For tidlig op
Fra : Ukendt

Dato : 13-04-03 11:20

Hej Gruppen
Vi har en dejlig knægt på 16 mdr. Han har fået en dårlig vane (syntes vi)
med at han vågner kl 5 om morgnen, hver morgen.
Han bliver puttet hver aften mellem kl. 19 og 20, ikke senere, og sover
stort set med det samme. Vi skal så ind til han et par gange om natten for
at give ham sutten og ikke andet.
Det hjælper ikke hvis vi en sjælden gang holder ham oppe hvis der er gæster
eller lign. og han så kommer lidt senere i seng, og han så måske ville sove
lidt længere, det gør han ikke. Kl 05.00 er han klar til endnu en dag.
Er det evt. en god metode eller lign. til at få ham til og sove lidt
længere. VI syntes at det stadig er nat på det tidspunkt, men knægten,.. han
er klar.

--
M.V.H
Thomas Olesen

Fra : Tine Andersen

Dato : 13-04-03 12:50

"Stoffer" <ttoXXXget2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Er det evt. en god metode eller lign. til at få ham til og sove lidt
> længere. VI syntes at det stadig er nat på det tidspunkt, men knægten,..

1) Det er ikke så usædvanligt

2) Hvis han skal have sit døgn drejet til, at han sover lidt længere, så
skal han nok over en længere periode lægges i seng senere og senere. Det er
ikke nok med een nat, hvor der er gæster.

3) Hvis han sover for meget om dagen, så har han jo heller ikke brug for så
mange timer om natten.

Tine

Fra : D. R. Sijm

Dato : 13-04-03 18:17

Een ting kan være det er på tide at skære ned på hans middagslur.

En anden metode kan være at sørge for hans seng indeholder lidt
"selvunderholdning" til når han vågner op.

Her i huset har min yngste i snart 1/2 år (han er 1 1/2 år) haft en lille
rygsæk hængende i benenden af sin seng indeholdende en ynglingsbamse, en sut
(dengang han brugte det) og et par stof-billedbøger - og det har da virket
ret godt...

MHV
Dyveke

Fra : Kitti Egevang

Dato : 13-04-03 20:37

"Stoffer" <ttoXXXget2net.dk> wrote in message
> [...]
> Er det evt. en god metode eller lign. til at få ham til og sove lidt
> længere. VI syntes at det stadig er nat på det tidspunkt, men knægten,..

Hvor meget sover han i løbet af dagen?
Jeg har selv en lille datter på 16 mdr. Hun sover ca. 1½ time i løbet af
dagen.....og det er ALT.
Hun bliver puttet ca. kl. 21 om aftenen, og sover så lige til ca. 8 næste
morgen, uden at være vågen.
Så måske I kan skære ned på noget af søvnen om dagen, så han er det mere
træt om natten??
Håber at I finder ud af det, da det må være vildt hårdt at skulle så tidligt
op HVER dag.
Kærligst Kitti.

Fra : Ukendt

Dato : 15-04-03 18:43

Det er muligt at en nedskæring af middagsluren vil kunne hjælpe os lidt. Der
kan han nogen gange godt nappe 3 timer (sker dog ikke ret tit), men for det
meste ligger den på 2 timer.
Dog tror jeg vi får svært ved at trække ham om aftenen, da han simpelthen er
færdig som gårdsanger omk. kl. 19 - 19,30 og stort set selv melder sig, at
nu er det sengetid.

Ellers tak for den gode respons.

Thomas Olesen.

Fra : Henrik

Dato : 14-04-03 07:17

Hejsa !

Vi har haft stor succes med "mørklægnings" gardiner - i det unge menneskes
værelse.

mvh, Henrik

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 14-04-03 10:38

Henrik wrote:

> Vi har haft stor succes med "mørklægnings" gardiner - i det unge
> menneskes værelse.

Ditto.

Vi hængte et tæppe op foran soveværelsesvinduet for en uges tid siden.
Før stod vores 1½-årige datter op lidt over 6. Nu er det nærmere 7.30.
Sengelægningstidspunktet er samtidig rykket en times tid fra 19 til 20.
--
Far + digitalkamera + webserver = http://ekot.dk/frida/