Vurdering af bundkort
Fra : Jacob Winther

Dato : 13-04-03 17:10

Hej i gruppen

Jeg er i tvivl om hvad jeg skal vælge chipset til mit næste bundkort.
Jeg regner med at købe et Soltek kort og en AMD XP 1700+ samt 512 mb ram.

   1. Soltek SL-KT400-C (KT400) + 1 x 512 mb ram
   2. Soltek SL-75FRN-L (nForce2) + 2 x 256 mb ram

Med hvilket kort vil jeg hente mest ydelse ?

Mit behov er hovedsaglig office og billederedigering.

På forhånd tak
Jacob Winther

Fra : jk

Dato : 13-04-03 18:59

On Sun, 13 Apr 2003 18:10:17 +0200, Jacob Winther <jw@politik.dk>
wrote:

> [...]
>   2. Soltek SL-75FRN-L (nForce2) + 2 x 256 mb ram
>
>Med hvilket kort vil jeg hente mest ydelse ?
>
>Mit behov er hovedsaglig office og billederedigering.

KT400 er en nitter. KT400A er bedre og kan hamle op med nforce2. Så
jeg ville vælge nforce2 kortet.

mvh

John

Fra : René Høegh

Dato : 13-04-03 23:21

wrote:

> [...]
>   2. Soltek SL-75FRN-L (nForce2) + 2 x 256 mb ram
>
>Med hvilket kort vil jeg hente mest ydelse ?
>
>Mit behov er hovedsaglig office og billederedigering.

Ville vælge Soltek SL-75FRN-L Grundet nForce2 chipsettet har hørt det
skulle yde bedre end KT400!!!

Men den processor du køber dig kan du ikke nærke forskeld på om det er
nForce2 eller KT400 du køre med hvis du vil mærke forskeld skal du op
og have fingene i en 2800+ eller stører!!!

Fra : Henrik Sørensen

Dato : 14-04-03 06:36

> Men den processor du køber dig kan du ikke nærke forskeld på om det er
> nForce2 eller KT400 du køre med hvis du vil mærke forskeld skal du op
> og have fingene i en 2800+ eller stører!!!

Nå?

Fra : Jacob Winther

Dato : 14-04-03 08:55

Skal jeg forstå dit svar sådan at nForce2 er mere fremtidssikker (og
dermed en overvejelse at vælge soltek SL-75FRN2-RL med raid og SATA ?

mvh Jacob