Nu hvor vi snakker om høje hastigheder - I~
Fra : Kasper Møller

Dato : 12-04-03 19:42

Læse lige om noget der hedder internet2, som efter sigende skulle kunne 6,7
gb på et minut.
Hokus pokus, så smider vi det gamle net ud og tar det nye

Kilde: https://sec.telmore.dk/pdf/MobileUpdate_4_03.pdf (side 13)

Fra : Hans Joergensen

Dato : 12-04-03 20:35

Kasper Møller wrote:
> Læse lige om noget der hedder internet2, som efter sigende skulle kunne 6,7
> gb på et minut.

Hvilket svarer til lidt over 115mbit/sec .. det er da ikke videre
imponerende?

// Hans
--
http://www.ph33r.dk/ringdingding.mp3

Fra : Henrik Koksby Hansen

Dato : 13-04-03 14:59

On 12 Apr 2003 19:35:01 GMT, Hans Joergensen
<haj@enterprise-server.dk> wrote:

>Hvilket svarer til lidt over 115mbit/sec .. det er da ikke videre
>imponerende?
[...]

Dit 100-mbit netkort kan da dårligt følge med.... Når vi snakker
internet, så synes jeg da det er ok hurtigt. :)

Henrik

Fra : Hans Joergensen

Dato : 13-04-03 19:38

Henrik Koksby Hansen wrote:
> Dit 100-mbit netkort kan da dårligt følge med.... Når vi snakker
> internet, så synes jeg da det er ok hurtigt. :)

hehe, jeg har prøvet bedre :) men jeg har også arbejdet for en ISP.

Og, hvordan ved du iøvrigt at jeg ikke har et gigabit-netkort? :)

// Hans
--
http://www.ph33r.dk/ringdingding.mp3

Fra : Henrik Koksby Hansen

Dato : 14-04-03 13:00

>Og, hvordan ved du iøvrigt at jeg ikke har et gigabit-netkort? :)
[...]

Heh. Tja, det regnede jeg bare ikke med. :)

Henrik

Fra : Kasper Møller

Dato : 13-04-03 20:59

news:slrnb9gqj5.qq5.haj@enterprise-> Hvilket svarer til lidt over
115mbit/sec .. det er da ikke videre
> imponerende?

Nå ja, men hvis man nu bare havde den hastighed mellem udbyder og
privatbruger, så ville jeg da ikke ha noget imod at der fandt noget
hurtigere ud over det; kan vist godt klare mig med 6,7 gb/min

Fra : Allan Joergensen

Dato : 13-04-03 21:14

Kasper Møller <> wrote:

> [...]
> privatbruger, så ville jeg da ikke ha noget imod at der fandt noget
> hurtigere ud over det; kan vist godt klare mig med 6,7 gb/min

Den oprindelige artikel (hvis det er den der refereres til) er her:

http://www.debian.org/News/2002/20020522

Den korrekte hastighed er 402 megabit (omkring små 40 megabytes pr/sek).
Det lyder måske ikke imponerende, men hele pointen er, at det blev
tranporteret over en strækning på 12272 km.

Allan Joergensen

"With parts made in Japan, I am the modern man!"