iptables / ipchains
Fra : Cyberbob

Dato : 09-04-03 14:11

hej NG!

jeg er ny på området omkring iptables / ipchains....

er der nogen gode guides ? og er det ikke noget med den ene af dem ikke
findes mere ?

hvad skal man bruge?

jeg har en debian server som skal stå som router og derfor vil jeg gerne
vide lidt mere om emnet... håber på nogen gode svar....

--
-Cb

Fra : Kasper Myram

Dato : 09-04-03 14:14

Cyberbob wrote:

> jeg er ny på området omkring iptables / ipchains....
> hvad skal man bruge?

$ apt-get install firestarter

Nemt og enkelt program.

- Kasper

Fra : Hans Joergensen

Dato : 09-04-03 15:03

Cyberbob wrote:
> jeg har en debian server som skal stå som router og derfor vil jeg gerne
> vide lidt mere om emnet... håber på nogen gode svar....

Der står lidt på debianguiden.dk ..

// Hans
--
ringdingelingdingdingdingdingringelingeding

Fra : Michael Andreasen

Dato : 09-04-03 18:03

"Cyberbob" <mail@cyberbob.dk> wrote in message
> hvad skal man bruge?
> jeg har en debian server som skal stå som router og derfor vil jeg gerne
> vide lidt mere om emnet... håber på nogen gode svar....
> -Cb

http://iptables.linux.dk

Michael

Fra : Esben Laursen

Dato : 09-04-03 21:08

> jeg er ny på området omkring iptables / ipchains....
>
> er der nogen gode guides ? og er det ikke noget med den ene af dem ikke
> findes mere ?

Jeg havde meget ud af www.braindump.dk da jeg satte min firewall op.

Hilsen

Esben