Problemer med Access database.
Fra : Leo Fogt

Dato : 23-12-00 14:12

Jeg får følgende fejl når jeg forsøger at bruge en Access database i et ASP
script.
HTTP 500,100 - Intern fejl på serveren - ASP-fejl -
Internet Information Services
Fejltype:
Der opstod en Microsoft VBScript-kompileringsfejl (0x800A0408)
Tegnet er ugyldigt
/guestbook.asp, line 19
'Connects to the Access driver and Access database in the Inetpub directory
where the database is saved

FEJLIEN LIGGER TILSYNELADENDE PÅ I FØLGENDE LINIER
'Connects to the Access driver and Access database in the Inetpub directory
where the database is saved
strProvider = "Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)};
DBQ=C:\Inetpub\guestbook.mdb;"
'Creates an instance of an Active Server component
set objConn = server.createobject("ADODB.Connection")

Er der nogen der kan hjælpe

Venlig Hilsen

Leo Fogt

Fra : Lauritz Jensen

Dato : 23-12-00 16:11

Leo Fogt wrote:

> [...]
> DBQ=C:\Inetpub\guestbook.mdb;"
> 'Creates an instance of an Active Server component
> set objConn = server.createobject("ADODB.Connection")

Sanity check: Der er 4 linier kode her, som er blevet knækket. I din
koden der er linierne ikke knækket over, vel?

Prøv at checket om apostroffen er den rigtige apostrof (ascii 39)

--
Lauritz

Fra : Leo Fogt

Dato : 23-12-00 19:47

Mange tak skal du have. Du er en knob

Det var et eksempel jeg havde kopieret og jeg havde ikke i min vildeste
fantasi forestillet mig at
det var "pingen" det var galt med.
Men nu virker det bare (efter mange timer's frustrationer), så endnu en gang
TAK