Hvem er Blumensaadt
Fra : Mari

Dato : 10-04-03 23:09

Jeg har forsøgt at finde frem til info om maleren
der signerer sine billeder med Blumensaadt........

Det billede jeg har er formentlig malet i midten
af sidste århundrede.

/Mari

Fra : Tom H. Petersen

Dato : 14-04-03 12:49

"Mari" <alohaloh@min.sol.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har forsøgt at finde frem til info om maleren
> der signerer sine billeder med Blumensaadt........
Han hedder Aage Trolle Blumensaat og er født i Odense 1889
Han er autodidakt.
Har udstillet på Charlottenborg fra 1920

> Det billede jeg har er formentlig malet i midten
> af sidste århundrede.
Så er det noget af det sidste han har lavet
for han døde i 1939

mvh
Tom H Petersen

Fra : Mari

Dato : 14-04-03 16:35

"Tom H. Petersen" <tom.petersen@nypost.dk> skrev i en meddelelse
> Han hedder Aage Trolle Blumensaat og er født i Odense 1889

Det lyder rigtigt....... altså Odense - for billedet er hjemført fra
en familiesamling i Odense.

> Han er autodidakt.
> Har udstillet på Charlottenborg fra 1920

Kunne det så tænkes, at have en salgsværdi??

og hvor i København går man hen med sådan et billede, for at få det
vurderet??

/Mari

Fra : Tom H. Petersen

Dato : 14-04-03 20:44

> "Tom H. Petersen" <tom.petersen@nypost.dk> skrev i en meddelelse
>
> Det lyder rigtigt....... altså Odense - for billedet er hjemført fra
> en familiesamling i Odense.

> Kunne det så tænkes, at have en salgsværdi??
For 10-15år siden kostede hans billeder omkring 1000kr
i hammerslag på auktionerne , jeg ved ikke hvordan interessen
er i dag

> og hvor i København går man hen med sådan et billede, for at få det
> vurderet??
alle auktionshuse kan gøre det for dig (se i telefonbogen)

mvh
Tom H Petersen

Fra : www.HeedeMoestrup.dk~

Dato : 04-05-03 23:12

Måske:

Blumensaadt, Aage Trolle, 1889-1939, Maler. F. 14. April 1889 i Odense, d.
6. Nov. 1939 paa Vejlefjord Sanatorium, begr. i Sorø. Forældre:
Sæbefabrikant Oskar Emil B. og Haralda Bernhardine Trolle, Gift 4. Okt. 1921
i Kbh. med Emma Margrethe Larsen, f. 2. Okt. 1888 i Kbh., D. af Funktionær
ved D.F.D.S. Niels L. og Dorothea Nielsen.

Uddannelse: Tekn. Sk. 1905-07; derefter nogle Aar Skuespiller; arb. 1918
nogle Maaneder hos Harald Giersing. Rejser: 1920 Berlin, Dresden, Paris;
1928 Norge. Udstillinger: Charl. 1920-25 (6 G. m. 7 Arb.); 18. Nov. Udst.
ml. 1935 og 39; Sep.udst. 1922, 34 og 37.

Arbejder: En Martsdag i Sorø (udst. 1920); Portræt (udst. 1921);
Vinterlandskab (udst. 1922);Smaapiger omkring en Barnevogn (udst. 1925)

Den væsentligste Part af Blumensaadts Arbejder er Landskaber med Motiver
fra Sorøegnen. Har desuden eksperimenteret med større dekorative Opgaver.
Red.

Berl. Tid. 18. Okt. 1922 og 5. April 1934 (K. Flor); Ekstra. bl. 11. April
1934; V. Sorgenfrey Hansen i Soranerbl., 1939, 83-85.

Mvh

mbh@heedemoestrup.dk

www.heedemoestrup.dk

--