Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Varmetillæg
Fra : Jakob Griffel

Dato : 11-04-03 21:51

Hej!

Jeg har bare et kort spørgsmål:

Kan man stadig søge om varmetillæg, hvis man først bliver pensioneret efter
1.1.2003?

På min kommunes hjemmeside står bl.a. følgende:
"Hvis du får folkepension, eller hvis du er førtidspensionist, og din sag om
førtidspension blev påbegyndt før den 1. januar 2003, kan du søge
varmetillæg til at dække dine udgifter til varme."

Jeg ser det somom man kan søge om varmetillæg hvis man får folkepension,
eller hvis ens sag om førtidspension blev påbegyndt før den 1. januar 2003.
Min kæreste siger, at man skal være blevet folkepensionist/førtidspensionist
før 1.1.2003.

Nogen der kan sige hvem der har ret?

Hilsen Jakob & Pia

Fra : Carsten

Dato : 13-04-03 00:53

"Jakob Griffel" <griffel@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Min kæreste siger, at man skal være blevet folkepensionist/førtidspensionist

Det er den enkelte KOMMUNE der selv laver egne regler, prøv at sende en e-mail og få
direkte svar !
Vær opmærksom på at de fleste kommuners personale har ferie(fridage)i Påskeugen

Fra : Jakob Griffel

Dato : 13-04-03 10:03

> [...]
e-mail og få
> direkte svar !
> Vær opmærksom på at de fleste kommuners personale har ferie(fridage)i

Tak! Det vil vi gøre...

Hilsen Jakob & Pia

Fra : Leonard

Dato : 13-04-03 11:39

"Carsten" <Land@sunsite.dk> wrote:

>Det er den enkelte KOMMUNE der selv laver egne regler, prøv at sende en e-mail og få
>direkte svar !

Sikke noget vrøvl!
Kommunen kan ikke lave om på loven og i dette tilfælde er jeg sikker
på det står i loven.
Det er dog den nemmeste måde at få et direkte svar på, at spørge
kommunen, hvis ikke man slår det op i den rette lov.
--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/