Vedrørende Escape - uønsket reklame-SMS
Fra : Kim Larsen

Dato : 12-04-03 21:14

Hej i nyhedsgruppen

Er der andre som er blevet generet af uønsket reklame fra Escape i
Helsingør? I så fald, vil I ikke nok skrive til mg på kim_2607@yahoo.dk om
det, fordi jeg vil gøre ved det nu.

Jeg har meget kraftigt på fornemmelsen at mit mobiltelefonnummer er blevet
solgt uden mit vidende til reklameformål, og det vil jeg til bunds i, for
den slags er smask-ulovligt.

Virksomheden det handler om er:

Escape
Rønnebær Alle 110
3000 Helsingør

Jeg vil tage kontakt med Escape en af de førstkommende dage omkring det
her - jeg vil ikke finde mig i det og det skal stoppes med det samme.

Men igen, skriv til mig hvis det pågældende firma generer jeg reklame-spam
på jeres mobiltelefon fra Escape.

Med venlig hilsen
Kim Larsen

Fra : GANO! - \(MidtJyl~

Dato : 12-04-03 21:30

Hej Kim Larsen!

Må jeg ik' nok få din autograf? ..pleeeaaassee?

(sorry, q ik' dy mig

Fra : Kim Larsen

Dato : 12-04-03 21:42

Næh - man må nok sige --- at det virker ret sådan --- tjaeh --- ret
åndssvagt (!) at fyre sådan noget l*rt af når jeg stiller en seriøs
forespørgsel...

VH
Kim

Fra : Jimmy

Dato : 12-04-03 22:41

"Kim Larsen" <kim.l@e-mail.dk> wrote in message
> Næh - man må nok sige --- at det virker ret sådan --- tjaeh --- ret
> åndssvagt (!) at fyre sådan noget l*rt af når jeg stiller en seriøs
> forespørgsel...

Ja, det var åndssvagt og spild af tid, men din forespørgsel er ikke seriøs
idet du ikke har læst et par indlæg tidligere i gruppen.

/Jimmy

Fra : Kim Larsen

Dato : 13-04-03 01:38

"Jimmy" <nyhedsgruppe@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> "Kim Larsen" <kim.l@e-mail.dk> wrote in message
>
> Ja, det var åndssvagt og spild af tid, men din forespørgsel er ikke seriøs
> idet du ikke har læst et par indlæg tidligere i gruppen.
>
> /Jimmy

For mig er uønsket reklame et problem og dermed er forespørgslen seriøs og
det skal du sådan set ikke gøre dig til dommer over.

Jeg har ikke læst tidligere indlæg omkring det. Jeg synes ikke jeg kunne
finde nogle overskrifter umiddelbart der tydede på at indlægget måtte
indeholde noget relevant i forhold til dette emne.

Men problemet er løst og jeg HAR fundet ud af årsagen.

Mvh.
Kim

Fra : Jimmy

Dato : 13-04-03 08:15

> "Jimmy" <nyhedsgruppe@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> For mig er uønsket reklame et problem og dermed er forespørgslen seriøs og
> det skal du sådan set ikke gøre dig til dommer over.

Jo.

> Jeg har ikke læst tidligere indlæg omkring det. Jeg synes ikke jeg kunne
> finde nogle overskrifter umiddelbart der tydede på at indlægget måtte
> indeholde noget relevant i forhold til dette emne.

Der er rigeligt.

> Men problemet er løst og jeg HAR fundet ud af årsagen.

...og så laver du den gode gamle "nu spiller jeg vigtig og håber på en masse
vil spørge mig hvordan jeg fandt ud af det og "løste" det."

/Jimmy

Fra : Martin Jorgensen

Dato : 15-04-03 13:05

"Jimmy" <nyhedsgruppe@get2net.dk> wrote in message
-CUT-

> ..og så laver du den gode gamle "nu spiller jeg vigtig og håber på en
masse
> vil spørge mig hvordan jeg fandt ud af det og "løste" det."
>
> /Jimmy

Nej-nej, Jimmy, det gør/gjorde han ikke... Der var jo ikke nogen der spurgte
ham hvordan problemet blev løst, så istedet valgte han at begynde på lidt
mudderkastning og skrive følgende mails til mig (jeg kan slet-slet ikke lade
være med at poste dem her, LOL, sorry, men det er sgu´ for morsomt):

Fra : Martin Jorgensen

Dato : 13-04-03 09:21

> [...]

