javascript i xhtml validerer ikke
Fra : Leonard

Dato : 06-04-03 17:16

Jeg er ved at skrive et site om og skriver det så i XHTML, men det
giver nogle problemer med et javascript, der ikke vil validere.

Siden er her: http://ny_struktur.ryk.dk/person/redaktion/
og valideringen:
<http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fny_struktur.ryk.dk%2Fperson%2Fredaktion%2F>

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Ryan

Dato : 06-04-03 17:32

> Jeg er ved at skrive et site om og skriver det så i XHTML, men det
> giver nogle problemer med et javascript, der ikke vil validere.

Prøv at skriv:
<script type='text/javascript'>
<!--
onclick=show('p505')>Birgitte Bjørkman<\/a><\/li><\/ul>")
-->
</script>

i stedet.

--
Ryan

Fra : Stig Nygaard

Dato : 06-04-03 18:41

Hej Leonard

Leonard wrote:
> Jeg er ved at skrive et site om og skriver det så i XHTML, men det
> giver nogle problemer med et javascript, der ikke vil validere.
> [...]

Det er ikke rigtig til at få strict xhtml 1.1 til at validere med
javascript og samtidig bibeholde bagud kompatibilitet med ældre
browsere. Kan ikke huske den præcise syntaks, men din javascript-kode
skal pakkes ind i noget lignende

<script type="text/javvascript">
[[cdata -

- cdata]]
</script>

Som sagt er ovenstående "[[cdata" vist ikke helt korrekt, men sådan
noget lignende.

Min pointe er at det giver ældre browsere problemer.

--
Mvh. Stig
stig[at]rockland[dot]dk

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 07-04-03 08:55

Stig Nygaard skrev:

> Som sagt er ovenstående "[[cdata" vist ikke helt korrekt, men
> sådan noget lignende.

Google kan hjælpe: <http://www.w3schools.com/xml/xml_cdata.asp>

A CDATA section starts with "<![CDATA[" and ends with "]]>":

<script>
<![CDATA[
function matchwo(a,b)
{
if (a < b && a < 0) then
{
return 1
}
else
{
return 0
}
}
]]>
</script>

> Min pointe er at det giver ældre browsere problemer.

Ved du noget om hvilke (browsere og/eller problemer)?

Man kan også blot flytte scriptet til en ekstern fil.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Leonard

Dato : 07-04-03 10:12

Jens Gyldenkærne Clausen <jens@gyros.invalid> wrote:

>Man kan også blot flytte scriptet til en ekstern fil.

Det er ikke en mulighed i dette tilfælde hvor scriptet og resten af
siden genereres af PHP udfra et MySQL udtræk.
Det validerer og virker fint efter at jeg har indsat <!-- --> omkring
linien i scriptet.
--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 06-04-03 21:03

Flyt dit script til en extern *.js fil. Det vil være det letteste.
Giver også mulighed for genbrug.