Allergiheste.
Fra : Nina Svanholm

Dato : 12-04-03 12:29

Hej

Jeg har lige læst en artikkel på side 38 i det nye nummer af "Hestebladet".
Det handler om en kvinde hvis Islænder havde astma, så slemt at aflivning
var ved at blive den eneste udvej (for hestens skyld)
Hun kom i tanke om en artikkel i Islænder bladet "Tolt" med en homøopat ved
navn Lars Rudbeck, ham tog hun kontakt til og 4-5 måneder efter havde hun en
100% rask hest! Sensi Stop er et homøopatisk præparat, som Lars Rudbeck har
over 20 års god erfaring med ved behandling af allergi hos mennesker, hunde
og heste. Ca 70% bliver enten helbredt eller får det væsentligt bedre.Selve
behandlingen varer mindst 3 måneder , men fortsætter i princippet indtil
hesten er helbredt. En allergibehandling koster et engangsbeløb på 2.000 kr,
som dækker alle udgifter, uanset hvor længe behandlingen varer og hvor meget
medicin hesten skal have.
Men i kan jo selv læse mere om hele sygdomsforløbet og behandlingsforløbet
af Islænderen Saita, i bladet.

Venlig hilsen Nina Svanholm.

Fra : Anet

Dato : 12-04-03 12:42

> Men i kan jo selv læse mere om hele sygdomsforløbet og behandlingsforløbet
> af Islænderen Saita, i bladet.

(klip)

Fint at henvise til en god artikel. Vi har også haft noget lignedende som emnet oppe at vende flere gange her i gruppen.

--

~Hilsen
Annette~

Fra : Jon Eriksen

Dato : 12-04-03 15:50

"Nina Svanholm" <ninasvanholm@_FJERN_DETTE_hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:3e97faca$0$42644$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Men i kan jo selv læse mere om hele sygdomsforløbet og behandlingsforløbet
> af Islænderen Saita, i bladet.
>
> Venlig hilsen Nina Svanholm.

Hvor får man det blad? Kan det købes i butikkerne?

Mette

Fra : Nina Svanholm

Dato : 13-04-03 11:12

"Jon Eriksen" <mogj@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
behandlingsforløbet

> Hvor får man det blad? Kan det købes i butikkerne?

Øhhmm.........jeg har lånt det af hende der bor der hvor Jacques er
opstaldet, og hun er medlem af en westernforening, hvor hun så får tilsendt
bladet. Jeg ved faktisk ikke om man kan købe det i butikkerne, det tænkte
jeg ikke lige på da jeg skrev indlægget. Men jeg vil meget gerne kopiere
artiklen til dig og så sende den til dig

Venlig hilsen Nina Svanholm.

Fra : Jon Eriksen

Dato : 13-04-03 16:38

Men jeg vil meget gerne kopiere
> artiklen til dig og så sende den til dig
>
> Venlig hilsen Nina Svanholm.

Hej Nina.

Gider du virkelig det...? Hvordan og hvorledes, på e-mail eller
hvordan? Det ville være alletiders!
Det kan jo tænkes at det kunne blive aktuelt med min lille astmafyr, selvom
han heldigvis ikke hoster lige for tiden. Men man må jo hellere holde øjne
og ører åbne i tilfælde af han skulle begynde igen.

Prøvede forøvrigt at gå ind på hestebladets hjemmeside, men jeg kunne ikke
finde artiklen, og at bestille et abonnement er lige voldsomt nok for en
enkelt artikel synes jeg...

Mette

Fra : Nina Svanholm

Dato : 16-04-03 17:54

Hejsa

Mon ikke det nemmeste vill være at jeg fik din adresse, og så sendte den til
dig. Du kan jo sende en mail med din adresse til min mail, og så kommer den
med posten

Fra : Trond Øyvind Hermans~

Dato : 13-04-03 19:16

"Nina Svanholm" <ninasvanholm@_FJERN_DETTE_hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:3e993c73$0$52104$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> Men jeg vil meget gerne kopiere
> artiklen til dig og så sende den til dig

Nu ved jeg godt, at jeg får verbale tæv af Jon B, der vil give med en
overhaling med copyrightloven, men KUNNE man ikke forestille sig artiklen
scannet ind og lagt ud på nettet, så en masse heste kunne blive raske
(selvom en enkelt skribent (og Jon B?) så føler sig trådt over
kopirettighedernes tæer)?

mvh
Trond Øyvind Hermansen
- som har en hjemmeside med god plads...