> For mig er uønsket reklame et problem og dermed er forespørgslen seriøs og
> det skal du sådan set ikke gøre dig til dommer over.
Nej, for du vil jo gerne selv være dommer istedet for at klage for
forbrugerrådet over spam...
Jeg syntes at DIT indlæg er det mest useriøse (tsk.tsk. rende rundt og
opfordre folk til at kontakte DIG, som "dommer", der så "skal tage sig af
sagen"!)...

> Jeg har ikke læst tidligere indlæg omkring det. Jeg synes ikke jeg kunne
> finde nogle overskrifter umiddelbart der tydede på at indlægget måtte
> indeholde noget relevant i forhold til dette emne.
Du kan klage til forbrugerombudsmanden, hvis du har et problem med spam,
istedet for at rende rundt og "udøve" selvtægt. Hvad havde du tænkt dig at
stille op, hvis folk begyndte at henvende sig til dig? Blive bekræftet i at
have modtaget spam? Jeg kan ikke se hvad meningen skulle være med ikke at
lade forbrugerombudsmanden tage sig af problemet..

> Men problemet er løst og jeg HAR fundet ud af årsagen.
Nååååh ja... Du havde glemt at du selv havde tilmeldt dig deres sms-liste på
deres hjemmeside! Og nu HAR du afmeldt dig.... tsk.tsk.

> Mvh.
> Kim
Må jeg også få din autograf?

mvh.
Martin Jørgensen.

Fra : Michel Komischke

Dato : 14-04-03 13:43

"Martin Jorgensen" <megafedt@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Nååååh ja... Du havde glemt at du selv havde tilmeldt dig deres sms-liste

> deres hjemmeside! Og nu HAR du afmeldt dig.... tsk.tsk.

Hvilket website? Min kæreste modtager de samme reklamer, og kan ikke huske
at hun har tilmeldt sig noget.

Fra : GJ

Dato : 16-04-03 00:04

>Hvilket website? Min kæreste modtager de samme reklamer, og kan ikke huske
>at hun har tilmeldt sig noget.

Hjemmesiden de navnte var www.coolsms.dk
Jeg er ogseå selv medlem af www.mobital.dk så det kan også være derfra
trro jeg.. jeg har også fået dem

Gitte

Fra : Kim Larsen

Dato : 15-04-03 00:24

Her er nogle punkter, Martin, til gennemlæsning::

1. Allerførst Martin, kors i røven hvor er du dum at høre på.

2. Jeg er en type der stopper ting jeg ikke vil have sker for mig
personligt - jeg taler ikke bare - jeg handler- altid!

3. Jeg undersøger omfanget af et problem før jeg angriber det således at mit
angreb bliver så effektivt som muligt, og det var lige præcis hvad jeg have
gang i.

4. Jeg hader reklame over alt uanset hvor det fremkommer.

5. Jeg mener ikke selv at jeg er skyld i hvad der er sket i mit tlfælde, so
cut the crab.

6. Du skal ikke fortælle mig hvordan jeg skal handle. Det er en "glatnakke"
som dig ikke kompetent til.

7, Martin, Martin, Martin..... Det sker altså ind i mellem, at firmaer
overtræder almindelig god forretningsorden således, at folk som mig bliver
udsat for noget som ikke er i orden.

Alt i alt:

1. Lad være med at gå ind og kommentere på noget som der er ikke på forhånd
er indsigt nok til at kunne sætte sig ind i.

2. Lad være med at blande sig i en forespørgsel man ikke har noget
fornuftigt at bidrage til.

Når jeg har valgt at sætte det så konsekvent op i punktform er det for at få
det til at fise ind, at min forespørgsel er seriøs og at jeg ikke gider at
læse halvidiotiske kommentarer fra teenagere som sider og keder sig

Tusind tak til dem som på min e-mail-adresse har bidraget positivt til at
løse problemet.

