Redhat Newbie spg.
Fra : Anders Larsen

Dato : 09-04-03 18:35

Hej alle sammen.
Jeg er TOTAL ny inden for linux verdenen, og har derfor et par spørgsmål!
Jeg installerede igår Redhat 8.0 uden de store problemer, men inden da,
tog jeg en backup af div. filer, dokumenter og mp3'er fra mit gamle
operativ system (win xp) og lagde dem alle ud på en disp. harddisk..

Nu er mit problem så at jeg gerne vil ha alle mine mp3'er igen, men jeg
kan tilsyneladende ikke finde den HD i nogle af menu'erne... hvad gør jeg?

På forhånd tak

En meget fortvivlet newbie aka Anders Larsen

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 09-04-03 18:41

On Wed, 09 Apr 2003 19:35:08 +0200, Anders Larsen wrote:

> Nu er mit problem så at jeg gerne vil ha alle mine mp3'er igen, men
> jeg kan tilsyneladende ikke finde den HD i nogle af menu'erne... hvad
> gør jeg?

Læser en bog:

<http://www.linuxbog.dk/alle/bog/mount-dosdisk.html>
<http://www.linuxbog.dk/alle/bog/friheden-sysadm.html#MOUNT>

Mvh.

--
"Har du computer, som starter op i DOS, så' det: Adam Sjøgren
*blah* *blah* Adios amigos!" asjo@koldfront.dk

Fra : Anders Larsen

Dato : 10-04-03 17:52

Adam Sjøgren wrote:

> Læser en bog:
>
> <http://www.linuxbog.dk/alle/bog/mount-dosdisk.html>
> <http://www.linuxbog.dk/alle/bog/friheden-sysadm.html#MOUNT>
>

> Mvh.

Tja, det hjælper mig nu ikke særlig meget da jeg er total grøn mht.
linux redhat...
Men ok, jeg må bare prøve mig frem (i blinde) :)

--
Anders Larsen
Rem. SPAM 2 reply

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 11-04-03 15:25

In dk.edb.system.unix, Anders Larsen <SPAManders-larsen@dbmail.dkSPAM>
says...
> Tja, det hjælper mig nu ikke særlig meget da jeg er total grøn mht.
> linux redhat...

Her er måske noget brugbart:

http://www.linuxbog.dk/?matrix=1

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Mads N.

Dato : 11-04-03 10:54

Du skal "montere" disken. Der er et link til forklaring fra Adam.

Men kort fortalt handler det om, at du skal gå ud i en kommandoprompt
og skrive noget i stil med:
"mount -t <filsystemstype> <der hvor det skal dukke op i linux>"

Filsystemstypen er sikkert ntfs, når det er en XP'er det kommer fra,
og derfor skal du muligvis installere en rpm til at kunne læse det
med:
http://linux-ntfs.sourceforge.net/info/redhat.html

Derudover skal du med Redhat osse huske at den ikke kan spille MP3 ud
af boksen og du derfor skal have en programstump installeret for det:
http://www.xmms.org/

/Mads

Fra : Anders Larsen

Dato : 12-04-03 09:59

1000 tak for dit svar, det var lige sådan en guide jeg stod og
manglede.. step by step!

I skal alle ha mange tak for jeres hjælp :)

--
Anders Larsen