Red Hat 8.0 versus Red Hat 9.0
Fra : Christopher Tracy

Dato : 11-04-03 14:10

Hej

I skolen skal vi til at arbejde med Linux, og har fået udleveret Red Hat 8.0
af vores lære, men han snakker om at der er kommet en version 9.0, og så er
mit spørgsmål så, om det ville være en fordel at hente 9.0 med det samme, og
starte med den om den er bedre osv ?

--
/C.T.

==// May U live 2 C the dawn \\==

Fra : Jacob Atzen

Dato : 11-04-03 14:37

"Christopher Tracy" <goldartist@yahoo.remove-this.com> writes:

> [...]
> mit spørgsmål så, om det ville være en fordel at hente 9.0 med det samme, og

Den indeholder nyere software og derfor nogen rettelser f.eks. i
forbindelse med sikkerhed. Sikkerhedsrettelser kan man dog tilføje til
en RH8.0 ved at opdatere sine pakker.

Men hvis resten af klassen bruger RH8.0 er det nok værd at overveje,
at holde sig til den med mindre man har mod på selv at finde ud af,
hvad der er ændret på "den hårde måde"

Jeg er ikke klar over, hvor stor forskellen reelt er på RH8.0 og 9.0.

Jacob Atzen

Fra : Lars Dybdahl

Dato : 11-04-03 14:59

Christopher Tracy wrote:
> så er mit spørgsmål så, om det ville være en fordel at hente 9.0 med det
> samme, og starte med den om den er bedre osv ?

Ja, det er bedre at starte med Red Hat 9. Forskellen er ikke særlig stor,
men da du alligevel på et tidspunkt opgraderer, så kan man lige så godt
starte med den.

Men I bør nok blive enige om, hvad I vil bruge.

Lars.

--
Dybdahl Engineering
http://dybdahl.dk/

Fra : Christopher Tracy

Dato : 11-04-03 15:20

Hej

> [...]
> så godt starte med den.
>
> Men I bør nok blive enige om, hvad I vil bruge.

OK, tak for svarene - men det er nok rigitg at det er smartest at køre det
samme allesammen, så jeg tror jeg starter med 8.0, kan jeg jo som foreslået
altid opdatere den :)

--
/C.T.

==// May U live 2 C the dawn \\==

Fra : Peter Andersen

Dato : 12-04-03 12:04

Christopher Tracy wrote:
> [...]
> 9.0, og så er mit spørgsmål så, om det ville være en fordel at hente
> 9.0 med det samme, og starte med den om den er bedre osv ?

Du skal selvfølgelig køre det samme som de andre.

Men derud over har jeg oplevet en masse fejl i RH8 som gjorde at jeg opgav
at køre med den til fordel, for 7.3 (og nu RH9 som jeg sidder og tester).
Netværk kunne jeg ik få til at køre i RH8 og SSH var ufattelig langsom.....
Begge dele har jeg ingen problemer med under RH9 (eller 7.3)

--
Vh. Peter Andersen