Med venlig hilsen
Kim Larsen

Fra : Jimmy

Dato : 15-04-03 06:13

> Her er nogle punkter, Martin, til gennemlæsning::
>
> 1. Allerførst Martin, kors i røven hvor er du dum at høre på.

Og det mener du altså ikke at du er?
Det mener jeg du er.
Hvad mener I andre?

> [...]
mit
> angreb bliver så effektivt som muligt, og det var lige præcis hvad jeg

HAHAHAHA - Har du læst for meget krigs-snak på Ekstra Bladets hjemmeside?
Nej vent, du har sq nok abonnement på EB.

> 5. Jeg mener ikke selv at jeg er skyld i hvad der er sket i mit tlfælde,
so
> cut the crab.

Ja, skær krabben over!

> 6. Du skal ikke fortælle mig hvordan jeg skal handle. Det er en
"glatnakke"
> som dig ikke kompetent til.

Du virker ret useriøs.
Både da du postede dit første redundante indlæg og nu, hvor du kaster med
mudder i en gruppe, der ikke er beregnet til det.

> 7, Martin, Martin, Martin..... Det sker altså ind i mellem, at firmaer
> overtræder almindelig god forretningsorden således, at folk som mig bliver
> udsat for noget som ikke er i orden.

Ved du hvad en email er?
Det er sådan en man bruger, når man vil fortælle folk noget.

Vi er da ligeglade med alt dit idiotiske ævl.

/Jimmy

Fra : Martin Jorgensen

Dato : 15-04-03 12:51

> "Kim Larsen" <kim.l@e-mail.dk> wrote in message
-CUT-

> Vi er da ligeglade med alt dit idiotiske ævl.
Jeg syntes faktisk at det var ret sjovt at læse alt hans idiotiske ævl/lort

Jeg fik mig da et billigt grin... Ved ikke med jer andre (Laughing my ass
off)... Men nu er vi vist på vej OT, så nu må jeg hellere stoppe med at
skrive i denne tråd, medmindre den fortsætter (syntes det er vildt
underholdende læsning...).

mvh.
Martin Jørgensen.

Fra : Martin Jorgensen

Dato : 15-04-03 12:46

"Kim Larsen" <kim.l@e-mail.dk> wrote in message
> Her er nogle punkter, Martin, til gennemlæsning::
>
> 1. Allerførst Martin, kors i røven hvor er du dum at høre på.
Hvem syntes du selv er "kors i røven" dummest at høre på her?

> 2. Jeg er en type der stopper ting jeg ikke vil have sker for mig
> personligt - jeg taler ikke bare - jeg handler- altid!
Nå. Tillyke med det, så. Må jeg få din autograf fordi du er sådan en
"handlekraftig person" (som åbenbart heller ikke kan tænke sig om før han
skriver)?

> [...]
mit
> angreb bliver så effektivt som muligt, og det var lige præcis hvad jeg
Jah, uha hvor er dit angreb "effektivt". ROTFLMAO!!! Og du har sgu´ også
sendt mig en mail på min private mail LOL!

> 4. Jeg hader reklame over alt uanset hvor det fremkommer.
Tillyke, du er ikke den eneste. Hvad skal jeg bruge disse oplysninger og den
mudderkastning til???

> 5. Jeg mener ikke selv at jeg er skyld i hvad der er sket i mit tlfælde,
so
> cut the crab.
....."So cut the crab"? Du er sgu´ ikke for klog med den form for
"kommunikation" du udøver.

> 6. Du skal ikke fortælle mig hvordan jeg skal handle. Det er en
"glatnakke"
> som dig ikke kompetent til.
Nåh, så nu er jeg en ukompetent "glatnakke" der ikke skal fortælle dig at du
skal klage til forbrugerombudsmanden, men istedet udøve selvtægt ved at
"koordinere" at folk skal klage til dig personligt - så du kan tage dig af
sagen?

