T68i og problemer med at modtage opkald?
Fra : John Doe

Dato : 11-04-03 07:36

Jeg har nu flere gange konstateret, at folk kan have svært ved at ringe til
mig samt at jeg heller ikke altid kan ringe. Jeg har hver gang skudt det hen
med, at det nok var fordi der manglede dækning eller andet, men nu har jeg
også oplevet flere gange, at selv om der ringes op fra fastnet tlf. og til
min mobil og jeg er hjemme (hvor jeg véd der er god dækning), så kan jeg
heller ikke altid modtage opkald!?

Kan det være et T68i problem? Jeg har tidligere haft en Nokia 3210 med samme
udbyder (TDC) og den gang var der ikke disse problemer?

John

Fra : myname@myname.dk

Dato : 11-04-03 12:30

Har du et aktivt GPRS-abonnement på SIM-kortet?

Fra : John Doe

Dato : 11-04-03 15:10

> Har du et aktivt GPRS-abonnement på SIM-kortet?

Ja (og HSD). Skulle dét have indflydelse?

John

Fra : Per Fogtmann

Dato : 11-04-03 13:41

Har haft det samme problem, efter jeg har fået opdateret den virker det
igen............ Så det er nok telefonen.

Fra : Christian

Dato : 11-04-03 13:56

On Fri, 11 Apr 2003 08:36:04 +0200, "John Doe" <john@doe.com> wrote:

> [...]
>
>Kan det være et T68i problem? Jeg har tidligere haft en Nokia 3210 med samme
>udbyder (TDC) og den gang var der ikke disse problemer?

Jeg har *nøjagtig* de problemer du beskriver. Jeg har haft telefonen
til reperation, men den gør det samme. Så det må nok siges at være et
T68i problem.

Jeg har iøvrigt opdateret til sidste nye firmware - samme resultat.

/Christian

Fra : myname@myname.dk

Dato : 11-04-03 14:32

Det er faktisk et kendt problem med både T68i og R600, at nettet "ikke kan
finde" telefonen, hvis SIM-kortet er udstyret med GSM/GPRS - Cellen
overruler GSM-signalet - især i områder, hvor der anvendes dualband. Det
hjælper heller ikke at slå GPRS fra på telefonen. Problemet er i telefonens
software, der skal opdateres. Spørgsmålet er blot, om Ericsson har noget
fejlfrit nyt software...

Har selv oplevet problemet med de 2 ovennævnte modeller. Har ikke oplevet
problemer med Nokia.

Fra : John Doe

Dato : 11-04-03 15:12

> [...]
> fejlfrit nyt software...
>
> Har selv oplevet problemet med de 2 ovennævnte modeller. Har ikke oplevet

Tak for svaret. Jeg vil forsøge at få opdateret til nyeste firmware og håbe,
at det måske hjælper - ellers må den jo ind igen en gang når der er kommet
en nyere firmware.

John

Fra : John

Dato : 03-05-03 11:43

> Tak for svaret. Jeg vil forsøge at få opdateret til nyeste firmware og
håbe,
> at det måske hjælper - ellers må den jo ind igen en gang når der er kommet
> en nyere firmware.

Nu har jeg så haft den til opdatering:
"Part replaced, afprøvet og fundet OK, software upgrade".

Det interessante er at de har skiftet en stump i den!? Ham jeg fik den
tilbage af, vidste ikke hvad det var for en del, men nu bliver det jo
spændende at se om den fungere på længere sigt. Den ér i hvert fald
opgraderet med en ny firmware, "R7A013".

John

Fra : Christian

Dato : 03-05-03 13:03

On Sat, 3 May 2003 12:42:41 +0200, "John" <john@nowhere.com> wrote:

>Nu har jeg så haft den til opdatering:
>"Part replaced, afprøvet og fundet OK, software upgrade".

Det stod der også på min følgeseddel.

>Det interessante er at de har skiftet en stump i den!?

Jeps - det må jo være denne stump der generer alle os t68 ejere.

/Christian
'

Fra : L@rs K

Dato : 03-05-03 22:55

"Christian" <christian@fabel.dk.dk.admin.netmisbrug> skrev i en meddelelse

> Det stod der også på min følgeseddel.

> Jeps - det må jo være denne stump der generer alle os t68 ejere.

Også jeg fik skiftet et eller andet i f.m. opdateringen !
(Jeg tænker det måske har lignet en "Vibrator" for den havde de glemt at
putte i igen ! (Flot gået TeleDanmark))
Til gengæld kunne min telefon nu Græsk og Tyrkisk !??!!? Det kan jeg bare
ikke så....... Jeg har fundet en anden forretning.

L@rs

Fra : Martin Madsen

Dato : 10-05-03 22:32

John wrote:
> [...]
> spændende at se om den fungere på længere sigt. Den ér i hvert fald
> opgraderet med en ny firmware, "R7A013".

Jeg har samme problem med min T68i. Jeg kan ofte ikke ringe og ikke
modtage opkald. Samtidig kan jeg heller ikke modtage eller sende sms.

Jeg har i dag d. 10/5 2003 fået opdateret den til ny firmware, også
R7A013 med dansk menu, men problemet er ikke forsvundet. Først troede
jeg lige alt var i orden og fungerede, men her til aften er det gået
helt i stå igen. Jeg kan ikke modtage opkald.

Hvis jeg prøver at ringe er det som om der kommer hul igennem og så kan
jeg modtage sms og opkald. Men kort efter er den gal igen.

Mvh
Martin Madsen

Fra : Christian Vandsø

Dato : 11-05-03 11:07

On Sat, 10 May 2003 23:31:37 +0200, Martin Madsen <nospam@hotmail.com>

> [...]
>jeg lige alt var i orden og fungerede, men her til aften er det gået
>helt i stå igen. Jeg kan ikke modtage opkald.

Yeah - det er du desværre ikke ene om. T68 er simpelthen for
fejlfyldt.

/Christian

Fra : Brian Fisker [8900]

Dato : 11-05-03 11:13

Martin Madsen wrote:
> [...]
>
> Hvis jeg prøver at ringe er det som om der kommer hul igennem og så
> kan jeg modtage sms og opkald. Men kort efter er den gal igen.

Præcis samme problem havde jeg med min første Ericsson T68m. Problemet
dengang var, at den ene frekvensdel (kører jo på 900/1800 MHz herhjemme)
ikke fungerede. Dengang kendte servicecenteret udemærket til problemet,
og det tog dem da også kun et par minutter at bestemme fejlen. Jeg fik
en ny telefon pga. fejlen...

\Mandal