TQuery
Fra : Viktoria Runge

Dato : 03-04-03 11:50

Hej NG

Jeg har via TQuery.SQL hevet et søgeresultat ud af en paradoxtabel nu
vil jeg gerne have gemt det søgeresultat (altså indholdet fra TQuery)
i en ny paradoxtabel. Er der nogen der har en let løsning på det???

Fra : Pølle

Dato : 03-04-03 23:25

Hej Victoria

Prøv dette:

Vi kalder din TQuery for Query;

Var F:textFile;
L:TStringlist;
I:Integer;
begin
L:=TStringlist:Create;
AssignFile(F, 'Testfile.txt');
Query.First;
While not Query.Eof do begin
for I:=0 to Query.Fieldcount-1 do L.Add(Query.Fields[I].Text);
WriteLn(F, List.CommaText); // "List.CommaText" gi'r en
kommasepareret fil.
L.Clear; // for at rense L for til ny record
Query.Next; // next record
end;
CloseFile(F);
L.Free;
end;

MED 117 FORBEHOLD, DA JEG IKKE HAR AFPRØVER MIT FORSLAG.
VIRKER DET IKKE, SÅ SKRIV BARE IGEN

Mvh
Pølle

Fra : Olav M.J. Christians~

Dato : 04-04-03 09:52

"Pølle" <No@Name.dk> skrev i en meddelelse
[snip]
> WriteLn(F, List.CommaText);
> // "List.CommaText" gi'r en kommasepareret fil.
[snip]

Det var vist ikke det der blev spurgt efter.

Prøv at kigge i hjælpefilerne under TBatchMove. Det burde kunne gøre
det.

--
M.v.h.
Olav

Fra : Pølle

Dato : 05-04-03 09:39

Hej Olav

Jeg havde ikke læst godt nok på lektion (i en ny paradoxtabel)

Pølle

Fra : Ulrik Vadstrup

Dato : 04-04-03 08:07

"Viktoria Runge (slet VSR3C)" <viktoria@VSR3Cofir.dk> wrote in message
> [...]
> vil jeg gerne have gemt det søgeresultat (altså indholdet fra TQuery)
> i en ny paradoxtabel. Er der nogen der har en let løsning på det???

Det er lidt afhængig hvor mange søgeresultater du finder, hvis det bare er
en enkelt record, kan det gøre på følgende måde.

INSERT INTO TABLE 1
(ID,
STED,
NAVN)