/ Forside / Teknologi / Udvikling / C/C++ / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
C/C++
#NavnPoint
BertelBra.. 2425
pmbruun 695
Master_of.. 501
jdjespers.. 500
kyllekylle 500
Bech_bb 500
scootergr.. 300
gibson 300
molokyle 287
10  strarup 270
Arv
Fra : Thomas Sejr Jensen


Dato : 22-03-01 19:19

Hej!

Jeg har følgende (bruger Observer pattern og State pattern):
- en klasse Observable med en datastruktur til at gemme Observers.
- en klasse State som nedarver fra Observable.
- to klasser (lad os kalde dem State1 og State2) som nedarver fra State.

Mit spørgsmål er nu om State1 og State2 vil se den samme datastruktur (som
er i Observable). Umiddelbart ser det ikke ud til det, kan det passe?
På forhånd tak!

M.V.H. Thomas


---------------------------------------------
Thomas Sejr Jensen
Thomassj@worldonline.dk
www.worldonline.dk/~thomassj
---------------------------------------------



 
 
Rene B. Andersen (23-03-2001)
Kommentar
Fra : Rene B. Andersen


Dato : 23-03-01 02:00

Thomas Sejr Jensen wrote:
>
> Hej!
>
> Jeg har følgende (bruger Observer pattern og State pattern):
> - en klasse Observable med en datastruktur til at gemme Observers.
> - en klasse State som nedarver fra Observable.
> - to klasser (lad os kalde dem State1 og State2) som nedarver fra State.
>
> Mit spørgsmål er nu om State1 og State2 vil se den samme datastruktur (som
> er i Observable). Umiddelbart ser det ikke ud til det, kan det passe?

Ja. Hvis du vil have én fælles Observable skal der noget
pointer-gymnastik til under instantiering. I en konsistent
OO-model vil Observable-instanset nok være en association,
og den Rigtige(tm) måde at fortælle State om dette instans
vil være gennem dens konstruktør eller muligvis via en
fabriks-klasse el.lign. afhængigt af de nøjagtige
omstændigheder.

mvh
--
RA http://one.funky.homepage.dk/

All work and no play makes Jack a dull boy.
All work and no play makes Jack a dull boy.

Thomas Sejr Jensen (23-03-2001)
Kommentar
Fra : Thomas Sejr Jensen


Dato : 23-03-01 11:51

Takker for svaret!

Jeg har tænkt på at gemme selve datastrukturen (et set) i en singleton
klasse som både State1 og State2 så kan tilgå, er det helt tosset?

"Rene B. Andersen" <ra@it.dk> skrev i en meddelelse
news:3ABAA008.218166D4@it.dk...
> Thomas Sejr Jensen wrote:
> >
> > Hej!
> >
> > Jeg har følgende (bruger Observer pattern og State pattern):
> > - en klasse Observable med en datastruktur til at gemme Observers.
> > - en klasse State som nedarver fra Observable.
> > - to klasser (lad os kalde dem State1 og State2) som nedarver fra State.
> >
> > Mit spørgsmål er nu om State1 og State2 vil se den samme datastruktur
(som
> > er i Observable). Umiddelbart ser det ikke ud til det, kan det passe?
>
> Ja. Hvis du vil have én fælles Observable skal der noget
> pointer-gymnastik til under instantiering. I en konsistent
> OO-model vil Observable-instanset nok være en association,
> og den Rigtige(tm) måde at fortælle State om dette instans
> vil være gennem dens konstruktør eller muligvis via en
> fabriks-klasse el.lign. afhængigt af de nøjagtige
> omstændigheder.
>
> mvh
> --
> RA http://one.funky.homepage.dk/
>
> All work and no play makes Jack a dull boy.
> All work and no play makes Jack a dull boy.



Rene B. Andersen (25-03-2001)
Kommentar
Fra : Rene B. Andersen


Dato : 25-03-01 13:22

Thomas Sejr Jensen wrote:
>
> Takker for svaret!
>
> Jeg har tænkt på at gemme selve datastrukturen (et set) i en singleton
> klasse som både State1 og State2 så kan tilgå, er det helt tosset?

Nej, det ligger godt i tråd med at klassen er en association
til State-klasserne.

PS: Husk at svare under det du citerer, og at klippe
signature/overflødig tekst væk når du svarer.

mvh
--
RA http://one.funky.homepage.dk/

All work and no play makes Jack a dull boy.
All work and no play makes Jack a dull boy.

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177501
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408522
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste