Tanker omkring køb af Farvelaser printer ?
Fra : Dr.Ralph

Dato : 13-04-03 16:53

Nu er tiden ved at være moden - og prisen ligeså :)

Jeg har flg. 4 alternativer, som jeg overvejer - men kan allerede nu sige,
at HP Color Laerjet 2500L skal kunne skaffes UHYGGELIGT billigt (dvs.
<5.000 kr), hvis jeg skal købe den, da flere test påpeger, at den larmer
mere end Minolta QMS konkurrenterne, er større og ydermere printer
dårligere:

Minolta QMS 2300 DL__ca. 8.000 kr
Minolta QMS 2300 W___ca. 7.000 kr
Epson Aculaser C900__ca. 5.500 kr
HP Colorlaserjet 2500L_ca. 7.000 kr

Jeg hælder mest mod Minolta Qms 2300DL, da den har fået flere "Editors
choice" kåringer, hvor den slår netop HP 2500L - og den skulle printe i
højere opløsning end 2300W lillebroderen - men også den meget prisbillige
Epson C900 er inde i mine overvejelser, da den er hamrende billig - men
spørgsmålet er, om den kan hamløe op med Minolta Qms 2300DL i
udskriftskvalitet - har ikke kunne finde nogen test af den endnu - dne er
også meget ny på markedet.

Hvad syntes I - er der nogle derude med egne erfaringer eller andre der
også overvejer springet til farvelaser ?

--
Kind regards/Venlig Hilsen
Dr. Ralph

Fra : Esben

Dato : 13-04-03 18:58

"Dr.Ralph" <dr.ralph@removesol.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
larmer
> mere end Minolta QMS konkurrenterne, er større og ydermere printer

Der kommer iøvrigt en HP Color LaserJet 1500 snart, bare for at tage det
med.

--
Esben

Fra : B.H. [2630]

Dato : 13-04-03 19:07

Dr.Ralph wrote:
> Minolta QMS 2300 DL__ca. 8.000 kr
> Minolta QMS 2300 W___ca. 7.000 kr
> Epson Aculaser C900__ca. 5.500 kr
> HP Colorlaserjet 2500L_ca. 7.000 kr

Hvad koster det at få nye tonere til de forskellige, for det har jo også
lidt at sige i længden

Fra : Ivar

Dato : 13-04-03 19:44

B.H. [2630] skrev:

> Hvad koster det at få nye tonere til de forskellige, for det har jo også
> lidt at sige i længden

Til HPs koster de ca. 1000,- kr pr. stk + moms.
Vi har en sådan maskine. Efter ca. 10.000 udskrifter skal den
have nye tonere. Inden da skal fuse-tromlen udskiftes, den koster
et par tusinde svjh. Kvaliteten er, som med ink afhængig af papirkvaliteten,
men kommer aldrig op på samme kvalitet. Tilgengæld er udskriften
vandfast.

Ivar

Fra : Inkognito

Dato : 13-04-03 20:43

Tror lige man skal huske at pointere at det er forudsat normal dækflade
(5-8%). Det formindskes en del hvis man bare lave nogle nogenlunde dækflader
(ex. billeder)
> Efter ca. 10.000 udskrifter skal den
> have nye tonere.

Afhænger også meget af papiret. Kører du kun glittet papir i 80g holder den
længe. Kører du ubestrøget papir i 200g skal man nok forvente at skifte den
tit.
>Inden da skal fuse-tromlen udskiftes, den koster
> et par tusinde svjh.

Den er meget afhængig af papiret. For optimal kvalitet (afhængig af
tonertypen) skal man bruge bestrøget papir. Gloss-papir er heller ikke et
must for højere kvalitet. Nogle laserprintere giver et mere uens resultat
ved gloss-papir. Jeg vil anbefale dig at købe den printer der bruger EA
toner (silikonefri) - hvis der er nogen af dem der gør det. Kender meget
lidt til laserprintere af den mindre kaliber.
>Kvaliteten er, som med ink afhængig af papirkvaliteten,
> men kommer aldrig op på samme kvalitet.

Med garanti! Og er oftest mere holdbar end papiret

Fra : Ivar

Dato : 14-04-03 18:21

Inkognito skrev:

> Afhænger også meget af papiret. Kører du kun glittet papir i 80g holder den
> længe. Kører du ubestrøget papir i 200g skal man nok forvente at skifte den
> tit.

Mine tal er med halv-glittet papir, eller hvad det nu hedder. Dvs. ikke
almindeligt kopi-papir og ikke papir til foto-kvalitet.

Ivar

Fra : Madsen

Dato : 13-04-03 20:13

Ivar skrev:

> Tilgengæld er udskriften vandfast.

Jeg kan så fortælle at jeg har haft print fra min Epson 2100 (inkjet)
liggende i håndvasken med vand i en times tid uden at det er falmet
det mindste, men det kommer selvfølgelig også an på papirtypen. Det
var noget vandfast glossypapir som jeg printede ud på.

Madsen.

Fra : Rikke & Tomas Sørens~

Dato : 14-04-03 16:46

Priser på toner

prøv at søge på www.a-b.dk
De har næsten til alle printere.

Fra : Søren Friis

Dato : 13-04-03 21:24

Uden at have de helt store forudsætninger for at svare, vil jeg lige nævne
at Brother også laver glimrende laserprintere, som er til at betale.

/SF