Hvis feltet indeholder bestemt tegn
Fra : Jeppe Branner

Dato : 23-12-00 16:39

Hvordan kan jeg lave en funktion der undersøger om en post i en database
indeholder et bestemt tegn. I dette tilfælde et semikolon.

--
Med venlig hilsen Jeppe Branner,
http://www.gratisindex.dk -

Fra : Lauritz Jensen

Dato : 23-12-00 16:49

Jeppe Branner wrote:

> Hvordan kan jeg lave en funktion der undersøger om en post i en database
> indeholder et bestemt tegn. I dette tilfælde et semikolon.

SELECT 'hurra' FROM tabel WHERE felt LIKE '%;%'

--
Lauritz

Fra : Jeppe Branner

Dato : 23-12-00 18:26

Det skal ikke være indenfor SELECT, men det skal være en funktion der
skriver en ting hvis posten indeholder et semikolon, og en anden ting hvis
den ikke gør.
Ellers tak for hjælpen.

Lauritz Jensen <lauritz2@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3A44C966.5D6FAD74@hotmail.com...

Fra : Lauritz Jensen

Dato : 24-12-00 02:23

Jeppe Branner wrote:

> [...]
> >
> Det skal ikke være indenfor SELECT, men det skal være en funktion der
> skriver en ting hvis posten indeholder et semikolon, og en anden ting hvis

Anden gang er lykkens gang(?)
SELECT Iif(InStr(felt, ";")>0, "HURRA", "ØV") FROM tabelen

--
Lauritz

Fra : Jeppe Branner

Dato : 24-12-00 14:45

Lauritz Jensen <lauritz2@hotmail.com> skrev:

> Anden gang er lykkens gang(?)
> SELECT Iif(InStr(felt, ";")>0, "HURRA", "ØV") FROM tabelen

Mange tak for hjælpen, god jul og alt hvad der ellers bør siges!