gdm+restart
Fra : Axel Eystein Jensen

Dato : 22-03-01 18:18

Jeg har installeret helix-(eller hvad det
nu hedder)-gnome.
Når jeg logger ud og ind, er der en
dialogboks. Altså der hvor man
skriver login og password. Er det gdm?
Hvis det er gdm, kan den så konfigureres
til, ikke at spørge om jeg
virkelig vil reboote/shutdown?
--
MVH.
Axel

Fra : Flemming Kjaer Jense~

Dato : 22-03-01 20:22

Axel> Jeg har installeret helix-(eller hvad det nu hedder)-gnome. Når
Axel> jeg logger ud og ind, er der en dialogboks. Altså der hvor man
Axel> skriver login og password. Er det gdm? Hvis det er gdm, kan den
Axel> så konfigureres til, ikke at spørge om jeg virkelig vil
Axel> reboote/shutdown? -- MVH. Axel

Jeg vil tro at det er i

/etc/gdm/gdm.conf

Husk at laese grundigt i gdm manualen

mvh Flemming

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 22-03-01 20:24

On 22 Mar 2001 20:21:40 +0100, Flemming Kjaer Jensen wrote:

Axel> kan den så konfigureres til, ikke at spørge om jeg virkelig vil
Axel> reboote/shutdown?

> Jeg vil tro at det er i

> /etc/gdm/gdm.conf

> Husk at laese grundigt i gdm manualen

Hvor finder du det i den/dem?

Jeg kan ikke se der står noget om det hverken i gdm.conf eller
manuaelen.

Mvh.

--
"Men når jeg hører blues-hop si'r jeg: Arh Dér" Adam Sjøgren
asjo@koldfront.dk

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 22-03-01 20:27

Adam> Hvor finder du det i den/dem?

Adam> Jeg kan ikke se der står noget om det hverken i gdm.conf eller
Adam> manuaelen.

Hvis jeg læser i man siden til gdm (man gdm) så får jeg:

gdm reads /etc/gdm/gdm.conf for its configuration.

Sådan ca. på linie 23 i man siden.

/Thomas

--
"To alcohol! The cause of - and solution to - all of life's problems!"
-- Homer Simpson

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 22-03-01 20:37

On 22 Mar 2001 20:27:13 +0100, Thomas Rasmussen wrote:

> [...]

Adam> manuaelen.

> Hvis jeg læser i man siden til gdm (man gdm) så får jeg:

> gdm reads /etc/gdm/gdm.conf for its configuration.

Korrekt. Men Axel Eystein Jensen spurgte ikke om hvor
konfigurationsfilen eller manualen var.

Han spurgte om man kunne slå spørgsmålet om man virkelig vil lukke
ned/genstarte fra.

Det kan jeg ikke se noget om hverken i konfigurationsfilen eller i
manualen, så da Flemming Kjaer Jensen svarede at han ville tro det var
i en af dem, undrede jeg mig over hvor i hvilken han havde læst noget
om det.

Mvh.

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 22-03-01 20:42

Adam> Korrekt. Men Axel Eystein Jensen spurgte ikke om hvor
Adam> konfigurationsfilen eller manualen var.

Adam> Han spurgte om man kunne slå spørgsmålet om man virkelig vil
Adam> lukke ned/genstarte fra.

Adam> Det kan jeg ikke se noget om hverken i konfigurationsfilen
Adam> eller i manualen, så da Flemming Kjaer Jensen svarede at han
Adam> ville tro det var i en af dem, undrede jeg mig over hvor i
Adam> hvilken han havde læst noget om det.

Hehe... man skal altid lige læse hvad der står og ikke hvad man mener
der står...

Kiggede lige i min gdm.conf og der står flg:

# set SystemMenu to 1 if you want to reboot/shutdown without logging in
SystemMenu=1

Hvad mon der sker hvis man sætter den til 0?

/Thomas

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 22-03-01 20:51

On 22 Mar 2001 20:42:14 +0100, Thomas Rasmussen wrote:

> Hehe... man skal altid lige læse hvad der står og ikke hvad man
> mener der står...

Hvilket også gælder det følgende:

> Kiggede lige i min gdm.conf og der står flg:

> # set SystemMenu to 1 if you want to reboot/shutdown without logging
> in SystemMenu=1

> Hvad mon der sker hvis man sætter den til 0?

Så er der ingen menu hvori man kan vælge Halt/Reboot...

Mvh.

Fra : Axel Eystein Jensen

Dato : 22-03-01 22:45

"Adam Sjøgren" wrote:

> [...]
Jeg har pløjet man og gdm.conf i gennem, men jeg ka' ik' hit' u' a' 'et!
Jeg tror dog, at det ligger et andet sted end gdm.conf
--
MVH.
Axel

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 22-03-01 23:01

Axel> ... Jeg har pløjet man og gdm.conf i gennem, men jeg ka' ik'
Axel> hit' u' a' 'et! Jeg tror dog, at det ligger et andet sted end
Axel> gdm.conf -- MVH. Axel

Virker SystemMenu=0 heller ikke?

Jeg har lige prøvet med min helix-gnome, og der bliver system menuen
disablet hvis jeg sætter det i /etc/gdm/gdm.conf

Det er godt nok ikke dokumenteret, men det virker!

/Thomas

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 22-03-01 23:49

On 22 Mar 2001 23:00:30 +0100, Thomas Rasmussen wrote:

> Virker SystemMenu=0 heller ikke?

> Jeg har lige prøvet med min helix-gnome, og der bliver system menuen
> disablet hvis jeg sætter det i /etc/gdm/gdm.conf

RAAASHGUU! Det er det irriterende "Er du sikker"-vindue der kommer
frem når man vælger Reboot eller Halt i menuen der ønskes væk, ikke
selve menuen.