> 7, Martin, Martin, Martin..... Det sker altså ind i mellem, at firmaer
> overtræder almindelig god forretningsorden således, at folk som mig bliver
> udsat for noget som ikke er i orden.
Nå? Fortæl mig noget nyt jeg ikke ved. Du er sgu´ for uintelligent sådan at
rende rundt og bruge så mange kræfter på "mudderkastning" fordi jeg skrev at
du skulle klage til forbrugerombudsmanden, da det er den myndighed i Danmark
du nok ville få mest ud af at klage til, hvis du vil undgå spam.

> Alt i alt:
Ja, kom så med det
(LOL)

> 1. Lad være med at gå ind og kommentere på noget som der er ikke på
forhånd
> er indsigt nok til at kunne sætte sig ind i.
Hvem er det lige her, der ikke har nok indsigt til at kunne sætte sig ind i
sagen? Jeg har faktisk en sag kørende med forbrugerombudsmanden over spam
fra nokia, lige for øjeblikket og har tidligere haft gode erfaringer med at
klage over spam fra ofir, jvf. tråd i dk.netmisbrug (kan ikke lige på
stående fod huske om navnet er korrekt på NG´en).

> 2. Lad være med at blande sig i en forespørgsel man ikke har noget
> fornuftigt at bidrage til.
Nååh, så det er altså ikke fornuftigt at skrive at du skal klage til
forbrugerombudsmanden over spam??? Har du hørt dig selv, hvor uintelligent
du selv lyder?

> Når jeg har valgt at sætte det så konsekvent op i punktform er det for at

> det til at fise ind, at min forespørgsel er seriøs og at jeg ikke gider at
> læse halvidiotiske kommentarer fra teenagere som sider og keder sig
Nååh, så det er derfor du har stillet det op i punktform. Angående det med
at du ikke gider læse halvidiotiske kommentarer fra teenagere som sidder og
keder sig, så er jeg 100% enig i dette. Jeg gider nemlig heller ikke høre
fra dig mere. Gør jeg det klager jeg til din udbyder over at du overtræder
netiketten med din opførsel.

> Tusind tak til dem som på min e-mail-adresse har bidraget positivt til at
> løse problemet.
Ja, uha. Det var venligt af dem LOL!

> Med venlig hilsen
> Kim Larsen
Så betyder det altså at jeg så ikke må få din autograf, med de svar du
kommer med?

Mvh.
Martin Jørgensen.

Fra : GANO! - \(MidtJyl~

Dato : 15-04-03 13:04

Jeg syns' fandme det er unfair hvis Martin får din autograf, når jeg spurgte
først! *ROTFLMAO*

///PrebSTAR!

--- klip ---

--- klip

Fra : Martin Jorgensen

Dato : 15-04-03 14:30

"GANO! - (MidtJylland)" <prebstar@tdcspace.dk> wrote in message

> Jeg syns' fandme det er unfair hvis Martin får din autograf, når jeg
spurgte
> først! *ROTFLMAO*

Shit mand... Det er bare et par timer siden jeg læste svarene fra Kim Larsen
og jeg kan ikke lade være med at grine over det endnu

Specielt følgende citat fra Kim: (jeg overvejer helt seriøst at skrive et
indlæg i dk.snak.vittigheder eller hvad den nu hedder, hvor jeg referer til
følgende, god underholdning):

> [...]
mit
> angreb bliver så effektivt som muligt, og det var lige præcis hvad jeg
Dit "angreb" får mig simpelthen til at skide i bukserne

mvh.
Martin Jørgensen.

Fra : Martin Jorgensen

Dato : 15-04-03 14:04

> [...]

> finde nogle overskrifter umiddelbart der tydede på at indlægget måtte
> indeholde noget relevant i forhold til dette emne.

