Jeg er ved at lave et radioindsalg om tdc'~
Fra : Th Frydensberg

Dato : 10-04-03 16:04

Hej
hvor mange har fået sådan en henvendelse i e post.
mv th

(Citat)
Hej,
Jeg er ved at lave et radioindsalg om tdc's indtræden i
telmore. Har brug for at tale med en kunde - så et af
dine
indlæg på dk.teknil.telefoni.mobil.
Giv et kald.
VH
Rolf Pedersen
26712310
(Citat slut)

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 10-04-03 16:42

Th Frydensberg <frydensberg@tdcadsl.dk> wrote in

> Giv et kald.

Hvor amatøragtigt er det lige at skrive sådan ? - helt ærligt...

--
..: Henrik Stidsen - HS235.dk - http://hs235.dk ::...
"You know the world is going crazy when the best rapper is a white

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 10-04-03 20:16

Henrik Stidsen wrote:

> Hvor amatøragtigt er det lige at skrive sådan ? - helt ærligt...

Det synes jeg ikke - og jeg har arbejdet ved Danmarks største
nyhedsorganisationer.

--
Venligst JOURNALIST Jan W Nielsen, Århus

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 12-04-03 00:49

"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote in

> Det synes jeg ikke - og jeg har arbejdet ved Danmarks største
> nyhedsorganisationer.

Og du forventer at folk ringer tilbage hvis du bare skriver til dem
uden at angive HVOR du arbejder ? - hvis man spørger pr. mail skal
man ikke forvente andet end mail som svar, ring da til vedkommende
hvis du vil snakke med dem!

Fra : Martin Jorgensen

Dato : 12-04-03 17:51

"Henrik Stidsen" <idontwantnospam@hs235.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> uden at angive HVOR du arbejder ? - hvis man spørger pr. mail skal
> man ikke forvente andet end mail som svar, ring da til vedkommende
Hvad skulle der være galt i at skrive en mail og bede folk ringe tilbage,
hvis de vil være med?

Det er sgu´ da underordnet hvor man arbejder - hovedsagen er at man kan
ringe hvis man vil være med til at give et interview eller man kan lade være
hvis man ikke vil. Tredje mulighed er at udstille telefon-nummeret her på
usenet og kalde det "amatøragtigt", som du jo så har valgt at gøre og flippe
helt ud over. Det kan godt være at hvis jeg skriver en mail til dig, så
ringer du ikke tilbage, men har jeg læst dit indlæg på usenet, så har jeg
sgu´ da ikke nogen mulighed for at finde dit telefon-nummer, så jeg kan ikke
se hvad der er galt i den mail her...

Derudover tror jeg vist vi er på vej OT, så jeg tror vist nok jeg stopper
nu.

mvh.
Martin Jørgensen.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 12-04-03 20:24

"Martin Jorgensen" <megafedt@hotmail.com> wrote in

> Hvad skulle der være galt i at skrive en mail og bede folk ringe
> tilbage, hvis de vil være med?

Jeg synes det virker underligt - man kan da i det mindste skrive
"ring eller skriv", det er ikke alle der har telefon overhovedet!
Det virker IMHO lidt krævende.

Jeg kan bedre lide den fremgangsmåde som en af Oranges supportere
benyttede - skrev i en mail at han ønskede at ringe for at få uddybet
problemet, derfor ville han gerne have et telefonnummer han kunne
ringe på. DET er da lidt mere høfligt, et interview kan tage lang
tid, hvem siger "offeret" gider betale for det ?

> Det er sgu´ da underordnet hvor man arbejder - hovedsagen er at
> man kan ringe hvis man vil være med til at give et interview
> eller man kan lade være hvis man ikke vil.

Ville du ringe til en du ikke har nogen som helst ide om hvem er
eller hvor kommer fra for at give et interview ? - jeg vil da som
minimum forvente at få oplyst hvor vedkommende arbejder og hvad han
skal bruge det til.

> Tredje mulighed er at
> udstille telefon-nummeret her på usenet og kalde det
> "amatøragtigt", som du jo så har valgt at gøre og flippe helt ud
> over.

Jeg har ikke udstillet nogens telefonnummer, jeg er ikke flippet ud
over noget som helst. Jeg har bare påpeget at jeg ikke synes det
virker særlig professionelt at smide et (mobil)telefonnummer i en
mail og *forvente* folk ringer for at give et interview.
Slår du nummeret op på degulsider.dk ser du at det ikke engang
tilhører et firma men er et privatnummer. Det gør det ikke ligefrem
bedre.

> [...]
> så har jeg sgu´ da ikke nogen mulighed for at finde dit
> telefon-nummer, så jeg kan ikke se hvad der er galt i den mail

nej, så kan er det man skriver og forklarer om sit projekt - og giver
mulighed for at ringe eller skrive tilbage, evt. skrive sit
telefonnummer i en mail så intervieweren kan ringe op.

