printserver
Fra : Kim Emax

Dato : 10-04-03 15:05

Hey

Da jeg altid har min server tændt og i mindre grad min workstation (arbejder
fra laptop), fik jeg den tanke at jeg måske kunne smide printeren (HP820cxi)
på min server, så jeg er fri for at tænde min workstation, når jeg skal
printe, men istedet tilgå printeren pr. IP, er det ikke en mulighed? Og skal
jeg benytte mig af lpr eller cups (et ord, nogen har hvisket i mit øre)

--
Take Care
Kim Emax - Freelance programmør

Fra : Thomas Iversen

Dato : 10-04-03 15:18

In article <hSela.10286$y3.1140875@news010.worldonline.dk>, Kim Emax wrote:

> printe, men istedet tilgå printeren pr. IP, er det ikke en mulighed? Og skal

Jo helt sikkert.

> jeg benytte mig af lpr eller cups (et ord, nogen har hvisket i mit øre)

Jeg har kun prøvet at bruge lpd/lpr metoden, men cups burde også være
opgaven voksen.

<http://www.google.com/search?hl=en&lr=&ie=UTF-8&oe=UTF-8&q=print+server+linux&spell=1>

Burde give dig en start... som egentlig blot er, at sætte printeren
til serveren. Tjekke at du kan printe, evt sætte et printfilter op (så
ting du evt. kaster i hovedet på printeren som den ikke forstå bliver
konverteret til ps/pcl som den forstår, og til sidst give adgang til
andre maskiner ved at tilføje deres ip# i den rigtige fil (afhænger af
hvilken software du bruger som printdæmon på serveren)

Mvh Thomas, Vanløse