Ericsson T310 eller Nokia 3510i eller Moto~
Fra : FatPete

Dato : 13-04-03 16:19

Jeg skal ha en ny mobiltelefon. har kigget lidt på de 3 ovenstående

Hvilken er det bedste køb?

Fordele og ulemper?

-Peter-

Fra : Thorolv Valentinsen

Dato : 14-04-03 08:53

"FatPete" <Fedepede@tdcadsl.dk> skrev i melding
> Jeg skal ha en ny mobiltelefon. har kigget lidt på de 3 ovenstående
>
> Hvilken er det bedste køb?
>
> Fordele og ulemper?

Bladet Mobil har test av en rekke billigtelefoner i sitt aprilnummer. Jeg
abonnerer på den sveneske utgaven, men bladet gis også ut i Danmark. Dog kan
innholdet være noe ulikt fra den svenske til den danske utgaven.

Her kommer 3510i klart best ut. Det eneste som er dumt med denne telefonen
er at den ikke har datakontakt eller ir. Det burde den hatt, ut fra alle
funksjonene den har, blant annet en bra kalender og romslig telefonbok. Men
det finnes uoriginale datakabler til den, som festes under batteriet. En
løsning som ikke inviterer til hyppig bruk. Programvare til overføring av
diverse data finnes også.

Ericsson T310 er en nydelig telefon, men den har kun en huskelistefunksjon,
ikke kalender. Kalender har alle andre Sonyericsson-modeller (til og med
billigmodellen T100), og den er "skide god". I tillegg har T310 faste
deksler. Men ellers er det en meget bra telefon.Dersom du ikke behøver
kalender eller å kunne bytte deksler, er denne telefonen absolutt noe å
vurdere. Ellers ville jeg gått for en 3510i, dersom jeg skulle velge.

3510i har på papiret en bedre fargeskjerm enn T310, men i praksis synes jeg
ikke den er noe bedre.

Motorola har jeg ikke noen erfaring med. Sannsynligvis er menysystemet av
den gamle typen, som har fått kritikk for dårlig brukervennlighet. Dette er
klart forbedret i T720.

Du kan også vurdere Siemens. Kvalitetsmessig gode telefoner, der C55 er den
som kanskje er mest aktuell, sammenlignet med de andre telefonene du har på
listen din. C55 er liten, lett og har utskiftbart deksel, polyfoniske
ringetoner,GPRS og java. Den har ikke fargedisplay, og av de telefonene vi
her tar for oss, tror jeg nok C55 har den dårligste radiofølsomheten. Den
har ikke kalender, men en huskeliste, noe à la det T310 har. Dessverre har
C55 kun plass til 50 oppføringer i den innebyggede telefonboken. Det som jeg
liker best med C55 er at den er lett å bruke, og har et herlig tastatur.

Mvh

Thorolv Valentinsen

Fra : FatPete

Dato : 14-04-03 10:13

> [...]
> kalender eller å kunne bytte deksler, er denne telefonen absolutt noe å
> vurdere. Ellers ville jeg gått for en 3510i, dersom jeg skulle velge.

Det gør ikke noget at der ingen kalender er og det er også ligemeget at jeg
ikke kan skifte cover...

Jeg er efterhånden blevet lidt træt af Nokia og har lyst til at prøve noget
nyt, så jeg tror næsten at jeg vil købe T310'eren... Det er eneste jeg er
lidt usikker på er displayet! Kun 256 farver! Det lyder da ik som meget! Er
der nogen der har set en T310 i aktion? Ser det hele ok ud, på trods af de
kun 256 farver???

-Peter-

Fra : Thorolv Valentinsen

Dato : 14-04-03 19:40

> [...]
Er
> der nogen der har set en T310 i aktion? Ser det hele ok ud, på trods af de

Jeg har hatt T300, som har samme display som T310 og T68(i).

Jeg synes displayet gjør nytten. Det er klart og skarpt, og du tjener
ingenting om du velger Nokia 3510i. Tvert imot! Du kan nemlig selv lage
skreddersydde fargetemaer på internett og så laste dem ned. Det kan du gjøre
både på www.sonyericsson.com og www.esato.com

Dersom du vil laste ned ferdige temaer, går du inn på de samme sidene, og
kan forsyne deg av en mengde temaer. Temaene er helt gratis; du betaler kun
for wap-oppkoblingen, enten via GSM eller GPRS.

Jeg glemte å si noen om menyene og betjening. (Sony)Ericsson-menyene er
nummererte, så du i de fleste tilfeller kan taste inn numre i stedet for å
bla. Da går det hurtigere. Man kan taste inn tall hos Nokia også, men da
skal det gjøres rett etter at du har trykket valget Meny. F.eks Meny-2-4,
som er "Slett anropslogg".

(Sony)Ericsson har i tillegg en hurtigmeny, du selv kan redigere. T310 har
også en 4-veis joystick, mens 3510i kun har 2-veis.

Hva mer? Jo, T310 har en egen menyknapp, som åpner en egen meny, avhengig av
hvor du befinner deg i menyene. Videre, har (Sony)Ericsson en C-tast, der du
kan velge å slette tegn eller slette en innstilling og lignende. Du slipper
uansett å gå inn i en meny der su velger å slette, slik som hos Nokia.
Sonyericssontelefonene med fargedisplay har også en moderne åpningsskjerm
for menyene, der du finner 9 ikoner. Under hvert av ikonene finner du
tradisjonelle undermenyer.

Jeg synes T310 er en meget lekker telefon, og den har en gunstig pris.Du kan
prøve den på Sonyericssons hjemmeside, eller i butikken. Jeg ville også
lastet ned brukerveiledningen i pdf-format fra Sonyericssons hjemmeside.
Således lærer du telefonen bedre å kjenne. Les også tester på ulike
hjemmesider, som f.eks http://www.mobile-review.com/review-en.shtml

Denne hjemmesiden er russisk, men de gir den også ut i engelsk versjon. De
har grundige tester med både mye tekst og bilder, og er alltid tidlig ute
med nye produkter. Anbefales!

Mvh

Thorolv Valentinsen

Fra : Henrik

Dato : 14-04-03 20:15

Den kan fåes til 99- her http://www.telemobilia.dk/produkter.asp?uKatID=8

Fra : Thorolv Valentinsen

Dato : 14-04-03 20:40

"Henrik" <mennefjernes@oncable.dk> skrev i melding
> Den kan fåes til 99- her http://www.telemobilia.dk/produkter.asp?uKatID=8
>
> Mvh

Ja, den selges til samme pris som mindre avanserte telefoner, eller som mer
avanserte telefoner, som har vært i handelen en stund. Og T310 er splitter
ny. Altså et godt kjøp!

Mvh

Thorolv Valentinsen

Fra : ee

Dato : 17-04-03 18:19

FatPete wrote:
> Jeg skal ha en ny mobiltelefon. har kigget lidt på de 3 ovenstående
>
> Hvilken er det bedste køb?
>
> Fordele og ulemper?
>
> -Peter-

Sony Ericsson T310 er det bedste køb efter min mening. Skærmen er kun
med 256 farver men tilgengæld, så står det klar og skarp selv i direkte
sollys. Det kan en Nokia 3510i ikke.

/ Johnny