MS Windows
briani 27239
Afviste drivere i Windows XP Professional
Fra : Bart Bendtsen

Dato : 12-04-03 21:48

Hej!

Jeg har et problem med at installere nogle CD´er med drivere til mange
hardware til og i min PC - får næsten altid fejlbeskeden om at driveren ikke
kan bære Windows-logoet efter testen og at jeg derfor skal afbryde
installationen ellers kan jeg vælge at fortsætte og dermed kan gøre systemet
ustabil eller sådan noget i den retning.

Alle driverne jeg forsøger at installere passer til Windows XP og jeg har
valgt at afbryde installationen af frygt for at systemet bliver ustabilt
eller kan ødelægge n oget.

Det drejer sig om drivere til f.eks. Matrox Parhelia-512 grafikkort,
tv-tuner kort,IDE133-controller og andet hardware.

Er det fordi min Windows XP er en PRO-version eller skal jeg hente den
nyeste driver??

Bemærk - min Win XP Pro er købt for ca. en måned siden. så det er måske
derfor den er mere fejlrettet og strengere ved driverinstallation??

Skal jeg ignore fejlbeskeden og fortsætte driverinstallationerne? Jeg vil
meget gerne installere alle drivere på plads og bruge min nye byg-selv PC
uden mangler af drivere.

Så hjæælp mig!

Venlig hilsen BArt

Fra : paul

Dato : 12-04-03 21:53

Jeg har oplevet det samme som dig. Men jeg har været fræk og overhørt truslerne hver
gang , -altså installeret alligevel.
Indtil videre er mit system klippestabil...

Fra : Mick Lyngø Larsen

Dato : 12-04-03 22:01

HUSK! At alle Nvidea drivere kommer op med den at den ikke passer til XP,
men det er lige meget, det køre fint alligevel...

Fra : Madsen

Dato : 12-04-03 22:08

Bart Bendtsen skrev:

> Er det fordi min Windows XP er en PRO-version eller skal jeg hente
> den nyeste driver??

Der er ikke ret mange drivere derude som er godkendt af MS. Jeg har som
Paul valgt at ignorere det og har ikke oplevet at WinXP bliver ustabil
af den grund.

Matrox har såkaldte WHQL-drivere liggende på deres side. Disse drivere
er godkendt af MS, så hvis du henter en sådan driver til dit Parhelia
så burde du ikke få meddelelsen, men jeg tror du får svært ved at finde
WHQL-drivere til alt dit hardware. Sørg blot for at driveren er skrevet
til WinXP. Så burde det ikke gå helt galt.

En WHQL-certificet driver til Parhelia finder du her:
<http://www.matrox.com/mga/support/drivers/files/2kxp_101_02_090.cfm>

Madsen.

Fra : Jakob Baunsgaard

Dato : 12-04-03 22:31

"Bart Bendtsen" <bart@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> meget gerne installere alle drivere på plads og bruge min nye byg-selv PC

Ja, de fejlmeddelser kommer fordi MS ikke har godkendt dem. (det er ikke det
samme som MS har afvist dem) Det betyder ikke de ikke virker. Du trykker
bare "fortsæt alligevel" det har jeg gjort masser af gange. Det kører....

Jakob

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 12-04-03 23:31

Bart Bendtsen skrev :
> [...]
> installationen ellers kan jeg vælge at fortsætte og dermed kan gøre
systemet
> ustabil eller sådan noget i den retning.

Driversigning.

Firmaerne skal betale for at Micro$oft godkender dem og samtidig tager en
godkendelse ret lang tid. Derfor er det ofte sådan som Madsen skriver at der
ligger en godkendt driver, men at der samtidig eksistere nyrere drivere.
Det er ikke nogen fejlmeddelelse, men blot en orientering til dig om at
Micro$oft ikke har godkendt dreveren (endnu) og derfor ikke vil yde support
på driveren eller problemer der kan skyldes driveren. Men hvor ofte ringer
du til Microsoft og et driver problem ?

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Madsen

Dato : 13-04-03 00:02

Michael Lund Sørensen skrev:

> Derfor er det ofte sådan som Madsen skriver at der ligger en
> godkendt driver, men at der samtidig eksistere nyrere drivere.

Ja og det er en af årsagerne til at jeg ofte vælger den nyeste driver
fremfor den WHQL-certificerede for tit og ofte indeholder den nyere
driver flere funktioner og kan endda tænkes at være mere stabil selvom
den ikke er WHQL-certificeret, så det her med driver signing er normalt
ikke noget jeg tager særlig seriøst. Faktisk så har jeg pt. slået
funktionen fra på WinXP da jeg ikke gider at se den dialogboks hver
gang jeg installerer en ny driver.

Madsen.