreringsdatabasen. Gå til Kør og skriv: regsvr32
mshtml.dll Tast enter.

Kan også skyldes din swapfil er skrivebeskyttet. Filen hedder WIN386.SWP og
ligger i Windows mappen. Brug evt. Søg til at finde den. Højreklik på
WIN386.SWP og vælg Egenskaber, hvis der er flueben i Skrivebeskyttet skal du
fjerne det.

Swapfilens egenskaber (attributter) skal kun være Arkiv.

Fra : Madsen

Dato : 13-04-03 22:04

Zuperman skrev:

> Internet Explorer forårsagede en ugyldig sidefejl i modul
> MSHTML.DLL ... Skyldes fejl i Registreringsdatabasen. Gå til Kør
> og skriv: regsvr32 mshtml.dll Tast enter.

Ja, den kommando genregistrerer vist Mshtml.dll, men hvad hjælper
det hvis den version af Mshtml som du genregistrerer er fyldt med
fejl? Jeg kan selvfølgelig ikke sige om det vil hjælpe, men jeg
ville lige tjekke hvad det er for en version af Mshtml.dll der er
tale om først.

> [...]
> den. Højreklik på WIN386.SWP og vælg Egenskaber, hvis der er
> flueben i Skrivebeskyttet skal du fjerne det.

Det er også muligt at det vil hjælpe. Swapfilen skal i hvert tilfælde
ikke være skrivebeskyttet under alle omstændigheder.

Madsen.

Fra : Zuperman

Dato : 14-04-03 06:23

> [...]
>
> Det er også muligt at det vil hjælpe. Swapfilen skal i hvert tilfælde
> ikke være skrivebeskyttet under alle omstændigheder.

Jeg prøver lidt forskelligt, så håber jeg at en af delene virker.

Stor tak for hjælpen.....