Body onload og Opera 6
Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 27-03-03 12:28

Følgende kald virker i IE, Mozilla og Opera 7 - men ikke i Opera 6:

Opera 6 giver følgende fejlmeddelelse:

Error:
name: ReferenceError
message: Reference to undefined variable: No such variable
'setHeight'

setHeight er en funktion i et linket javascript.

Siden kan ses her <http://www.damu.dk/ungopera/ws/>.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Hintzmann

Dato : 27-03-03 12:36

> [...]
> message: Reference to undefined variable: No such variable
> 'setHeight'
>
> setHeight er en funktion i et linket javascript.

Jeg er ikke sikker (har ikke Opera6), men kan det ikke være fordi du har
onload på et div element ?

Hintzmann

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 27-03-03 12:44

Hintzmann skrev:

> Jeg er ikke sikker (har ikke Opera6), men kan det ikke være
> fordi du har onload på et div element ?

Nej - jeg har også prøvet med andre funktionsnavne i body-onload.
Fejlmeddelelsen gik altid på det navn der stod der.

Nu har jeg lagt javascriptet i en anden fil - og pludselig er
fejlen væk?! Scriptet virker desværre ikke i Opera 6 - men det er
bedre end et script der giver fejl.

NB: Jeg har slettet onload på div'en - det er øjensynligt ikke
tilladt med onload andre steder end på body (øv).
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Hintzmann

Dato : 27-03-03 13:34

> Nu har jeg lagt javascriptet i en anden fil - og pludselig er
> fejlen væk?! Scriptet virker desværre ikke i Opera 6 - men det er
> bedre end et script der giver fejl.

Det kan være at opera 6 har cachet javascriptet lidt for hårdt

> NB: Jeg har slettet onload på div'en - det er øjensynligt ikke
> tilladt med onload andre steder end på body (øv).

Eventen onload findes også på img elementet og nogle af de andre elementer
som hentes "udefra".

Hintzmann

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 27-03-03 13:40

Hintzmann skrev:

> Det kan være at opera 6 har cachet javascriptet lidt for hårdt

Det er ikke utænkeligt.

> Eventen onload findes også på img elementet og nogle af de
> andre elementer som hentes "udefra".

Logisk nok.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Hintzmann

Dato : 27-03-03 13:49

Noget helt andet.

Det som javascript funktionen skal gøre er at sætte højden til 100% på den
lilla højrespalte ude til højre ik' ?
Hvorfor laver du det ikke med CSS ?

Hintzmann

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 27-03-03 14:00

Hintzmann skrev:

> Det som javascript funktionen skal gøre er at sætte højden til
> 100% på den lilla højrespalte ude til højre ik' ?

Præcis.

> Hvorfor laver du det ikke med CSS ?

Har prøvet - men uden held. Du skal være mere end velkommen til at
komme med forslag.

FUT: <news:dk.edb.internet.webdesign.html>
Svar på dette indlæg henvises til nævnte gruppe og kan kun ses der
Se evt. <http://www.usenet.dk/ord/lokal.html#fut>
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 27-03-03 13:23

Jens Gyldenkærne Clausen <jens@gyros.invalid> writes:

> Opera 6 giver følgende fejlmeddelelse:
>
> Error:
> name: ReferenceError
> message: Reference to undefined variable: No such variable
> 'setHeight'

Den kan jeg ikke lige forklare. Der ser ikke ud til at være noget
galt med selve koden i O6, når jeg skriver den direkte ind.

Jeg kan dog se at O6 (meget standardstridigt) vil have sine
..style.height sat som tal uden enheder. Man kan bare ikke gøre
alle glade!

For øvrigt findes max-funktionen allerede som Math.max, så du kunne
have sparet lidt arbejde der (den accepterer dog kun tal, ikke
"undefined").

/L

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 27-03-03 13:40

Lasse Reichstein Nielsen skrev:

> For øvrigt findes max-funktionen allerede som Math.max,

Oh ja - det er dér den gemmer sig. Virker den også på mere end to
tal?
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 27-03-03 14:14

Jens Gyldenkærne Clausen <jens@gyros.invalid> writes:

> Oh ja - det er dér den gemmer sig. Virker den også på mere end to
> tal?

Ja, men som sagt kun på tal. Jeg har på fornemmelsen at nogle af dine
argumenter er "undefined". Det kan dog relativt nemt rettes ved
at ændre
var fooHeight = document.body.fooHeight;
til
var fooHeight = document.body.fooHeight || 0 ;

/L