Hauppauge WinTV sammen med Blaster4 MX 460
Fra : Hotrod#01

Dato : 13-04-03 08:12

Hej gruppe

JEg forsøger nu med TV turner kort nummer 2 og må desværre konstatere at
problemet med at lortet fryser stadig er der.
Hvis jeg fjerner mit mx 460 grafikkort er problemet løst men hvem kan
"nøjes" med onboard grafikkort i disse dage, ikke jeg.
Jeg har prøvet ALT i driver, både til MX / WinTV kortet. Opdateret bios på
motherboard og installeret windows xp 3 gange. Jeg kan kun få det op at
køre uden mx'eren.

Sidste forsøg er at jeg skal være sikker på at de 2 kort ikke deler IRQ men
hvordan kan jeg tildele de adresser manuelt ??
Xp giver mig ikke lov.
Mvh

MGJ

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 13-04-03 10:00

Hotrod#01 wrote:

> [...]
> Hvis jeg fjerner mit mx 460 grafikkort er problemet løst men hvem kan
> "nøjes" med onboard grafikkort i disse dage, ikke jeg.

Hmm. Måshe du skal have fat i et bundkort uden onboard grafikkort.

mvh
Henning

Fra : Den Dovne

Dato : 13-04-03 10:39

"Hotrod#01" <Remove this|buggy@sport.tdcadsl.dk> wrote:

>Sidste forsøg er at jeg skal være sikker på at de 2 kort ikke deler IRQ men
>hvordan kan jeg tildele de adresser manuelt ??
>Xp giver mig ikke lov.

PCI bussen deler uden vanskeligheder IRQ, så det er ikke her dit
problem ligger.

Men TV-kort stiller store krav til grafikkortet og dennes driver. Så
jeg er ganske sikker på problemet ligger i dit MX-460 kort. Opdater
MX-460 driveren, check at Direct-X fungerer og leg med BIOS- og
driverindstillingerne.

Hvis intet hjælper kommer TV-kortet nok desværre aldrig til at arbejde
sammen med dit MX-460 grafikkort.

<Den Dovne>

Fra : CooKiE

Dato : 13-04-03 23:15

"Hotrod#01" <Remove this|buggy@sport.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
men
> hvordan kan jeg tildele de adresser manuelt ??

Jeg har selv købt et TVkort og den 1. maskine jeg satte det i havde
problemer. Der kom ikke noget billede. Jeg satte det i en anden maskine og
da jeg skulle installere driverne til kortet ville XP ikke gennemføre
installeringen. Jeg prøvede at genstarte og vælge "Clear ESCD" (el.lign.) og
derudover "slukkede" jeg for mine to serielle porte, så IRQ blev frigivet.
Det er ikke alle kort der er glade for at dele IRQ'er, så derfor prøvede jeg
det. Da mskinen kom op igen, ville XP gerne installere kortet uden
problemer. Det KAN dog også være at dit grafikkort ikke er kompatibelt med
TVkortet.

En anden metode kan være som du selv nævner at give kortet manuelt IRQ. Det
burde du kunne gøre i din BIOS. Du skal slå P&P OS fra.