begrænsning i antal mails sendt med mail()~
Fra : Kim Schulz

Dato : 22-03-01 13:19

hejsa

er der nogen der ved hvad begrænsningen er i antallet af samtidige mails
sendt med mail() funktionen i php?

Problemer er at jeg har en mailliste som efterhånden har rigtigt mange
på, og jeg vil derfor høre hvornår jeg remmer et max og må lave min kode
om.

jeg sender så den sender

to: mig
bcc: alle de andre

så man ikke kan se listen over modtagere og misbruge til spam.

på forhånd tak:

MVH
kim

--
Q:   What's the difference between an Irish wedding and an Irish wake?
A:   One less drunk.

Fra : Kristian Risager Lar~

Dato : 22-03-01 14:04

Jeg vil anbefale dig at skyde mailadresserne ind i et array og derefter
sende til fx 20 bcc-modtagere ad gangen gennem en løkke.

--
/Kristian Risager Larsen
Mail: mailto:kezze@kezze.dk ICQ: 14602805

Fra : Kim Schulz

Dato : 22-03-01 14:00

Kristian Risager Larsen wrote:

> Jeg vil anbefale dig at skyde mailadresserne ind i et array og derefter
> sende til fx 20 bcc-modtagere ad gangen gennem en løkke.

ok men du kender ikke begrænsningen??

MVH
kim
--
Every country has the government it deserves.
      -- Joseph De Maistre

Fra : Thomas Jensen, pil.d~

Dato : 22-03-01 14:14

On Thu, 22 Mar 2001 13:59:57 +0100, Kim Schulz <kim@schulz.dk> wrote:

>ok men du kender ikke begrænsningen??

der var eet ? i overskud.

begrænsningen ligger ikke i php, men er forskellig fra MTA (relayet,
smtp)

prøv dig frem, men sæt det lavt og put det i et array som du
gennemløber x-gange.

--
vh
Thomas Jensen

Fra : Rasmus E. Simonsen

Dato : 22-03-01 16:04

> prøv dig frem, men sæt det lavt og put det i et array som du
> gennemløber x-gange.

Hvorfor vil du gennemløbe det flere gange? Der skal da kun sendes en mail
til hver.

/rasmus

Fra : Søren Boll Overgaard

Dato : 22-03-01 16:10

On Thu, 22 Mar 2001 16:04:12 +0100, Rasmus E. Simonsen wrote:

>Hvorfor vil du gennemløbe det flere gange? Der skal da kun sendes en mail
>til hver.

Så, så Rasmus, Thomas prøver virkelig, han kan jo ikke gøre for det.

--
Søren O.

There are no stupid questions, but there are a lot of inquisitive idiots.
- Unkown

Fra : Rasmus E. Simonsen

Dato : 22-03-01 16:44

> Så, så Rasmus, Thomas prøver virkelig, han kan jo ikke gøre for det.

Det kunne da godt være at jeg havde overset et smart trick.

/rasmus

Fra : Michael Lyngbøl

Dato : 22-03-01 16:11

On Thu, 22 Mar 2001 14:13:31 +0100, Thomas Jensen, pil.dk wrote:

> prøv dig frem, men sæt det lavt og put det i et array som du
> gennemløber x-gange.

x! - det er vist ikke så optimalt, husker jeg fra min tid på DAIMI :)

--
Michael Lyngbøl -- Opinions are mine[TM];
CBR 600F

Fra : Leonard

Dato : 22-03-01 21:08

"Kristian Risager Larsen" <kezze@kezze.dk> skrev:

>Jeg vil anbefale dig at skyde mailadresserne ind i et array og derefter
>sende til fx 20 bcc-modtagere ad gangen gennem en løkke.

Må jeg anbefale at du altid sender til en mailadresse af gangen og
skriver den i to:
Ellers har man ikke en chance, når et eller andet kvaj har tilmeldt en
forkert adresse og det lige pludselig vælter ind med mails på en af de
konti man har herredømmet over, men hvor man ikke kan se hvor mailen
er sendt til og derfor ikke kan framelde den rigtige adresse.
--
mvh Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Kristian Risager Lar~

Dato : 22-03-01 22:33

> Må jeg anbefale at du altid sender til en mailadresse af gangen og
> skriver den i to:

Efter 10 sekunders tænkning vil jeg også foreslå dette.
Omend det kræver en smule mere kraft af serveren.

Fra : Christian Laursen

Dato : 22-03-01 22:36

not2@sporty.dk (Leonard) writes:

> [...]
> konti man har herredømmet over, men hvor man ikke kan se hvor mailen
> er sendt til og derfor ikke kan framelde den rigtige adresse.

Der plejer da at være en 'Delivered-to' header i de mails, jeg modtager.

Er det ikke efterhånden ved at være udbredt til alle MTA'er?

Christian Laursen

Fra : Ghashûl

Dato : 23-03-01 15:17

On 22 Mar 2001 22:35:43 +0100, Christian Laursen <christian@pil.dk>
wrote:

>Der plejer da at være en 'Delivered-to' header i de mails, jeg modtager.
>
>Er det ikke efterhånden ved at være udbredt til alle MTA'er?

Jeg prøvede lige i OE at sende en e-mail til Hotmail med BCC til min
alm. e-mail.
Der stod Delivered-To: min e-mail.

Så det virker.

--
Regards Sir Ghashûl, Knight of The alt.Roundtable <><
ICQ: 7two23six29