ADODB.Field fejl i JScript
Fra : Kasper Vork Steffens~

Dato : 08-04-03 13:38

Jeg får flg. fejl når jeg prøver at udskrive indholdet af et
tekst array i JScript:

ADODB.Field error '80020009'
Object is no longer valid.
/side_0/main.asp, line 63

Koden i line 63 ser sådan ud:
Response.Write(inctxt[0]);

Variablen inctxt returneres fra en funktion:
var inctxt = new Array();
inctxt=gettext(pageID, language);

Og selve funktionen ser sådan ud:
function gettext(pageID, language){

var objcon = Server.CreateObject("ADODB.Connection");
objcon.Open("Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0; Data
Source="+Server.MapPath("./../fpdb/textdb.mdb"));
var strSQL = "SELECT pagid, "+language+" as langstr FROM strings
WHERE pagid="+pageID;
var rsSQL = objcon.Execute(strSQL);
var webstr= new Array();
var i=0;

do {
webstr[i]=rsSQL("langstr");
i++;
rsSQL.MoveNext();
}
while (!rsSQL.EOF);

objcon.Close();
return(webstr);
}

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 08-04-03 19:46

Kasper Vork Steffensen wrote:

> Jeg får flg. fejl når jeg prøver at udskrive indholdet af et
> tekst array i JScript:

Selv om JScript kan bruges både på serversiden og klientsiden, så er
denne gruppe beregnet til indlæg om (tada!) ... klientsiden :) Altså:
Dit spørgsmål hører hjemme i ASP-gruppen. Søg på usenet.dk, hvis du ikke
ved, hvad det er for en.

Fra : Kasper Vork Steffens~

Dato : 09-04-03 19:57

Jonas Koch Bentzen wrote in dk.edb.internet.webdesign.clientside:
> [...]
> denne gruppe beregnet til indlæg om (tada!) ... klientsiden :) Altså:
> Dit spørgsmål hører hjemme i ASP-gruppen. Søg på usenet.dk, hvis du ikke

Jammen jeg er enig. Et velment råd fra netop asp-gruppen henviste hertil, i
forventning om at en jscript haj kunne se en løsning.