Hund og Kattedør
Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 11-04-03 12:49

Pt har vi kun et par katte og de kommer/går gennem et vindue uden glas.
Men her i påsken regner vi med lidt ombygning og regner med at tilbyde
kattene en indgang nær jorden istedet. Men det kan også tænkes at vi
skal have en hund på et tidspunkt. Derfor skal døren laves "stor nok"
når vi nu går igang med mureskeen (Døren skal være i en ny mur).

Jeg kender kun harald nyborgs modeller,men de ser ikke umiddelbart
velegnede ud til en ~20cm tyk mur.

Nogen gode ideer (eller tegninger til gørd-det-selv)

/A

Fra : x Vuf x

Dato : 12-04-03 15:01

Fri, 11 Apr 2003 13:49:05 +0200, Anders Majland (Replace DOT with . in address
for reply by email) wrote:

>Jeg kender kun harald nyborgs modeller,men de ser ikke umiddelbart
>velegnede ud til en ~20cm tyk mur.
>Nogen gode ideer (eller tegninger til gørd-det-selv)

Man kan simpelthen lave en tunnel gennem væggen. Det er da nemt.

--
Mvh Sonja Petersen http://www.sonpet.com/ sonpet@***pc.dk

O ,--------. O ,--------. O ,--------. O ,--------. O ,--------. O
-|-| NO WAR |-|-| NO WAR |-|-| NO WAR |-|-| NO WAR |-|-| NO WAR |-|-
/ \`--------'/ \`--------'/ \`--------'/ \`--------'/ \`--------'/ \

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 12-04-03 19:08

> Man kan simpelthen lave en tunnel gennem væggen. Det er da nemt.

Ja, men jeg vil godt have en "klap/dør" i . Og en i træ bliver nok lidt
tung

Fra : Mette Mejdahl

Dato : 12-04-03 22:50

> Ja, men jeg vil godt have en "klap/dør" i . Og en i træ bliver nok lidt
> tung

Hejsa!

Det kan godt lade sig gøre at lave en tunnel gennem væggen, og så sætte en
"rigtig" hunde/kattelem i.
På kattens værn Aalborg, har de lavet en tunnel og sat en alm. kattelem
(sådan en i plastik) i den ene ende af tunnelen.

Nu ved jeg ikke hvilken hund du evt. skulle have dig, men du skal huske at
tænke på at lemmen ikke må være for tung for katten. (tænker på at hvis det
er en stor/tung hundelem, så kan det være at katten ikke kan/vil gå igennem
den).

Go' fornøjelse med projektet

/Mette

Fra : x Vuf x

Dato : 12-04-03 23:53

Sat, 12 Apr 2003 20:07:32 +0200, Anders Majland wrote:

>Ja, men jeg vil godt have en "klap/dør" i . Og en i træ bliver nok lidt
>tung

Nej nej; I skal da sætte den plasticdør udvendig og klappen til
at sætte i rammen indvendig. Det er altså lavet i plastic.

--
Mvh Sonja http//:www.sonpet.com nospam@***sonpet.com

Papillon. 5 piger og 1 dreng. Tricolour, hvid/zobel og hvid/rød.
De er fra 2 kuld. Bare dejlige og yndige alle til hobe!

Fra : Carina Bach Hansen

Dato : 13-04-03 09:07

Hej

Hvad siger forsikringsselskaberne til at man laver en hundedør? For hvis en
hund kan komme igennem, ja så kan alle andre vel osse? Bare en tanke

Hilsen Carina

Fra : x Vuf x

Dato : 13-04-03 15:46

Sun, 13 Apr 2003 10:06:42 +0200, "Carina Bach Hansen" wrote:

>Hvad siger forsikringsselskaberne til at man laver en hundedør? For hvis en
>hund kan komme igennem, ja så kan alle andre vel osse? Bare en tanke

Derfor er der også en lem, der kan låses på den indvendige side!

--
Mvh Sonja http//:www.sonpet.com nospam@***sonpet.com

Papillon. 4 piger og 1 dreng. Tricolour, hvid/zobel og hvid/rød.
De er fra 2 kuld. Bare dejlige og yndige alle til hobe!

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 13-04-03 21:56

> Hvad siger forsikringsselskaberne til at man laver en hundedør? For
hvis en
> hund kan komme igennem, ja så kan alle andre vel osse? Bare en tanke

Derfor man har et stort "udhus" så hvis vi skulle få hund vil den kunne
ind og ud (i hundegård) som det vil passe den når vi ikke er hjemme

http://www.majland.org/hvolris

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 19-04-03 22:02

> Derfor man har et stort "udhus" så hvis vi skulle få hund vil den
> kunne ind og ud (i hundegård) som det vil passe den når vi ikke er
> hjemme

Så er der lavet hul. Det blev "bare" en tunnel, men med et gammelt
støbejernstagvindue som "dør". Lige nu er der ikke noget glas i men der
kan evt sættes en plade og en std. kattelem i. Hullet er rimeligt stort
så en mellemstor hund vil også kunne bruge den (labrador, golden
retriever mf) mens den nok vil være for lille til en sankt bernhard

Når væggen er pudset færdig skal jeg nok poste et billede

/A

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 19-04-03 22:02