Templates ?
Fra : Ronni

Dato : 22-03-01 19:24

Hej NG

Nu har jeg ikke rodet så meget med begreberne i PHP etc.
Så jeg vil gerne lige sådan have det helt på det rene med menneskelige ord
hvad et template system er?

Så vidt jeg har forstået er det et system hvor man har som ordet siger en
template,
et overordnet design som siden følger. Dette design smider man så bare
indholdet ind i, og
hvis man ændre designet er det i denne fil, og vupti så er alle sider
ændret.

Nu er det bare sådan at de fleste af de template systemer jeg har fundet
består af uoverskueligt
mange filer!!!! Jeg fandt bla fasttemplates, eller noget i den retning, på
www.phpuniverset.dk
som er af den slags.

Hvorfor består de af SÅ mange filer? Efter min mening kunne man jo blot
nøjes med en fil der indholdt
designet og som så includede indholdet f.eks vha $HTTP_GET_VARS og en db.

Er de fleste templates systemer meget anvanceret og i så fald, hvilke
funktioner er det man smider i disse
systemer siden de er så store ? ?

Håber der er nogle som kan give mig en eller anden form for svar :)

/Ronni

riwen@ofir.dk

Fra : :: Gulvbolden :: ofc~

Dato : 22-03-01 21:15

"Ronni" <ronni1@forum.dk> skrev i en meddelelse
> Er de fleste templates systemer meget anvanceret og i så fald, hvilke
> funktioner er det man smider i disse
> systemer siden de er så store ? ?

Jeg plejer at lave en layout.php-fil med layoutet... det kunne se sådan her
ud:

<?
function top($titel) {
?>
<head>
<title><?=$titel ?> @ minside.dk</title>
</head>
<?
}
function bund() {
?>
<?
}
?>

I mine sider skriver jeg så:
<?
include("layout.php");
top("Velkommen");
print "Hello World";
bund();
?>

--
mvh. Søren Nielsen - webmaster @ http://ofc-junior.com - snie@hockeymail.com
** Håndbold. Sportens svar på en vandhane, der drypper! **