Ny computer / ny harddisk
Fra : Rune Gøgsig

Dato : 09-04-03 11:03

Hej gruppe

Jeg har en pentium 100 med redhat 8 kørende, som er webserver og postserver.
På en 2 gb disk og med 80 mb ram.

Nu har jeg købt en ny computer AMD XP 1800 + 512 ram. Der til har jeg fået
en harddisk på 6gb.

Min plan er at negrader kernen til en i386 fra i586. Flytte harddisken over
in den nye computer og så flytte data med ghost til den nye harddisk.
Der efter ændre pationerne så der bliver mere plads på systemet.
Når computerne eå er oppe og kører så vil jeg lave en upgrade til RH9.

Er der andet som jeg skal huske ? har glemt. Gode råd?

/rune

Fra : Peter Jensen

Dato : 10-04-03 14:54

Rune Gøgsig wrote:

> [...]
> På en 2 gb disk og med 80 mb ram.
>
> Nu har jeg købt en ny computer AMD XP 1800 + 512 ram. Der til har jeg fået

Er det ikke lidt synd at have så meget god hardware, og så bruge så
minimal en disk? Du kan jo få 40-60 GB til næsten ingen penge i dag ...

> Min plan er at negrader kernen til en i386 fra i586.

Hvis kernen er compileret til i586, så kan den sagtens bruges på en
Athlon-XP, da den er i686. Hvis du skal noget, så er det da at opgradere
kernen.

> Flytte harddisken over in den nye computer og så flytte data med ghost
> til den nye harddisk.

Hvorfor bruge Ghost? Jeg har fundet at 'tar' med '-p' er ganske
glimrende til at flytte en Linux installation over på en ny harddisk.
Det virkede i hvert fald fint her. Husk dog at unmounte de "specielle"
biblioteker, samt at have roden mounted read-only. Evt. kan du bruge en
Knoppix CD til at arbejde fra.

> Der efter ændre pationerne så der bliver mere plads på systemet.

Nu er jeg ikke med. Hvorfor ikke ændre partitionerene før? Eller er der
noget jeg har misforstået ...

> Når computerne eå er oppe og kører så vil jeg lave
> en upgrade til RH9.

Så er det da næste nemmere at geninstallere. Bare tag backups af de
relevante biblioteker. Det skal du jo nok gøre alligevel, med mindre du
er *meget* modig ...

> Er der andet som jeg skal huske ? har glemt. Gode råd?

Backup, backup og atter backup. Der er altid mulighed for menneskelige
fejl, samt andre uforudsete hændelser.

Held og lykke!

--
PeKaJe

"The one charm of marriage is that it makes a life of deception a
neccessity." -- Oscar Wilde

Fra : Ove Lie

Dato : 10-04-03 19:23

"Peter Jensen" <jdogh001@sneakemail.com> skrev i melding

> Backup, backup og atter backup. Der er altid mulighed for menneskelige
> fejl, samt andre uforudsete hændelser.

Og som peter så veltalende sa:

> Backup, backup og atter backup. Der er altid mulighed for menneskelige
> fejl, samt andre uforudsete hændelser.

Du kan ikke angre den.......................

-Ove
Som har grått mye over tapte data.