Fra : Martin Jorgensen

Dato : 12-04-03 21:51

> Jeg synes det virker underligt - man kan da i det mindste skrive
> "ring eller skriv", det er ikke alle der har telefon overhovedet!
> Det virker IMHO lidt krævende.
Din fremgangsmåde virker MEGET krævende (maile frem og tilbage og bede om
ekstra oplysninger osv)... Han bedte jo også bare om at "give et kald" - du
har måske ikke en telefon? Jeg kender ikke nogen mennesker der ikke har en
fastnet eller mobil-telefon, som du kan få til 1 kr... Det tager 2 sekunder
at række hånden ud efter min telefon, her ved min plads ved computeren...
Det tager måske 5 minutter for dig, højest?

> [...]
> ringe på. DET er da lidt mere høfligt, et interview kan tage lang
> tid, hvem siger "offeret" gider betale for det ?
Nu er du sgu´ da for nærig at høre på. Tager du også penge, når naboen
kommer over og spørger om han må låne noget kaffe eller sukker eller andet?
Eller når dine arbejdskollegaer spørger om du gider ringe til dem?

> [...]
> eller hvor kommer fra for at give et interview ? - jeg vil da som
> minimum forvente at få oplyst hvor vedkommende arbejder og hvad han
Det er et radiointerview! Ring og spørg ham hvor han arbejder. Hvad er det
værste du kunne forestille dig skulle kunne ske? At telefon-nummeret ikke
passede? Helt ærligt....

> [...]
> virker særlig professionelt at smide et (mobil)telefonnummer i en
> mail og *forvente* folk ringer for at give et interview.
Jeg ville sgu´ da ikke have noget imod det. Jeg ville da være beæret over
det og syntes det ville være fedt, hvis der var nogen der gad at høre min
mening om noget... Folk i fjernsynet og kendte i radioen, der bliver
interviewet, de får sku´ da heller ikke penge for alt de gør og siger... De
gør det jo bare fordi det er fedt at sige sin mening!
> Slår du nummeret op på degulsider.dk ser du at det ikke engang
> tilhører et firma men er et privatnummer. Det gør det ikke ligefrem
> bedre.
Tsk.tsk.... Du har sgu´ vist fået paranoia....

> nej, så kan er det man skriver og forklarer om sit projekt - og giver
> mulighed for at ringe eller skrive tilbage, evt. skrive sit
> telefonnummer i en mail så intervieweren kan ringe op.
Det var jo også det, der skete! Evt. er du (for min skyld) velkommen, til at
skrive en mail tilbage, hvor du udleverer dit telefon-nummer til en helt
fremmed person (som du ikke ved om lyver eller ej), hvis du syntes at det er
fedt....

mvh.
Martin Jørgensen.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 13-04-03 16:24

> [...]
> at række hånden ud efter min telefon, her ved min plads ved
> computeren... Det tager måske 5 minutter for dig, højest?

Jeg gider ikke ringe til folk jeg ikke aner hvem er. Sådan er det
bare, hvis de vil snakke med mig må de kontakte mig, det er vel ikke
så svært at forstå ? - og det var det samme om jeg skulle gå hundrede
meter eller om jeg havde telefonen indbygget i øret.

> [...]
> naboen kommer over og spørger om han må låne noget kaffe eller
> sukker eller andet? Eller når dine arbejdskollegaer spørger om

Hvis man lånet noget ligger det ligesom i ordet at der ikke skal
betales...
Hvis mine kollegaer eller klassekammerater beder mig ringe til dem
ved jeg på forhånd hvem de er.

> Det er et radiointerview! Ring og spørg ham hvor han arbejder.
> Hvad er det værste du kunne forestille dig skulle kunne ske? At
> telefon-nummeret ikke passede? Helt ærligt....

Nå ja, jeg kunne jo også ligeså godt bare tage toget til KBH og møde
op hos DR ?

> [...]
> og kendte i radioen, der bliver interviewet, de får sku´ da
> heller ikke penge for alt de gør og siger... De gør det jo bare

Tro mig, det er ikke synderligt meget federe end at blive kørt ned af
en bus... (ikke at jeg har prøvet at blive kørt ned af en bus).

> Det var jo også det, der skete!

Øh nej, det var ikke det der skete.

> Evt. er du (for min skyld)
> velkommen, til at skrive en mail tilbage, hvor du udleverer dit
> telefon-nummer til en helt fremmed person (som du ikke ved om
> lyver eller ej), hvis du syntes at det er fedt....

Hvorfor skulle jeg blande mig i andres interviews ?

Fra : Martin Jorgensen

Dato : 11-04-03 18:56

"Th Frydensberg" <frydensberg@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
> hvor mange har fået sådan en henvendelse i e post.
> mv th
-CUT-

Jeg tror at du har dummet dig... Jeg kan ikke rigtig se hvad der er galt i
den besked.

mvh.
Martin Jørgensen.