Fra : taina

Dato : 13-04-03 20:40

"Trond Øyvind Hermansen" <oyvind.hermansen@iname.com> skrev i en meddelelse

klip

> [...]
> scannet ind og lagt ud på nettet, så en masse heste kunne blive raske
> (selvom en enkelt skribent (og Jon B?) så føler sig trådt over

klip

Vi behøver skam ikke at vente på, at Jon B reagerer, jeg skal gerne gøre
det.
Selvfølgelig kan man bare kopiere en artikel og lægge den ud på en
hjemmeside. Man skal bare være klar over, at hvis skribenten finder ud af
det, så kommer det til at koste omkring 6-8.000 kroner.

Det er simpelt tyveri. Nogle freelancere kan lægge et stort stykke arbejde i
en artikel, netop fordi de har muligheden for at sælge den til flere. Den
mulighed fratager du ham/hende, når du lægger den på din hjemmeside, og du
har altså frarøvet skribenten en indtægtsmulighed.

Jeg er selv journalist-studerende og har fundet en af mine artikler på en
hjemmeside. Det fuldstændigt groteske er, at jeg ville have givet ham lov
til at lægge artiklen ud, hvis han havde gidet at gribe knoglen og spørge.

Så endnu en gang vil jeg opfordre til, at man i stedet ringer til
journalisten og spørger om man må. Det kunne jo være, at en journalist, der
skriver om allergi-heste faktisk kunne se en fordel i at så mange som muligt
læser om det?

mvh. tina

Fra : Trond Øyvind Hermans~

Dato : 13-04-03 21:05

"taina" <tante-t@get2net.dk> skrev i en meddelelse

[klip]

> Det er simpelt tyveri.

[klip]

Jep! Men skal man finde nogen at banke i hovedet, så burde det ikke være os
hestemennesker, der først og fremmest tænker på dyrenes ve og vel.

mvh
Trond Øyvind Hermansen
- som egentlig ikke selv har brug for artiklen og derfor egentlig kunne være
hamrende ligeglad med artiklen

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 13-04-03 21:29

In article <3e99c156$0$138$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>, Trond Øyvind Hermansen wrote:
> [...]
>
> Jep! Men skal man finde nogen at banke i hovedet, så burde det ikke være os
> hestemennesker, der først og fremmest tænker på dyrenes ve og vel.

Det er fuldstændige lige meget om du gør det i den bedste mening eller ej.
Det er stadig en overtrædelse af ophavsretten.

JonB

Fra : Trond Øyvind Hermans~

Dato : 14-04-03 01:26

Hermansen wrote:

> Det er fuldstændige lige meget om du gør det i den bedste mening eller ej.
> Det er stadig en overtrædelse af ophavsretten.

Dét er det. Det jo næsten en nationalsport (som jeg forsøger ikke at deltage
alt for aktivt i) i Danmark at omgå flest mulige regler, vedtægter og love.
Men sådan er der jo så meget.

Jeg mener bare, at hvis man endelig skal falde over nogen, burde det da
først og fremmest være dem, der gør det for egen vindings og ussel mammons
skyld.

Mvh
Trond Øyvind Hermansen

Fra : Dennis Thrysøe

Dato : 14-04-03 08:35

> [...]
> først og fremmest være dem, der gør det for egen vindings og ussel mammons

Så Røde kors må gerne røve banker? (Kunne ikke lade være ;).

-dennis

Fra : Trond Øyvind Hermans~

Dato : 14-04-03 12:36

"Dennis Thrysøe" <dennis@geysirheste.dk> skrev i en meddelelse

> Så Røde kors må gerne røve banker? (Kunne ikke lade være ;).

