maveproblemer
Fra : Ukendt

Dato : 05-04-03 12:14

Hej med jer derude.
Er der evt. nogen som kunne hjælpe mig med mit maveproblem, som jeg har haft
siden 1999, har fået taget biopsiprøve af min tyktarm og det har vist sig
at jeg har en kronisk sygdom som hedder collagen colit, skulle nogen evt.
kende til det samme problem vil jeg da gerne høre fra jer/dig.

Jeg har er i tabeletbehandling , men der er jo mange bivirkning i det skidt,
men hvad gør jeg ellers?(!)

Hilsen Gurli

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 09-04-03 20:00

Gurli & Ronnie wrote:
> Hej med jer derude.

hej selv.....

> [...]
> det har vist sig at jeg har en kronisk sygdom som hedder collagen
> colit, skulle nogen evt. kende til det samme problem vil jeg da gerne

nu har jeg ikke collagen colitis men colitis ulcerosa...
en hurtig søgning på collagen colitis gav følgende sites:
http://www.dsgnet.dk/Sites/artsym/kollagenkolitis.asp
http://www.csh.dk/sjaeldne_handicap/korte/CollagenColitis.html

problemerne ved collagen colitis og colitis ulcerosa og morbus chron og
andre lignende kroniske tarmlidelser er stort set de samme...... men med kun
600 forekomster i danmark får du nok svært ved at finde nogen der har præcis
den samme lidelse...
jeg kan dog anbefale dig at slå et smut forbi www.ccf.dk hvor jeg er sikker
på at du kan finde lidelsesfæller ;)

> Jeg har er i tabeletbehandling , men der er jo mange bivirkning i det
> skidt, men hvad gør jeg ellers?(!)

hvilke tabeletter får du??
--
Knus Sabina

www.MandeZonen.dk
Danmarks førende mandeportal.

Fra : Ukendt

Dato : 10-04-03 09:56

Hej Sabina Hertzum
Tusind tak for dit dejlige svar.
Nu har jeg mange dejlige læsetimer jeg kan fornøje mig med.
Tabeletter hedder entorcort.
Jeg skulle starte med 3 stk. i en mdr.
derefter 2 stk. i en mdr.
og så 1 stk. i en mdr.
Derefter mente de kloge læger fra Odense at jeg var helbredt.
De tog fejl , dem skal jeg nok tage resten af mit liv, og som jeg kan forstå
svinger det også i sygdomfoløbet, for i øjeblikket er det tilbagegang igen
og jeg skal til Aabenraa sygehus den 22. april og evt. starte med 3 stk i en
periode og så fast på 2 stk igen som jeg har været på længe, men det er
måske ikke nok eller jeg er inde i en ny fase med nedturer. Nå pyt jeg har
heldigvis mit gode humør endnu, så det skal jeg da ikke have piller for
endnu.
Mange hilser fra Gurli.