Den formatere den forkerte partition!
Fra : Mick Lyngø Larsen

Dato : 13-04-03 12:22

Hej

Jeg har delt min 80 GB disk op i 4 forskellige partitioner, og da jeg så
ville formaterer mit C drev formaterede den et af mine andre drev, og det er
sket før. Jeg bruger WIN XP Pro, og jeg køre FAT32 og formatere med
diskette....
p.S jeg har lavet paritionerne med en support diskette til min Segate disk.

Mvh Mick
__________________________________________________________________ Mick
Lyngø Larsen ICQ#: 147997112 Current ICQ status: + More ways to contact me

Fra : Kuruderu

Dato : 13-04-03 12:29

Brug Disk Manager i Win XP, så er du sikker.

--
Kuruderu

Don't confuse luck with skill

Fra : Mick Lyngø Larsen

Dato : 13-04-03 12:37

hvordan får jeg den frem? Altså Disk Manager?

Fra : Leony

Dato : 13-04-03 12:44

"Mick Lyngø Larsen" <superaab@sport.dk> skrev i en meddelelse

> hvordan får jeg den frem? Altså Disk Manager?

Vælg administration i kontrolpanelet.
Vælg derefter computeradministration.
Diskhåndtering er det 2. nederste punkt ude til venstre.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Mick Lyngø Larsen

Dato : 13-04-03 13:20

okay men jeg kan jo ikke formatere c drevet derinde fra!!

Fra : Leony

Dato : 13-04-03 13:47

> okay men jeg kan jo ikke formatere c drevet derinde fra!!

Boot på XP cd'en eller en Windows 98 startdiskette.
Så skule det ikke volde problemer.

Fra : B.H. [2630]

Dato : 13-04-03 13:49

Mick Lyngø Larsen wrote:
> okay men jeg kan jo ikke formatere c drevet derinde fra!!

Det er ikke nemt at hjælpe en hvis hans indlæg først skal tydes i den store
stil... prøv lige at lure lidt på dette link

Blot en høflig henstilling herfra

Fra : Bjarke Ravn-Jonsen

Dato : 13-04-03 14:24

In news: 3e99484a$0$204$edfadb0f@dread15.news.tele.dk ,
Mick Lyngø Larsen <superaab@sport.dk> typed:
> [...]
> formatere med diskette....
> p.S jeg har lavet paritionerne med en support diskette til min Segate

Vær opmærksom på at når du booter op på div. bootmedie kan de godt finde på
at oprette et ram drev som kan "skubbe" lidt til de eksisterende drev, som
derfor kan få et nyt navn... eks c: -> d:, d: ->e: eller lign...
--
/ Bjarke
http://www.setiathome.dk

Fra : Mick Lyngø Larsen

Dato : 13-04-03 16:35

Ja det er nok det der sket! Men hvad kan man gøre for at finde ud af det
inden man formaterer?

Fra : Bjarke Ravn-Jonsen

Dato : 13-04-03 16:45

In news: 3e998389$0$197$edfadb0f@dread15.news.tele.dk ,
Mick Lyngø Larsen <superaab@sport.dk> typed:
> Ja det er nok det der sket! Men hvad kan man gøre for at finde ud af
> det inden man formaterer?

Prøv at skrive "dir" når du er på en disk/partition, så kan du vel udfra
dens data genkende om det er den rigtige disk du er på.
Du kan skifte mellem drev vha. "cd x:" hvor x er navnet på drevet...

--
/ Bjarke
http://www.setiathome.dk

Fra : Vigand

Dato : 13-04-03 16:46

Mick Lyngø Larsen wrote:
> Ja det er nok det der sket! Men hvad kan man gøre for at finde ud af
> det inden man formaterer?

C:\>dir
D:\>dir
etc.

Fra : Mick Lyngø Larsen

Dato : 13-04-03 17:31

Okay takker for alle de gode svar! Men er det bedre bare at bruge WIN XP
cd'en? Men jeg aner ikke hvordan jeg gør det? Så det ville være dejligt med
en god guide eventuelt med billeder....

Fra : Ukendt

Dato : 13-04-03 19:07

Mick Lyngø Larsen skrev:
> Okay takker for alle de gode svar!

Ja, det er godt med dig, men hvorfor
læser du så ikke *alle* de gode svar
du får, for du er sprunget over dette:

Det gør ikke spor at man tager sig tid
til at sætte sig ind i færdselsreglerne på
usenet, så kan man altid formatere sine
hd bagefter.

--
/Gevaldi
*Boykot de nye gebyrer som QXL indfører fra 1.

Fra : Mick Lyngø Larsen

Dato : 13-04-03 19:53

Det har jeg sq da også! Og jeg har oven i købet også sagt tak for dem!!!!
Men jeg er stadigvæk ikke kommet meget videre...

Fra : Per H. Nielsen

Dato : 13-04-03 20:04

Mick Lyngø Larsen wrote:
> Det har jeg sq da også! Og jeg har oven i købet også sagt tak for
> dem!!!! Men jeg er stadigvæk ikke kommet meget videre...

Du har stadig ikke forstået henvisningerne til

Hvis du følgerne reglerne beskrevet der, så bliver det
meget nemmere at læse indlæggende i denne tråd og frem for
alt øger du sandsynligheden for, at du får nogen relevante svar.

--
Per H. Nielsen <phn@dkscan.dkx>

Fra : B.H. [2630]

Dato : 13-04-03 20:08

Nej det ses tydeligt... http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html

Fra : Mick Lyngø Larsen

Dato : 13-04-03 20:52

Det er altså svært at være ny på nettet

Fra : Ukendt

Dato : 13-04-03 21:05

Mick Lyngø Larsen skrev:

> Det er altså svært at være ny på nettet

Ja, men så kommer det her skåret ud i pap:

Læs det der står i nedenstående link, og fatter
du det stadig ikke, ja så ryger du lige i killfiltret.

Fut news:dk.admin.netikette hvilket betyder at
svar på dette indlæg vil blive bragt der.

Fra : Peter T.

Dato : 14-04-03 09:31

Mick Lyngø Larsen wrote:

> Det er altså svært at være ny på nettet

Er du dum eller provokerende?

Folk beder dig om at citere korrekt og kommer med henvisninger til
hjemmesider, der viser hvordan man gør og så fortsætter du. Det er ikke
kun for vores skyld, men især også for din egen skyld, at du bliver
opfordret til at citere korrekt, klart og tydeligt, så man ikke skal lede
efter dit svar.

Korrekt citering? Kig på:

<http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>

--
Mvh. Peter T. (ved svar; tag gebisset ud af min emailadresse!)
Korrekt citering -> <http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>