Vedr. spam og henvendelser til forbrugerombudsmanden, kan jeg henvise til
følgende tråd (som jeg selv har startet i en anden gruppe):
http://groups.google.com/groups?hl=da&lr=&ie=UTF-8&oe=UTF-8&threadm=3e7e1b64
%240%2442590%24edfadb0f%40dread11.news.tele.dk&rnum=1&prev=/groups%3Fq%3Dspa
m%2Bfra%2Bofir%26ie%3DUTF-8%26oe%3DUTF-8%26hl%3Dda

> Men problemet er løst og jeg HAR fundet ud af årsagen.
Nåh, du HAR fundet årsagen? .... Og???

Jeg glæder mig til at se dig skrive et eller andet svar tilbage med at: "Ja,
det HAR jeg" og så ikke skrive hvad årsagen var

Er det så korrekt forstået af mig, følgende (på baggrund af dine 2 mails til
mig, som jeg har postet her i gruppen):

Cool-SMS har solgt dit telefon-nummer til det firma der hedder Escape, som
så har sendt dig nogle reklame-sms´er?

Er det forstået korrekt? Hvis det er korrekt forstået af mig, så giver det
sgu´ stof til eftertanke for mig, ihvertfald. Kommentarer fra andre??? Eller
er du nu ved at komme så langt ud at svømme at du ikke vil besvare mine
indlæg her i gruppen?
Det lyder for mig som om at du (med dine mails) anklager coolsms for at have
placeret dig på en liste som de åbenbart så har solgt til det firma du siger
hedder Escape (siden reklame-sms´erne ikke kommer fra coolsms, men fra
escape, jvf. den tråd du selv startede).

For hvis det er cool-sms der har solgt dit mobil-nummer så passer det ikke
særlig godt med at der under "regler" på deres hjemmeside, www.coolsms.dk
står:

a.. Reklame udsending fra gratis SMS Senderen er ikke tilladt, og kan
desuden være i strid med dansk lovgivning.

Kommentarer ønskes.

mvh
Martin Jørgensen.
---- Can´t stop laughing my ass off!!!

Fra : Kim Larsen

Dato : 16-04-03 01:14

Prøv lige ar fatte det her....Martin og Jimmy...!

Jeg gider ikke at bruger nere tid på det her.

I modsætning til et par fjolser som jer, så handler jeg og ordner problemer.
Med andre ord, så behøver jeg ikke og sidde og bruge min tid på at sidde og
lukke lort ud i nyhedsgruppen lige som jer som jeg a la:

" åhh jeg ler og ler og ler og ler én gang til af dig mand - du er bare så
latterlig mand - åh jeg ler og jeg ler LOL LOL LOL og jeg ler én gang til og
jeg ler igen mand - det er bare så sjovt - hold kæft hvor er du latterlig -
jeg ler LOL - i alle sammmen latterlige jeg ler LOL LOL LOL - jeg er bare så
overlegen at jeg ler" (men ud over det kan jeg ikke ordne en skid hilsen
Jimmy Og Martin).

Så lige en ting: Rollins Band styrer, hør den musik og forstå hvordan ting /
livet fungerer.

Mit problem er løst !!! Martin og Jimmy, I har vist væsentligt større
problemer (med jer selv), og jeg er hverken pædagog, psykolog eller
psykiater, så jeg må meled pas...sorry...må jeres liv blive bedre end det er
nu (a la åhh jeg ler og jeg ler igen, igen og igen og én gang til jeg ler
LOL LOL LOL")

En god Påske til (næsten) alle i nyhedsgruppen.
Kim

P.S.:
Jeg svarer dem som har stillet spørgsmål på direkte mail i det omfang jeg
finder det nødvendigt

Out of here...

Henry Rollins styrer...

Fra : Kim Larsen

Dato : 16-04-03 01:17

på det forrige indlæg...det er sent på natten og jeg skal sove igen - sover
allerede nu...

vh
Kim

Fra : Jimmy

Dato : 16-04-03 07:19

> [...]
og
> lukke lort ud i nyhedsgruppen lige som jer som jeg a la:

Fint.
Jeg har hørt, at USA savner nogle beslutningsdygtige og handlingskraftige
generaler.
Måske du kunne få job der?

Specielt dine evner udi:

....må kunne anvendes der.