Luftfilter på en Mercury påhængsmotor
Fra : Thomas

Dato : 06-04-03 10:37

Er det bare mig eller er der ikke noget luftfilter på en Mercury
påhængsmotor? (det er en ældre 25 hk. model fra 80'erne)

Fra : Wayne

Dato : 06-04-03 14:49

Rigtigt... !! Der er ikke noget luftfilter....

Jeg har en 125 Hk. 4 cyl. fra 97. Den har heller ikke noget "luftfilter"

Fra : Thomas

Dato : 06-04-03 15:07

"Wayne" <joerlund@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Rigtigt... !! Der er ikke noget luftfilter....
>
> Jeg har en 125 Hk. 4 cyl. fra 97. Den har heller ikke noget "luftfilter"

Trækker så bare direkte luft ind eller hvad? Selv en lille 3,5 hk.
plæneklippermotor har luftfilter!

Fra : V50

Dato : 06-04-03 15:36

Der er intet luftfilter på nogle af de mange Påhængsmotorer jeg har
serviceret. Det er fordi man går ud fra at luften er forholdsvis ren og
støvfri på vandet.

Store skibsmotorer har heller ingen effektive luftfiltre (udover en let
filterdug over lustindtaget til turboladerne).