Fejlmeddelse (Java Script)
Fra : Peter

Dato : 12-04-03 11:43

Hej!

Jeg får en fejlmeddelse når jeg kommer hen på hjemmesiden: Linie 25. Fejl
"Return"-sætningen uden for funktionen. Det er altså return (false); der er
noget galt med! Hvad skal der ændres?

<script language="JavaScript">
{
var radioSelected= false;
for (i=0; i<theForm.Jeg_foretager_en.length; i++)
{
if(theForm.Jeg_foretager_en[i].checked)
radioSelected=true;
}
if (!radioSelected)
{
alert("Vælg en af indstillingerne\"Reservering eller Bestiling\".");
theForm.Jeg_foretager_en[0].focus();
return (false);
}
</script>

m.v.h.

Peter

Fra : Stig Nygaard

Dato : 12-04-03 11:51

Hej Peter

Peter wrote:
> Jeg får en fejlmeddelse når jeg kommer hen på hjemmesiden: Linie 25. Fejl
> "Return"-sætningen uden for funktionen. Det er altså return (false); der er
> noget galt med! Hvad skal der ændres?

Det ligner noget der skal pakkes ind i en funktion som kaldes på en
onsubmit-hændelse på en formular.

--
Mvh. Stig
stig[at]rockland[dot]dk

Fra : Peter

Dato : 12-04-03 15:33

Hej Stig!

Her er en beskrivelse af problemet!

Jeg har (efter bedst evne) lavet et script der gerne skulle gøre "folk"
opmærksom på at De mangler at markere en radio-knap og samtidig kommer
hentil stedet (focus) - men det virker ikke.