Tjah, jeg er fristet til at sige, at målet helliger midlet... *G*

mvh
Trond Øyvind Hermansen

Fra : Trond Øyvind Hermans~

Dato : 13-04-03 21:07

"taina" <tante-t@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg er selv journalist-studerende

Du skal da iøvrigt være velkommen til at skrive et sammendrag af artiklen;
svjv er dét ikke ulovligt at lægge på nettet.

mvh
Trond Øyvind Hermansen

Fra : taina

Dato : 13-04-03 23:12

> [...]

> Du skal da iøvrigt være velkommen til at skrive et sammendrag af artiklen;
> svjv er dét ikke ulovligt at lægge på nettet.

takker for tilbuddet, men med et fuldtidsarbejde, et deltidsarbejde og to
dejlige heste, der gerne vil rides og klappes hver dag, tror jeg, at jeg
dropper tanken - tina

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 13-04-03 21:03

In article <E2jma.115$A23.51@news.get2net.dk>, taina wrote:

> [...]

> hjemmeside. Man skal bare være klar over, at hvis skribenten finder ud af
> det, så kommer det til at koste omkring 6-8.000 kroner.

ouch, det er mange penge.

> Det er simpelt tyveri. Nogle freelancere kan lægge et stort stykke arbejde i

Nej, det er ikke tyveri, det er en overtrædelse af copyright lovgivningen.
Tyveri er noget andet.

JonB
ps: ovenstående gælder naturligvis også for billeder. Det er fotografen der
har ophavsret, også selvom det er din hest.

Fra : Dennis Thrysøe

Dato : 14-04-03 08:39

Jon Bendtsen wrote:
[klip]

> ps: ovenstående gælder naturligvis også for billeder. Det er fotografen der
> har ophavsret, også selvom det er din hest.

Med mindre selvfølgelig der foreligger en aftale om noget andet. Når jeg
tager hestebilleder er der flere forskellige måder.

Nogle gange tager jeg billederne *for* folk, og de bliver dermed
allesammen deres (alle rettigheder). Andre gange tager jeg få billeder
for folk, som derefter køber retten til at bruge disse billeder til
noget bestemt.

(Og andre gange igen, tager jeg en masse billeder og giver dem til
f.eks. DI, eller lign.)

-dennis

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 13-04-03 20:59

In article <3e99a7dc$0$154$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>, Trond Øyvind Hermansen wrote:
> [...]
> scannet ind og lagt ud på nettet, så en masse heste kunne blive raske
> (selvom en enkelt skribent (og Jon B?) så føler sig trådt over

hehe, siden du godt ved at det er en overtrædning, så vil jeg bare
foreslå jer at bruge dk.binary

JonB

Fra : Trond Øyvind Hermans~

Dato : 13-04-03 21:12

"Jon Bendtsen" <bendtsen@diku.dk> skrev i en meddelelse

[klip]

> hehe, siden du godt ved at det er en overtrædning, så vil jeg bare
> foreslå jer at bruge dk.binary

Nu laver jeg jo selv en uhyggelig masse ting og sager som bliver lagt på
nettet - og nakket af andre. Vil man ikke have stjålet sine ting, så lad
være med at lægge det på nettet... Ja, det er da bare MIN mening.

Nå, jeg kan ikke bruge dk.binary da jeg har skiftet server (det stod der
noget om, at man kunne - i en tråd i efteråret eller sådan noget), men jeg
kan da også sige det igen; jeg er sådan set rimeligt ligeglad med artiklen,
da jeg ikke selv skal bruge den. Jeg ville såmænd bare være venlig.

mvh
Trond Øyvind Hermansen
- som har copyright på sit navn
..
..
..
..
..
..
..
..
- not.

Fra : Ole Braad-Sorensen

Dato : 13-04-03 11:33

"Jon Eriksen" <mogj@tiscali.dk> wrote:

>Hvor får man det blad? Kan det købes i butikkerne?

Kig ind på hestenettet og find linket til forlaget. Tegn et årsab..

Med venlig hilsen
Ole Braad-Sørensen
www.soholm.com