knoppix
Fra : ab

Dato : 11-04-03 10:28

hvordan opretter jeg en bruger i knoppix, jeg fik lavet en root da jeg
instaleret det paa min hd

Fra : Bo Simonsen

Dato : 11-04-03 11:32

ab wrote:

> hvordan opretter jeg en bruger i knoppix, jeg fik lavet en root da jeg
> instaleret det paa min hd

Jeg ved ikke om der er et eller andet fint GUI til det, men ellers går jeg
da udfra at 'adduser' kommandoen virker, men husk at kør den som root.

Mvh.
Bo

Fra : Peter Jensen

Dato : 11-04-03 12:22

Bo Simonsen wrote:

> Jeg ved ikke om der er et eller andet fint GUI til det, men ellers går jeg
> da udfra at 'adduser' kommandoen virker, men husk at kør den som root.

Hvis man bruger KDE, så er der kuser. Den virker ganske glimrende ...

--
PeKaJe

"He's the kind of man for the times that need the kind of man he is ..."

Fra : Bo Simonsen

Dato : 11-04-03 12:33

Peter Jensen wrote:

> Hvis man bruger KDE, så er der kuser. Den virker ganske glimrende ...

Ah ja, jeg har netop testet den, den virker glimrende. KDE har faktisk mange
udemærkede administrative værktøjer.

Mvh.
Bo

Fra : Hansen & Bennetsen

Dato : 12-04-03 20:42

Lyder mærkeligt, at du ikke fik en bruger ved navn Knoppix, det er ellers
standard.

Men ellers bruger du programmet Kuser (K-user), som tilgås fra K (= Start i
Windows)

VH
Finn A. Hansen