Xlib: connection to ":0.0" refused by serv~
Fra : Claus Christian Lars~

Dato : 10-04-03 10:47

Jeg har et "kendt" problem som jeg har fundet et svar på her:

http://lists.debian.org/debian-laptop/2002/debian-laptop-200207/msg00123.html

Jeg bliver dog ved med at få samme fejlmeddeelse som nedenstående, på
alle forslag.

Sudo er nyt for mig. Jeg har læst i man sudo men øhh, hvor meget jeg har
forstået af det er vist en anden sag.

Woody 2.4.20

Hilsen Claus.

Fra : Thomas Iversen

Dato : 10-04-03 10:45

In article <b73ean$2acp$1@news.cybercity.dk>, Claus Christian Larsen wrote:

> Jeg har et "kendt" problem som jeg har fundet et svar på her:

Som test:

   xhost +

Ikke en brugbar løsning hvis du går op i X sikkerhed.

Thomas

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 10-04-03 10:58

Claus Christian Larsen <claus@tophygiejne.dk> writes:

> Sudo er nyt for mig. Jeg har læst i man sudo men øhh, hvor meget jeg
> har forstået af det er vist en anden sag.
>
> Woody 2.4.20

<snip>

Prøv: man visudo
Med den kommando (visudo) retter du i sudoers filen. Det er i den fil du
sætter hvilke brugere der har lov til hvad med sudo.

Jeg gætter på /home/claus er dit home dir?

Dunno. xhost + ?

--
Mikkel
motortosse.dk | de-moc-ra-cy (di mok' ra see) n. Three wolves

Fra : Hans Joergensen

Dato : 10-04-03 11:08

Mikkel Christensen wrote:
> Dunno. xhost + ?

xhost +localhost

xhost + er fjollet :)

// Hans
--
http://www.ph33r.dk/ringdingding.mp3

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 10-04-03 11:45

Hans Joergensen <haj@enterprise-server.dk> writes:

> xhost +localhost
>
> xhost + er fjollet :)

Arh... Du må lære at tænke noget større

Men jo: xhost +localhost vil nok umiddelbart være det bedste valg.

Fra : Hans Joergensen

Dato : 10-04-03 11:50

Mikkel Christensen wrote:
> Arh... Du må lære at tænke noget større

Er du klar over hvor belastende det er når folk laver en:
export DISPLAY din.maskine:0.0
while [ ged ] ;do xeyes;done

// Hans, der tidligere har set mindst en gut der blev belastet af
det ))
--
http://rd350.nathue.dk - still smoking

Fra : Thomas Iversen

Dato : 10-04-03 12:03

In article <slrnb9aj3d.qq5.haj@enterprise-server.dk>, Hans Joergensen wrote:
> Er du klar over hvor belastende det er når folk laver en:
> export DISPLAY din.maskine:0.0
> while [ ged ] ;do xeyes;done

eller "xv sleasy_naked_picture.jpg" :-|

Mvh Thomas

Fra : Hans Joergensen

Dato : 10-04-03 12:23

Thomas Iversen wrote:
> eller "xv sleasy_naked_picture.jpg" :-|

Ja, og så skal man huske & efter kommandoen, ellers er det ikke så
sjovt igen.. :)

// Hans
--
http://www.ph33r.dk/ringdingding.mp3

Fra : Kim Hansen / A708

Dato : 10-04-03 12:26

Hans Joergensen <haj@enterprise-server.dk> writes:

> Er du klar over hvor belastende det er når folk laver en:
> export DISPLAY din.maskine:0.0
> while [ ged ] ;do xeyes;done

eller:

DISPLAY=din.maskine:0.0 xlock &

--
Kim Hansen | |\ _,,,---,,_ | Det er ikke
Dalslandsgade 8, A708 | /,`.-´` -. ;:-. | Jeopardy.

Fra : Allan Jensen

Dato : 10-04-03 14:13

Den 10 Apr 2003 10:07:30 GMT skrev Hans Joergensen <haj@enterprise-server.dk>:

> xhost +localhost
>
> xhost + er fjollet :)

....eller xhost +local: (bruger så vidt jeg husker UNIX-sockets)

Allan

Fra : Claus Christian Lars~

Dato : 10-04-03 17:06

> http://lists.debian.org/debian-laptop/2002/debian-laptop-200207/msg00123.html

Det lykkedes så alligevel med xauth ( man xauth ).

Tak for svarerne.

Hilsen Claus