tunge øjenlåg
Fra : MFN

Dato : 04-04-03 13:15

Jeg har tunge øjenlåg, de hviler på mine øjenvipper, og jeg får ofte
hovedpine af det.
Det kan jo som sagt opereres ret nemt, men er der tilskud til denne
operation ? eller går det under betegnelsen skønhedskirugi ?

Og er der nogen der har lidt erfaring de vil dele ?

Mvh.

Michael

Fra : Birgitte Abkjær

Dato : 04-04-03 14:03

"MFN" <mikee@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> operation ? eller går det under betegnelsen skønhedskirugi ?
>
> Og er der nogen der har lidt erfaring de vil dele ?

Hej

Jeg ved, at mange ældre får foretaget netop denne "operation mod tunge
øjenlåg", da der ellers kan komme/er smerter og betændelse i øjenhårenes
hårsække. Da dette jo ikke handler om "skønhed", har det tidligere
ihvertfald været betalt af det offentlige. Men få en tid hos en øjenlæge,
det er en sådan du (formodentlig) skal bruge, og ikke en plastickirug.

VH Birgitte Abkjær

Fra : connie-toft

Dato : 11-04-03 20:53

Jeg fik mine øjenlåg løftet for 2 år siden. Da jeg også havde en ret tung
hudfold der lagde på vipperne. Jeg kan kun sige god for det. Det tog 1 time
med lokal bedøvelse, så var der fjernet ca 1cm hud!

Jeg ved ikke om du kan få tilskud.Jeg pungede selv ud, ca 8000,- kr på
Mølholm i Vejle, uden at undersøge om der ydes tilskud!

Hilsen Connie

Fra : tuborglight

Dato : 11-09-03 18:57

http://www.kandu.dk/

Fra : tuborglight

Dato : 11-09-03 18:59

http://www.kandu.dk/

Fra : Birgitte Abkjær

Dato : 11-09-03 20:45

Nogle gange gives tilskud. Konsulter din øjenlæge, han vurderer det, og
opererer som regel også. Det er hans job.
VH Birgitte