Hjælp til install af Licq...
Fra : Martin K

Dato : 08-04-03 22:42

Hejsa...

Jeg er nu efter noget tid kommet videre med min installation af Licq...
Jeg har fået daemon'en installeret, og skal til at installere QT-GUI'en
da jeg får en fejlmeddelelse om, at den ikke kan finde følgende:

----
"I can't find the QT header files.

Install the QT development package, or if you have them installed,
override this check with the --with-qt-includes argument, and I'll take
your word for it."
----

Hvad gør man så? Er det nogle filer jeg skal hente, og i givet fald hvor?

På forhånd tak...

--
Martin K

Fra : Peter Jensen

Dato : 08-04-03 20:43

Martin K wrote:

> [...]
> ----
>
> Hvad gør man så? Er det nogle filer jeg skal hente, og i givet fald hvor?

Har du QT installeret? På min maskine ligger headerfilerne i
/usr/qt/3/include. Har du noget lignende? QTDIR skal også pege på
/usr/qt/3, hvis filerne er placeret som hos mig.

Nu ville også være et godt tidspunkt at fortælle hvad for en distro du
installerer på, samt hvordan du installerer. (kan være gennemgået i en
tidligere tråd, men man kan jo ikke følge alt)

QT har hjemme på http://www.trolltech.com/, men din distro burde også
have pakken.

--
PeKaJe

"Nuclear war can ruin your whole compile."
-- Karl Lehenbauer

Fra : Lars Kongshøj

Dato : 08-04-03 21:52

Martin K wrote:
> [...]
> Install the QT development package, or if you have them installed,
> override this check with the --with-qt-includes argument, and I'll take

Hvis "locate /qt.h" giver noget resultat, så prøv at sætte QTDIR til det
katalog, filen ligger (eller brug --with-qt-includes, som der foreslås).
Ellers prøv at se om der ligger en pakke, der hedder noget a la qt-devel
i din distribution.

--
Lars Kongshøj
http://www.kongshoj.com/