USB audio forstærker...?
Fra : Bjarke Ravn-Jonsen

Dato : 12-04-03 17:50

PÅ mit bundkort har jeg et onboard lydkort, som sådan set virker meget fint.
Men det har ikke indbygget forstærker som mange andre lydkort. Normalt
sender jeg lyden over mit stereoanlæg, og der kan jeg jo forstærke lyden alt
det jeg vil, så der er ingen problemer. Men når man kan bruge
høretelefonener, så er lyden jo, klart nok, meget lav.
Så findes der et eller anden lille kabel -evt fra USB porten- som kan
forstærke mit line-out signal fra lydkortet ?

--
/ Bjarke
http://www.setiathome.dk

Fra : Leony

Dato : 12-04-03 18:50

"Bjarke Ravn-Jonsen" <usenet@mandril.dk> skrev i en meddelelse

> PÅ mit bundkort

Her kunne det måske være en fordel hvis modellen blev nævnt

> [...]
> jeg jo forstærke lyden alt det jeg vil, så der er ingen problemer.
> Men når man kan bruge høretelefonener, så er lyden jo, klart nok,

Dette råd læste jeg i forbindelse med lav lyd på et K7S5A i
bundkort-gruppen:
Du skal have fat i driverne til dit o.b. lydkort.. der skulle gerne være
en
soundmanager og under instillinger, vil der sandsynligvis være en mic.
booster + 20 db e-lign.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Bjarke Ravn-Jonsen

Dato : 12-04-03 20:53

In news: AlYla.15424$y3.1368514@news010.worldonline.dk ,
Leony <leony@REMOVETHIScyberjunkie.dk> typed:
> "Bjarke Ravn-Jonsen" <usenet@mandril.dk> skrev i en meddelelse

> Her kunne det måske være en fordel hvis modellen blev nævnt

Det nævnte du så længere nede :)

> [...]
> være en
> soundmanager og under instillinger, vil der sandsynligvis være en mic.

Netop dette bundkort... Og vil da også tjekke dit råd, men er bange for det
ikke vil hjælpe, da jeg i flere ECS foraer netop har læst at det er pga
dette bundkort rent hardware mæssigt ikke er udstyret med en forstærker, så
derfor ville jeg ikke regne med at noget rent software ville kunne fixe
det...
Men prøver nu alligevel dig råd !
--
/ Bjarke
http://www.setiathome.dk

Fra : Leony

Dato : 13-04-03 08:28

> Det nævnte du så længere nede :)

Nogle gange må man trække lidt på den erfaring man har fået af at se
åndernes magt

> [...]
> det er pga dette bundkort rent hardware mæssigt ikke er udstyret med
> en forstærker, så derfor ville jeg ikke regne med at noget rent

Tja, man ved jo aldrig, som jeg skrev har jeg aldrig testet det og der
var ikke noget feedback på om det virkede.
Så hvis du gider meddele resultatet på et tidspunkt, så ville det være
rart, da det så kan blive strøget fra listen med nyttige tips.
Jeg vil dog give dig ret i at det virker usandsynligt, at det skulle
virke.

Fra : Bjarke Ravn-Jonsen

Dato : 13-04-03 13:06

In news: Wk8ma.15626$y3.1399342@news010.worldonline.dk ,
> [...]
> rart, da det så kan blive strøget fra listen med nyttige tips.
> Jeg vil dog give dig ret i at det virker usandsynligt, at det skulle

Well under indstillinger for microfon var der godt nok noget der hed
"mikrofonforstærkning" Det gav dog ikke nogen forskel på lyden ud (kunne
tænkes at det havde noget at gøre med en mikrofon istedet :) -har dog ikke
testet da jeg ikke har nogen tilsluttet..
Men vil så fortsætte jagten efter en hardware dims der kan klare tricket....
Ellers er det måske muligt at skille et par gamle billige computerehøjtalere
ad, også fixe lidt med dem...?
--
/ Bjarke
http://www.setiathome.dk

Fra : Leony

Dato : 13-04-03 13:50

> [...]
> (kunne tænkes at det havde noget at gøre med en mikrofon istedet :)
> -har dog ikke testet da jeg ikke har nogen tilsluttet..

Ok, jeg stryger det fra listen.

> Men vil så fortsætte jagten efter en hardware dims der kan klare
> tricket.... Ellers er det måske muligt at skille et par gamle billige
> computerehøjtalere ad, også fixe lidt med dem...?

Selvgjort er jo velgjort
Jeg ved dog ikke om det kan lade sig gøre.
Man kan jo få nogle højttalere med indgang til headphones ved ikke om
det er en løsning.

Fra : Bjarke Ravn-Jonsen

Dato : 13-04-03 13:55

In news: 62dma.15769$y3.1424749@news010.worldonline.dk ,
Leony <leony@REMOVETHIScyberjunkie.dk> typed:

> Man kan jo få nogle højttalere med indgang til headphones ved ikke om
> det er en løsning.

Ja det var faktisk denne løsning jeg tænkte på... det vil dog bare kræve
strøm fra en ekstern kilde -adapter eller hvad de nu bruger- og det
optimale ville være at kunne trække strømmen fra computeren...
--
/ Bjarke
http://www.setiathome.dk

Fra : Leony

Dato : 14-04-03 15:36

> Ja det var faktisk denne løsning jeg tænkte på... det vil dog bare
> kræve strøm fra en ekstern kilde -adapter eller hvad de nu bruger- og
> det optimale ville være at kunne trække strømmen fra computeren...

Ved ikke om et sæt USB hørebøffer ville hjælpe på problemet. Måske noget
a la:
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1904627891
Så går du jo uden om den lave lyd på audio out.